No sit ei auta muu kuin laittaa pyykkipoika nenään jaMutta pitäähän siinä koko hommassa olla sellaista ite tekemisen meininkiä. Ei se semmonen pelaa että jotain valmista jostain ostetaan, ei, ei...
kookokset kurkusta alas väkisin.

Valvoja: Moderaattorit
piude_85 kirjoitti:Ostin kookoksen.
Miten kauan sitä pitää oikein nakutella?? Ja miten päin, pitkittäin vai sivuttain?
Ukolla menee hermo ja mulla myös kohta kun se yrittää huutaa..
Ukko sai uuden litteän (laajakuva) näytön ja minä kookoksenVoisko enää onnellisempi olla!
yllikki kirjoitti:lasipusu kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka kauan kestää tämä
Yllikki kirjoitti:
Aikasi sitä naputtelet
Ja kumminpäin kookoksen on testattu halkeavan:pitkittäin vai poikittain? Ajattelisin pitkittäin kookosen siten, että ne reiät, joista elokuvissa pistetään juomapillit sisään (Laugh ) olisivat ylhäällä? Vai onko ihan sama miten päin ympäri kookosta nakuttelee? Lisäksi olen kyllä tämän muutaman kierroksen jo koputellut kookosta, mutta ehkä muutama vielä lisää Smile
Yleensä mulla on haljennut juuri siinä vaiheessa kun olen tuuminut että johan tätä on naputeltu, eikö se halkeakaan... eli vielä muutama kierros lisää on hyvä ohje Smile. Joka kerta on toiminut.
Naputtelu siis aika kovasti (napakasti, kuten ilmaisin asian aiemmin) ja mahdollisimman samaan kohtaan joka kierroksella. Veitsi saa olla painava mutta ei tarvi olla terävä (se vain jäisi kiinni) vaan siis sillä terän selkäpuolella.
Siis POIKITTAIN. Eli jos "reiät" on ylhäällä ja se kookos onkin maapallo, niin naputtelet sitä päiväntasaajaa pitkin kunnes aukeaa.
Minen kans saanu naputtelemalla ainakaan tota ekaa auki. Joten rautasahalla pisti mies pätkiksi.piude_85 kirjoitti:Ostin kookoksen.
Miten kauan sitä pitää oikein nakutella?? Ja miten päin, pitkittäin vai sivuttain?
Ukolla menee hermo ja mulla myös kohta kun se yrittää huutaa..
Ukko sai uuden litteän (laajakuva) näytön ja minä kookoksenVoisko enää onnellisempi olla!
Joo, ehkä mulla kärsivällisyys riittää nyt ton toisen kanssa, kun oon ekat puolikkaat jo akvaan saanut.miiru kirjoitti:Mut kyllä se oikeesti aukee naputtelemalla! Kärsivällisyyttä! Napauta iso kova napautus suht samaan paikkaan aina. viides minsas aukeaa.
Vasaralla koputtelemalla tuli aika luonnollisen näköinen kolo kookoksen puolikkaaseen. Se toinen puolikas oli prototyyppi ja meni ekasta mäsäyksestä miljoonaksi palaseksi kun paukautin vähän turhan kovaakoran_ kirjoitti:Mäkin innostuin näistä kookoksista. Nyt on siis kookos kahtena kappaleena mutta millä te ootte tehnyt ne ovet niihin?
Täällä kasvaa kookoksen päällä jaavansaniaista. Asettelin saniaisen maavartta hieman oviaukon eteen. Aiemmin kookos oli kääpiönuoliaisten kolona mutta saniaisen kasvettua ja sen juurien kasvettua oviaukon eteen siitä on tullut piikkisilmien majapaikka, tykkäävät kurkistella saniaisen juurien välistä ulos.agent_s kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta sammaleen tms. istuttamisesta kookoksen pinnalle? Voisi saada mukavan hobittikolon näköisen luolan.