Kuinka yleistä tehdä ohari?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka yleistä tehdä ohari?
Ajattelin kysäistä kokemuksia, kun sattui juuri itselle yksi ikävä sellainen.
Olin lahjoittamassa muutaman kalasen ja vastausten perusteella ilmoitin ensimmäiselle vastaajalle että voi tulla hakemaan.
Sovittiin siis päivä ja kellonaika mihin mennessä noutaja saapuu.
Pyydystin siis kalat todella kovalla vaivalla ja hyvissä ajoin omaan purnukkaan.
Vaan eipä tullut hakijaa eikä edes vaivautunut ilmoittamaan minulle (olin antanut puh.numeroni)!
Laitoin siis kalat takaisin altaaseen enkä tule niitä enää uudestaan tarjoamaan.
Miltä kuulostaa, onko tuttua toimintaa?
Olin lahjoittamassa muutaman kalasen ja vastausten perusteella ilmoitin ensimmäiselle vastaajalle että voi tulla hakemaan.
Sovittiin siis päivä ja kellonaika mihin mennessä noutaja saapuu.
Pyydystin siis kalat todella kovalla vaivalla ja hyvissä ajoin omaan purnukkaan.
Vaan eipä tullut hakijaa eikä edes vaivautunut ilmoittamaan minulle (olin antanut puh.numeroni)!
Laitoin siis kalat takaisin altaaseen enkä tule niitä enää uudestaan tarjoamaan.
Miltä kuulostaa, onko tuttua toimintaa?
Ei koskaan osunut moista kohdalle.
Mutta tuo lahjoittaa sana saattaa joissakin saada sellaisen ilmiön esiin kuin "ilmaista tuo minun on saatava kun ei maksa mitään" ja kenties hetken päästä tulee katuma päälle kun huomaa että ei ole tarvettakaan kyseiseen lahjotukseen.
Mutta älä lannistu hyvä asia on ottaa vastapelurin puhelintiedot ylös ja pyytää ensimmäistä kontaktia YV niin silloin ainakin käyttäjätunnus jää muistiin ja voi varoittaa muita kyseisestä tyypistä.
Mutta tuo lahjoittaa sana saattaa joissakin saada sellaisen ilmiön esiin kuin "ilmaista tuo minun on saatava kun ei maksa mitään" ja kenties hetken päästä tulee katuma päälle kun huomaa että ei ole tarvettakaan kyseiseen lahjotukseen.
Mutta älä lannistu hyvä asia on ottaa vastapelurin puhelintiedot ylös ja pyytää ensimmäistä kontaktia YV niin silloin ainakin käyttäjätunnus jää muistiin ja voi varoittaa muita kyseisestä tyypistä.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Pari kertaa on ottaja/ostaja ollut ilmaantumatta ja ilmoittamatta itsestään, onneksi kyseessä on ollut kasvit eikä kalat. Muutamaan otteeseen on tullut tekstari tjsp suurinpiirtein samana hetkenä kun haun olisi pitänyt tapahtua jossa vaan todetaan "enpä otakkaan".
Siksi nykyään pääsääntöisesti pyydystän kalat vasta kun ottaja/ostaja on paikalla (vaikka viimeksikin kesti tsiljoonamiljoona aikaa ennenkuin 11 kardinaalitetraa oli pyydystetty 720-litraisesta kasvialtaasta
). Saapa hänkin nähdä mitä on ostamassa ennenkuin stressataan kaloja tunnistamattomiksi
Altaiden kohdalla olen siirtynyt varausmaksuihin. On tylsä kun ottaja ilmoittaa noutohetkellä että ei otakaan ja sitten kun aikaa on tietty kulunut vähintään viikko odotellessa että ostaja saa auton lainaan tai vanhan myytyä tai jotain vastaavaa niin muut kyselijät ovatkin jo ehtineet ostaa muualta. Sitä jää helposti nuolemaan näppejään... Kertaakaan ei varausmaksun maksanut ole perunut (ja näitä altaita ollaan vekslattu aika hurjaa vautia tässä reilun vuoden aikana eli kokemusta on hieman liiankin paljon
).
Siksi nykyään pääsääntöisesti pyydystän kalat vasta kun ottaja/ostaja on paikalla (vaikka viimeksikin kesti tsiljoonamiljoona aikaa ennenkuin 11 kardinaalitetraa oli pyydystetty 720-litraisesta kasvialtaasta

Altaiden kohdalla olen siirtynyt varausmaksuihin. On tylsä kun ottaja ilmoittaa noutohetkellä että ei otakaan ja sitten kun aikaa on tietty kulunut vähintään viikko odotellessa että ostaja saa auton lainaan tai vanhan myytyä tai jotain vastaavaa niin muut kyselijät ovatkin jo ehtineet ostaa muualta. Sitä jää helposti nuolemaan näppejään... Kertaakaan ei varausmaksun maksanut ole perunut (ja näitä altaita ollaan vekslattu aika hurjaa vautia tässä reilun vuoden aikana eli kokemusta on hieman liiankin paljon

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Tuskin se nyt kovin yleistä on, että tehdään oharit, mutta niitä sattuu ja niihin kannattaa varautua. Yhteydenotot kannattaa tosiaan pyytää yksityisviestillä, eikä sitten hätäpäissään heti hävittää niitä keskusteluja joita on aiheesta käynyt. Kohteliasta on myös vaihtaa numerot puolin ja toisin, jos toinen ei moista tajua, niin pyytää sitten. Mikäli numeroa ei saa, voinee jo alkaa miettimään, onko tuotteen hamuaja sittenkään kovin tosissaan. Ei tuokaa tietysti mitään takaa, jos vastapuoli antaa väärän numeron tai ei vastaa kun soittaa. Itse olen pyrkinyt varmistamaan kaupat päivää tai kahta ennen sovittua, jolloin voin vielä tehdä asialle jotain, jos varaaja onkin muuttanut mielensä. Pitää ottaa myös noissa viesteissä huomioon, että kaikki eivät käy lukemassa aqua-webbiä edes päivittäin, joten viesti saattaa roikkua lähtevissä pitkäänkin, siksi se puh.nro on kätevä, kun aletaan kauppoja sopimaan.
"Mä luin jostain..."
Itse en mitään kauppoja lyö lukkoon jos toinen ei anna puhelinnumeroa.
Kalat voin haavia pienempään altaaseen jos mahdollista, mutta muuten en kaloja valmiiksi laita ennenkuin ostaja on paikalla.
Olen myös huomannut, että kannattaa vaikka se euro pyytää eikä lahjoittaa kun lahjoituksen perässä on se toistakymmentä ihmistä joista monellakaan ei ole hajua mitä on oikeasti haluamassa.
Kalat voin haavia pienempään altaaseen jos mahdollista, mutta muuten en kaloja valmiiksi laita ennenkuin ostaja on paikalla.
Olen myös huomannut, että kannattaa vaikka se euro pyytää eikä lahjoittaa kun lahjoituksen perässä on se toistakymmentä ihmistä joista monellakaan ei ole hajua mitä on oikeasti haluamassa.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-
- Member
- Sukupuoli: N/A
Vähän samaa olen huomannut. Melkeen joka kerta kun olen ollut lahjoittamassa kaloja niin saan muiden tarjousten ohella vastauksen tyyliin "Tääl on paljon tilaa, sopivasti samankokoisia kaloja ja soittele tähän numeroon".paul kirjoitti: Olen myös huomannut, että kannattaa vaikka se euro pyytää eikä lahjoittaa kun lahjoituksen perässä on se toistakymmentä ihmistä joista monellakaan ei ole hajua mitä on oikeasti haluamassa.
- Ensinnäkin koitan hieman seurata minkä kokoiseen altaaseen kaloja annan varsinkin jos olen itse ne jostain kauhugalleriasta pelastanut.
- Toisekseen samankokoiset kalat eivät oikeen täytä mielestäni sopivan kodin kriteerejä. Onhan kaksi taistelukalaurostakin samankokoisia.

- Kolmanneksi jos minä olen jo nähnyt vaivaa ilmoituksen jättämisessä ja annan ilmaiseksi kaloja, niin vastapuoli voisi ainakin soittaa ihan itse tähän suuntaan. Tietenkin tässä tapauksessa täytyy myös oma numero olla esillä.
Tai annat numerosi vasta kun toinen on ottanut yhteyttä yv:llänosegoblin kirjoitti: - Kolmanneksi jos minä olen jo nähnyt vaivaa ilmoituksen jättämisessä ja annan ilmaiseksi kaloja, niin vastapuoli voisi ainakin soittaa ihan itse tähän suuntaan. Tietenkin tässä tapauksessa täytyy myös oma numero olla esillä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tässä ei nyt ole ohareista varsinaisesti kysymys, mutta onko teillä tapana vastata jokaiselle myynti- tai lahjoitusilmoitukseen vastanneelle?
Itse olen aina vastannut kaikille ja kertonut mikä on tilanne myytävän/lahjoitettavan tavaran kohdalla.
Itseäni ihmetyttää viestit jotka menevät perille mutta mitään vastausta ei kuitenkaan kuulu myyjän taholta. Oletettavissahan on että tällöin myyjää ei ostotarjous kiinnosta tai tavara on jo mennyt. Mutta mielestäni kuitenkin voisi edes jotenkin ilmoittaa asiasta, vaikka edes poistamalla sen myynti-ilmoituksen palstalta.
Ja takaisin aiheeseen: itse olen kohdannut onneksi vain rehellisiä kauppamiehiä ja -naisia, tavarat on noudettu ajallaan sovitusta paikasta.
Itse olen aina vastannut kaikille ja kertonut mikä on tilanne myytävän/lahjoitettavan tavaran kohdalla.
Itseäni ihmetyttää viestit jotka menevät perille mutta mitään vastausta ei kuitenkaan kuulu myyjän taholta. Oletettavissahan on että tällöin myyjää ei ostotarjous kiinnosta tai tavara on jo mennyt. Mutta mielestäni kuitenkin voisi edes jotenkin ilmoittaa asiasta, vaikka edes poistamalla sen myynti-ilmoituksen palstalta.
Ja takaisin aiheeseen: itse olen kohdannut onneksi vain rehellisiä kauppamiehiä ja -naisia, tavarat on noudettu ajallaan sovitusta paikasta.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
Täällä AW:ssä on 100% tilanneista maksanut tilaamansa kalanruuat.
Kiitos kaikille ostajille ja myyjille joiden kanssa olen kauppoja tehnyt.
Samoin netistä kun olen tilannut niin olen saanut tavarat aina ihan OK.
Huutonettiin laitoin yhden näytön myyntiin ja se huudettiin mutta ei ole haettu. Nyt varastossa jo 3 viikkoa ja neuvottelut kesken.
Ei se mun päälle käy mutta odottelen nyt jos vaikka joku muu tarvii sen niin se lähtee heti.
Eli jos joku tarvitseen hyvän 19" philipsin tavallisen näytön 25 Eurolla niin saa tulla hakemaan porin vähäraumalta.
Yhdenkerran kun myin perämoottorin pörssinvälityksellä rikkoi posti koneen rungon kuljetuksen aikana. Ostaja ei vaatinut minulta mitään vaan posti korvasi hänelle jotain.
Kiitos kaikille ostajille ja myyjille joiden kanssa olen kauppoja tehnyt.
Samoin netistä kun olen tilannut niin olen saanut tavarat aina ihan OK.
Huutonettiin laitoin yhden näytön myyntiin ja se huudettiin mutta ei ole haettu. Nyt varastossa jo 3 viikkoa ja neuvottelut kesken.
Ei se mun päälle käy mutta odottelen nyt jos vaikka joku muu tarvii sen niin se lähtee heti.
Eli jos joku tarvitseen hyvän 19" philipsin tavallisen näytön 25 Eurolla niin saa tulla hakemaan porin vähäraumalta.
Yhdenkerran kun myin perämoottorin pörssinvälityksellä rikkoi posti koneen rungon kuljetuksen aikana. Ostaja ei vaatinut minulta mitään vaan posti korvasi hänelle jotain.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itse olen miettinyt, että eikö ihmisillä ole enää ollenkaan käytöstapoja. On kohteliasta ilmoittaa, jos myöhästyy tai ei jostain syystä halua kauppoja tehdä. Meille on useampi ostaja tehnyt oharit. Minua ainakin ärsyttää se, että ei ilmoiteta mitään.
Tässä vähän aikaa sitten myytiin kardinaalitetroja ja ostaja ilmoitti haluavansa kalat ostaa, joten sovittiin sitten ajankohta noudolle.
Haavin kalat valmiiksi pussiin ja noutoajankohta tuli ja meni. Kaksi tuntia myöhemmin laitoin tekstarin, että tuletkos kaloja hakemaan niin vastaus kuului "Anteeksi unohdin. En ole nyt kotona".
Miten ihmeessä voi unohtaa, että oli ostamassa kaloja? Tämän tapauksen jälkeen en enää laita kaloja valmiiksi vaan odotan, että ostaja on tullut ensin paikalle.
Sitten on useampi tapaus jossa ostaja ei ole ilmoittanut mitään vaikka tosiaan on puhelinnumerokin ollut tiedossa.
Tuntuu siltä että täällä jotkin ostajat ovat kuin lapsi karkkikaupassa kun halutaan yhtä ja toista ja hankitaan kivoja kaloja vaikka eivät omaan akvaarioon sopisikaan. Netistä kun nykyään saa tietoa kalasta kuin kalasta niin miten ihmeen vaikeaa se tiedon etsiminen voi joillekin ihmisille olla. No jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa
Paljon olen myös tehnyt onnistuneita kauppoja luotettavien ihmisten kanssa. Onneksi näitä on paljon enemmän kuin ohareiden tekijöitä.
Minä ainakin vastaan kaikille jotka minulle ovat viestin laittaneet ja poistan heti myynti-ilmoituksen kun kalat/tavara on myyty.
Tässä vähän aikaa sitten myytiin kardinaalitetroja ja ostaja ilmoitti haluavansa kalat ostaa, joten sovittiin sitten ajankohta noudolle.
Haavin kalat valmiiksi pussiin ja noutoajankohta tuli ja meni. Kaksi tuntia myöhemmin laitoin tekstarin, että tuletkos kaloja hakemaan niin vastaus kuului "Anteeksi unohdin. En ole nyt kotona".
Miten ihmeessä voi unohtaa, että oli ostamassa kaloja? Tämän tapauksen jälkeen en enää laita kaloja valmiiksi vaan odotan, että ostaja on tullut ensin paikalle.
Sitten on useampi tapaus jossa ostaja ei ole ilmoittanut mitään vaikka tosiaan on puhelinnumerokin ollut tiedossa.
Tuntuu siltä että täällä jotkin ostajat ovat kuin lapsi karkkikaupassa kun halutaan yhtä ja toista ja hankitaan kivoja kaloja vaikka eivät omaan akvaarioon sopisikaan. Netistä kun nykyään saa tietoa kalasta kuin kalasta niin miten ihmeen vaikeaa se tiedon etsiminen voi joillekin ihmisille olla. No jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa

Paljon olen myös tehnyt onnistuneita kauppoja luotettavien ihmisten kanssa. Onneksi näitä on paljon enemmän kuin ohareiden tekijöitä.
Minä ainakin vastaan kaikille jotka minulle ovat viestin laittaneet ja poistan heti myynti-ilmoituksen kun kalat/tavara on myyty.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Olen itse ärsyyntynyt samasta ilmiöstä sekä tällä että muilla kauppafoorumeilla netissä. Jotenkin ilmeisesti ajatellaan ettei normaalit käytössäännöt pelaa netissä. Pyydetään kuvia myytävistä tavaroista, eikä sitten ikinä vastata. Sama homma, jos itse kyselee jotaion myytävää artikkelia. Paras oli, kun yksi teki tarjouksen (käsittääkseni tarjous on sitova) eräästä myymästäni tavarasta, eikä hänestä sen jälkeen kuulunut mitään. Olin pakannut valmiiksi ja olin lähettänyt tilinumeroni hänelle, mutta ei kuulunut rahoja saati sitten edes sähköpostia. Onneksi täällä sentään useimmat kauppakummpanit on olleet hyviä. Kiitoksia kaikille, joiden kanssa olen AW:ssa kauppoja tehnytlafe kirjoitti:Tässä ei nyt ole ohareista varsinaisesti kysymys, mutta onko teillä tapana vastata jokaiselle myynti- tai lahjoitusilmoitukseen vastanneelle?

-
- Member
- Viesti:
Myin noita omppuja (ja myyn edelleen) ja sain alussa vastauksia runsaasti. Nyt yli puolet ei ole ottanut mitään yhteyttä vaikka ovatkin luvanneet ilmoitella, kun pääsevät hakemaan/ voimme sopia tapaamis paikan. Niinpä niin..
Hieman ärsyttävää, mutta onneksi osa sentään tahtoo vieläkin omppuja!
Kiitos heille.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Hieman ärsyttävää, mutta onneksi osa sentään tahtoo vieläkin omppuja!

Kiitos heille.
Mulla on vaan aika hyvät kokemukset. Yhteydenpito on ollut sujuvaa ja myös jos olen ollut kiinnostunut tuotteesta, joka on jo mennyt niin myyjä on ilmoittanut asian. Onko sitten ollut vaan hyvä tuuri ?
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Niinhän se taitaa mennä.JKE kirjoitti:(...)niin moneen junaan meitä mahtuu tälläkin foorumilla. Osa jää asemallekin, vai miten se meni?

Täytyy sanoa, että ihan on tuurista kiinni. Suurin osa henkilöistä joiden kanssa olen kauppaillut netin välityksellä on ollut nopsia ja luotettavia ja heitä muisetelen lämmöllä. Varmasti kuitenkin suurin osa on liikkeillä ihan hyvin aikein. Huonomuistisia ja hieman hönöjäkin on liikkeellä, mutta yleensä muistuttamalla onnistuu.
Sitten on tietysti muunlaisia tapauksia. Niitä, joista ei kuulu kahteen viikkoon mitään, kun olen tavaran lähettänyt, lopulta tipahtaa kinuamisen jälkeen tilille postimaksu... Varokoon vaan, minäpä lähden tästä kohta potkimaan sen ihmisen laiskaan persaukseen vauhtia!

Kjähkjäh...
Onneksi ei usein tule kovin kalliita kamoja osteltua/myytä. Hirvittäisi, kun alkaisi kännykkää kuulumaan.
Täytyy semmoinen vielä todeta, että en olisi ikinä uskonut, että joku voi unohtaa jonkun tavaran haun... Kunnes silleen kävi mulle.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Aamulla oli kauhea kiire ja kymmenen asiaa hoitamatta, sitten iski kaamea migreeni ja pakko oli mennä lepäilemään. Ja sitten sain parin tunnin kuluttua kummastuneen viestin myyjältä. Että hävetti, mutta onneksi seuraavana päivänä haku kävi kuitenkin.
I'm #1 so why try harder?
Yritin päästä sokkelopartamonneistani eroon taannoin. Ne oli varattu yhteensä viidelle ihmiselle, joista kukaan ei niitä kuitenkaan sitten ikinä saapunut noutamaan. Vein ne sitten lopulta liikkeeseen, kun en jaksanut enää ihmetellä olemattomia hakijoita "parin viikon päästä" saapuviksi.
Kannattaa varmaan oikeasti harkita ennenkuin lupaa mitään ottaa, koska kaloilta saattoi mennä monta oikeasti innostunutta kotia ohitse yhden harkitsemattoman ensin ehtineen takia. Sitten se oikeasti innoskas käy ne lopulta isommalla rahalla liikkeestä hakemassa...
Samaan aikaan normipartamonnit kyllä löysivät kodit suhteellisen kivuttomasti. Niiden kohdalla itselleni kävi nolosti: Emme onnistuneet saamaan kaloja kiinni kun hakija saapui.
...Onneksi hakijalla oli muutakin asiaa tänne päin.
Kasvejen kanssa on vähän sama ilmiö, nyt kun nuo pintakasvit rehottavat niin että saa kauhoa kourakaupalla niitä pois joka viikko: Liian usein ja liian helposti saatavilla olevan voi hyvin jättää hakemattakin?
On ihan hyvä, jos tajuaa ennen kalojen/kasvejen hakua ettei niitä halua tai saikin jo muualta, mutta olisi mukavaa, mikäli siitä myyjälle/lahjoittajalle ilmoittaisi mahdollisimman pian. Joillakin on käytössä systeemi "varattu sille-ja-sille", johon itsekin siirryn; jospa se sitoisi "julkisena asiana" seisomaan sanojensa takana.
Kiitos kaikille niille, joita kuitenkin on enemmistö, jotka toimivat vastuullisesti ja asiallisesti.
Kannattaa varmaan oikeasti harkita ennenkuin lupaa mitään ottaa, koska kaloilta saattoi mennä monta oikeasti innostunutta kotia ohitse yhden harkitsemattoman ensin ehtineen takia. Sitten se oikeasti innoskas käy ne lopulta isommalla rahalla liikkeestä hakemassa...
Samaan aikaan normipartamonnit kyllä löysivät kodit suhteellisen kivuttomasti. Niiden kohdalla itselleni kävi nolosti: Emme onnistuneet saamaan kaloja kiinni kun hakija saapui.
Kasvejen kanssa on vähän sama ilmiö, nyt kun nuo pintakasvit rehottavat niin että saa kauhoa kourakaupalla niitä pois joka viikko: Liian usein ja liian helposti saatavilla olevan voi hyvin jättää hakemattakin?
On ihan hyvä, jos tajuaa ennen kalojen/kasvejen hakua ettei niitä halua tai saikin jo muualta, mutta olisi mukavaa, mikäli siitä myyjälle/lahjoittajalle ilmoittaisi mahdollisimman pian. Joillakin on käytössä systeemi "varattu sille-ja-sille", johon itsekin siirryn; jospa se sitoisi "julkisena asiana" seisomaan sanojensa takana.
Kiitos kaikille niille, joita kuitenkin on enemmistö, jotka toimivat vastuullisesti ja asiallisesti.

Ohareita on valitettavasti tullut kohdalle. Kyllähän sitä voi vain yksinkertaisesti unohtaa, mutta yleinen tuntuma minulla on, että välinpitämättömyys on suurin syy.
Lisäksi on ikävä sanoa, että suurin osa niistä, joiden kanssa olen tehnyt alustavasti kauppoja täällä AW:ssä on "kadonnut" kesken kaiken. Ensin keskustellaan kaupoista, ja sitten ei yhtäkkiä kuulu enää yhtään mitään. Todella ärsyttävää odotella, että tuleeko vastausta vai ei. Voisihan sitä sanoa, että "en ole enää kiinnostunut / en voi myydä".
Olisi myös kiva, että myyjä/lahjoittaja vastaisi jotain kiinnostuneille. Siitä huolimatta vaikka kyselyitä saattaa tulla paljonkin. Jos ei kaikille jaksa henkilökohtaisesti vastata, voisi laittaa ilmoitukseen edes, onko kohde varattu/myyty.
On niitä onneksi onnistuneitakin kaupantekotilanteita, kiitos vain heille!
Lisäksi on ikävä sanoa, että suurin osa niistä, joiden kanssa olen tehnyt alustavasti kauppoja täällä AW:ssä on "kadonnut" kesken kaiken. Ensin keskustellaan kaupoista, ja sitten ei yhtäkkiä kuulu enää yhtään mitään. Todella ärsyttävää odotella, että tuleeko vastausta vai ei. Voisihan sitä sanoa, että "en ole enää kiinnostunut / en voi myydä".
Olisi myös kiva, että myyjä/lahjoittaja vastaisi jotain kiinnostuneille. Siitä huolimatta vaikka kyselyitä saattaa tulla paljonkin. Jos ei kaikille jaksa henkilökohtaisesti vastata, voisi laittaa ilmoitukseen edes, onko kohde varattu/myyty.
On niitä onneksi onnistuneitakin kaupantekotilanteita, kiitos vain heille!
On tässä viimeaikoina tullut taas niitä jossa joku tarjoaa ja kun sanoo kiinostuneensa ja valmis tekemään kauppoja ei tarjoajasta kuulutkaan enään mitään.
Itse ainakin yritän joka kerta ilmoittaa kaikille jos on myyty tai jo ostettu. Valitettavasti joskus voi joku jäädä jos on ollut paljon yhteydenottoja.
Enkä pane pahatteeksi jos uudestaan kysyy, sillä itsekkin kysyn uudelleen jos toisesta osapuolesta ei kuulu.
Hyvät tavat kaunistavat
Itse ainakin yritän joka kerta ilmoittaa kaikille jos on myyty tai jo ostettu. Valitettavasti joskus voi joku jäädä jos on ollut paljon yhteydenottoja.
Enkä pane pahatteeksi jos uudestaan kysyy, sillä itsekkin kysyn uudelleen jos toisesta osapuolesta ei kuulu.
Hyvät tavat kaunistavat

Itse en ole koskaan tehnyt ohareita, mutta annan yleensä numeron ostajalle/ottajalle ja kun minulla on sattumoisin 2 kännykkänumeroi joista toinen on käytössä ja toinen on ihan eri osoitteeseen niin siinä sitten on porukat välillä ihmetellyt että kun eivät pääse sisään, kun meil on vielä ovikoodi alhaalla
Ja toinen kun en ottanut mukaan kalojen vientireissulle ottajan puhelin numeroa, siis Vantaalta hämeenlinnaan... Niin siinä meni sitten melkeen 25min yliaikaa sovitusta ajasta. Mutta onneksi ottaja soitti minulle ja kerroin että 6km päästä ollaan siellä. Onneksi ymmärsi pääkaupunkiseutulaisia![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Ja toinen kun en ottanut mukaan kalojen vientireissulle ottajan puhelin numeroa, siis Vantaalta hämeenlinnaan... Niin siinä meni sitten melkeen 25min yliaikaa sovitusta ajasta. Mutta onneksi ottaja soitti minulle ja kerroin että 6km päästä ollaan siellä. Onneksi ymmärsi pääkaupunkiseutulaisia
Tuosta edellisestä tuli mieleen oma "oharini", joka päättyi kyllä sitten onnellisesti...
Olin sopinut työmatkalla hakevani kasveja, mutta tietenkin unohdin osoitteen kotiin ja myös puhelimeni, joten en voinut edes ilmoittaa ajoissa.
Sitten kotiin päästyäni soitin ja selitin sekavasti että olen kyllä tulossa kunhan-. -Unohtaen mainita, että puhelinkin oli kotona, ja siksi en esim. soittanut ja kysynyt osoitetta. Työpaikkani on siis melkein myyjän kodin vieressä, joten saattoi herättää kummastusta, että ajelen huvikseni 25min./siivu ruuhkassa lapun takia.
Sitten viimein määränpäässä selitin asiaa, ja valkeni vastapuolellekin, mitä todella oli tapahtunut. Onneksi myyjällä oli pitkämielinen luonne, ja hän otti asian rennosti.
Olin sopinut työmatkalla hakevani kasveja, mutta tietenkin unohdin osoitteen kotiin ja myös puhelimeni, joten en voinut edes ilmoittaa ajoissa.
Sitten viimein määränpäässä selitin asiaa, ja valkeni vastapuolellekin, mitä todella oli tapahtunut. Onneksi myyjällä oli pitkämielinen luonne, ja hän otti asian rennosti.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Kommelluksiahan sattuu kaikille, olen minäkin unohtanut ottaa mukaan lahjoittajan yhteystietoja ja kun lahjoittajan kotitien kääntöpaikalla tajusin, etten muistanutkaan talon numeroa saatikka rappua niin oli hätä hieman kalsongissa. Onneksi silloin oli käytössä puhelin jolla sai selattua AW:ta (vaikkakin eeeriiittääääi hiiiitaaasti) joten sekin selvisin pälkähästä pienellä myöhästymisellä 

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Yhet todelliset oharit on mulle täällä tehty. Kasveja ei tultu hakemaan eikä kuulunut mitään vaikka pistin YV:llä asiasta viestiä. Tuota Carmilan tapausta en nyt oharina pidä, sillä sellasta sattuu ja eikä siitä mulle mitään haittaa koitunu. Suurin osa kaupoista on sujunut erittäin hyvin.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
-Nalle Puh
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Mulle on tehty yksi ainoa ohari AW:n kautta tehdyissä kaupoissa. Lahjoitin kierteisiä postikuluja vastaan, ja yksi ottajista jätti sitten huiman summan maksamatta (oli alle euron
).
Varmaan ostajasta/ottajasta tuntuu hassulta siirtää jonkun tilille alle euron summaa, mutta kun niitä postimaksun maksajia saattaakin olla toista kymmentä, on lahjoittajalla nopeasti lovi lompakossa jos kaikki jättävät maksamatta. Välillä tuntuu itsestäkin hölmöltä huudella jonkun mitättömän summan perään, siksi en juurikaan enää lahjoita mitään postin kautta.
Raha-kaupat ovat sujuneet hienosti, niin myyjänä kuin ostajanakin. Tällä kokemuksella uskaltaisin jopa väittää, että täällä AW:ssä on keskimääräistä rehellisempää porukkaa. Tai sitten ne helmet ovat vain osuneet minun kohdalleni.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Varmaan ostajasta/ottajasta tuntuu hassulta siirtää jonkun tilille alle euron summaa, mutta kun niitä postimaksun maksajia saattaakin olla toista kymmentä, on lahjoittajalla nopeasti lovi lompakossa jos kaikki jättävät maksamatta. Välillä tuntuu itsestäkin hölmöltä huudella jonkun mitättömän summan perään, siksi en juurikaan enää lahjoita mitään postin kautta.
Raha-kaupat ovat sujuneet hienosti, niin myyjänä kuin ostajanakin. Tällä kokemuksella uskaltaisin jopa väittää, että täällä AW:ssä on keskimääräistä rehellisempää porukkaa. Tai sitten ne helmet ovat vain osuneet minun kohdalleni.
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Ensimmäistä omppukotiloa ostaessani minua huvitti tuo 1€ hinta... maksoin siitä sitten 3€, kun tuntui euron hinta hassulta. Toki se kerryttää suuren summan, jos myytävää riittää useita kymmeniä kappaleita.amanda kirjoitti:Mulle on tehty yksi ainoa ohari AW:n kautta tehdyissä kaupoissa. Lahjoitin kierteisiä postikuluja vastaan, ja yksi ottajista jätti sitten huiman summan maksamatta (oli alle euron).
Raha-kaupat ovat sujuneet hienosti, niin myyjänä kuin ostajanakin. Tällä kokemuksella uskaltaisin jopa väittää, että täällä AW:ssä on keskimääräistä rehellisempää porukkaa. Tai sitten ne helmet ovat vain osuneet minun kohdalleni.
Euro yksinään on sen verran pieni raha, että sen voi nakata vaikka katuun.