Luonnonmuoto vs. marmorilehtikala

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
srd
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Luonnonmuoto vs. marmorilehtikala

Viesti Kirjoittaja srd »

Kumpi ompi mielestäsi parempi? Perustelut.
ahven poika
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ahven poika »

Luonnonmuoto,koska se on kauniimman värinen.
akvaario ihminen
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Luonnonmuoto, koska on luonnonmuoto :)

Itse aina suosin luonnonmuotoja, sillä yritän saada altaan näyttämään mahdollisimman luonnollisilta
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Aika vaikeen kyssärin heitit. Mieheni halusi meille marmorilehtikalan ja minä en. Löysimme kuitenkin erittäin kauniin näköisen yksilön, jossa oli sopivan vähän marmoria ja hieman oranssiakin on. Nimikin löytyi heti.
Luonnonmuodon ostimme myös. Hänelle ei koskaan keksitty nimeä vaan tavalliseksi kutsuttiin(nyttemmin jo kuollut), mutta ei hassumpi ollut sekään. Itse pidän kullasta eniten (huntumuotona). Mutta... kävimpä Leppävaariossa tässä visiitillä ja siellä onpi Perusta villejä luonnonmuoto-lehtikaloja. Ettenkö sanoisi, että upeita!!! Että siitä sitten on hyvä tulkita vastaukseni kysymykseen. :mrgreen: Osaisinpa liittää kuvia, niin voisin näyttää... (Yv:nä voi laittaa opastusta, jos sitten osaisin.)
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Raffu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Raffu »

Pidän kaikista lehtiksistä, mutta ehkäpä se luonnonmuoto vie voiton. Pystyviivat on kivoja. (hyvä perustelu) :mrgreen:
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Minulla on joskus ollut todella kaunis kutupari, toinen kulta ja toinen marmori, ja varsinkin marmori oli kyllä upea. Nyt on sitten luonnonmuotopariskunta, ja jos pitäisi valita, pidättäytyisin näissä jälkimmäisissä. Kyseessä on kuitenkin yllättävän monivärinen kala, punertavaa hartioissa ja sinistä peräevässä, ja kalan mielialat ovat helposti nähtävillä raitojen tummuudesta. Niillä viestivät varmaan myös toisilleen. Yksi mitä en käsitä, on lehtikalojen huntueväiset muodot, luulisihan noissa "normievissäkin" olevan kokoa jo riittävästi.

Ääni siis luonnonmuodolle, niin väriltään kuin eviltään :)
Sarkka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Lehtikalat on lehtikaloja, oli sitten raitoja tai ei. :D Itselleni merkkaa kalojen "luonne" ja lehtarit on juuri sitä, mitä kaloilta kaipaan. Minulla on ollut sekä luonnonmuotoja että marmoreita enkä osaa pistää niitä paremmuusjärjestykseen. Luonnonmuodot sain käytetyn akvaarion mukana ja ne osoittautuivat naispariksi, joten perheenlisäystä oli jokseenkin turha odottaa. Näistä luovuin ja otin lehtikaloille sydämeni menettäneenä kaksi marmoria tilalle. Onni oli myötä ja sain kutuparin, Ullan ja Sepon, joitten jälkikasvu varttuu parhaillaan poikasaltaassa ja juhlii ensi viikolla 1 kk synttäreitään. :P
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Ehdottamasti luononmuoto. Onhan ne muutkin ihan ok, mutta luononmuoto on paras. :mrgreen:
lare88
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lare88 »

Mielestäni luonnomuoto on yleensä kauniimpi. Lehtikalojen kohdalla täytyy kuitenkin sanoa että väritystä merkittävämpi seikka on kalan ruumiin ja evien muoto. Niitä löytyy kauniita ja vähemmän kauniita joka värimuodosta.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
mape
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mape »

Minun mieleeni on ehdottomasti luonnonmuoto, mutta täytyy myöntää, että kokonaan mustakin on aika kiva 8-)
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
llFiSull
Member
Member

Viesti Kirjoittaja llFiSull »

Minusta aikas hienon näköinen on väritykseltää musta-valkoinen. Lehtis jonka näin oli kai marmori, mutta en nähnyt yhtään oranssia. Musta meni valkoisen kanssa aivan kuin seeproilla. Seepralehtis.. :D
Never mind the dog, beware of the owner.
440L + 25 kilogrammaa koiraa.
Wellamo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Wellamo »

Tämmöisen vanhan ketjun löysin:))

Ja meillä tykätään marmoreista kovin. Tosi niin tykätään luonnonmukaisistakin, mutta marmorit vei voiton meidän akvassa.
** Mikään ei kerro ihmisestä yhtä paljon kuin se, mitä hän pitää naurettavana**
lehtifisu-fani
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja lehtifisu-fani »

Meillä on yksi melkein luonnonmuoto. Se peräevä on musta, muuten se on kuin luonnonmuoto. Meillä on myös yksi marmori ja se on mielestäni altaan hienoin kala. Kolmas on helmiäismuunnos. Ihan nätti sekin. neljännen lehtiksen muodon nimeä en tiedä.
mupu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mupu »

En tykännyt lehtikaloista alkuunkaan.. Muistan kun äitini joskus haaveili lehtikaloista, mutta minä aina intin vastaan. Erään kerran kun oltiin kalakaupassa, niin näin siellä todella kauniita lehtikaloja. Silloin äiti sai luvan hankkia meille lehtikaloja. Kun vanhempieni luonta muutin omilleni, nii akvaario seurasi mukana. Minähän sen olin siihenkin mennessä hoitanut. Noista lehtikaloista minulla on vielä 2 komeaa marmorilehtikala vanhusta. Veikkailen että enää ei minulle lehtikaloja tule, kunhan Stelthistä ja Herculeksesta aika jättää. Nämä vaativat liian erinlaiset vesiarvot kun muut lempikalani. Tai saa nähdä, mutta tuskin pelkästään lehtikaloille enää kokonaista allasta pyhittäisin. :)

Omat marmorimussukkani ovat kyllä todella komeita. =)
Näille annan pisteeni! Saivat minut pitämään lehtikaloista. :D

Stelth <3
Hercules <3
Hearsay
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hearsay »

Valitan kuvan pahaa laatua, mutta tuossa mielestäni näkyy kivasti ettei luonnonmuoto kotiutuneena ole ollenkaan vaatimattomampi väritykseltään, ennemminkin tyylikäs. Ja eväthän loistaa kuin timangit konsanaan! :D

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”