Omppualtaan ongelmista

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
*Miracle*
Member
Member

Omppualtaan ongelmista

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Eilen annoin ompuille herneitä ja maissia, nyt valot sytyttäessäni vesi on melko sameaa. Herneet eivät aiemmin tehneet mitää, olisiko syynä maissi? Suodatin on käynnissä, ei näyttäisi olevan vikaa. Ihmettelen vain... Ja nämä ruoat kelpaa, silti ovat kasvien kimpussa. Vallisneriasta katkottu varsia, Windelov kohta entinen. Lisäsin eilen muuten myös uuden seepiansuomun, voikotässä olla syy samennukseen?
Kolli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kolli »

Pakastettu maissi maistuu meilläkin, mutta ei se vettä kyllä samenna. Olisiko annostuksella tekemistä asian kanssa?

Isommassa kotiloakvassani kasvit saavat olla rauhassa, mutta 40-litraisessa ne maistuvat. En tiedä mikä tähän voi vaikuttaa...
*Miracle*
Member
Member

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Allas 99L, omppuja n.15 jotka pyöräyttäneet ensimmäisen munaryppään. Maissia ja hernettä annoin n.20 kumpaakin. Onko liikaa? Viimeksi samainen määrä herneitä katosi kahdessa päivässä. Ajattelin josko oli liian vähän kasvien syönnin vuoksi ja tuplasin annoksen antaen kahta eri ruokaa.

Seepparia on puolikas kellumassa. Fiksuja ratkaisuja sen kiinnittämiseen johonkin? Kokonainen viimeksi hiekan alle jumitettuna puoliksi alkoi mustua hiekan alla. Heitin kokonaan pois.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Onko siitä seepiansuomusta mitään apua, ts. kovettaako vettä, syövätkö kotilot sitä, pysyvätkö kuoretvanhoilla yksilöilläkin (1-2v) hyvinä? Itse käytän JBL:n AquaDur Plussaa, varma keino pitää ne vesiarvot siellä missä pitäisikin...
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kolli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kolli »

Ehkä vähän liikaa. Mä annan satalitraiseen ~5 kerrallaan, tosin omppuja on vähemmän kuin sulla. Lisää annan sitten kun kaikki maissit on syöty.

Seepiansuomu on mulla pienen kiven alla.

Minä kovetan veden kipsillä ja ruokasoodalla. Kyllä noi omput jotain tosta seepiansuomusta tuntuvat saavan irti, ainakin siinä usein käyvät raastamassa. Samoin kuin kaikki muutkin kotilot.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Tuoreen ruuan olen antanut olla kotiloilla max.päivän. Sen jälkeen alkaa jo pilaamaan vettä (Allas 100l, kotiloita erilaisia).
Itse pidän seepiaa vesilasissa kellumassa...ajan myötähän se vettyy ja uppoo. Ja kovasti sitä syövät...välillä veitsellä raastaan siitä pieniä kalkkipaloja pohjalle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”