Omppualtaan ongelmista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
Omppualtaan ongelmista
Eilen annoin ompuille herneitä ja maissia, nyt valot sytyttäessäni vesi on melko sameaa. Herneet eivät aiemmin tehneet mitää, olisiko syynä maissi? Suodatin on käynnissä, ei näyttäisi olevan vikaa. Ihmettelen vain... Ja nämä ruoat kelpaa, silti ovat kasvien kimpussa. Vallisneriasta katkottu varsia, Windelov kohta entinen. Lisäsin eilen muuten myös uuden seepiansuomun, voikotässä olla syy samennukseen?
-
- Member
Allas 99L, omppuja n.15 jotka pyöräyttäneet ensimmäisen munaryppään. Maissia ja hernettä annoin n.20 kumpaakin. Onko liikaa? Viimeksi samainen määrä herneitä katosi kahdessa päivässä. Ajattelin josko oli liian vähän kasvien syönnin vuoksi ja tuplasin annoksen antaen kahta eri ruokaa.
Seepparia on puolikas kellumassa. Fiksuja ratkaisuja sen kiinnittämiseen johonkin? Kokonainen viimeksi hiekan alle jumitettuna puoliksi alkoi mustua hiekan alla. Heitin kokonaan pois.
Seepparia on puolikas kellumassa. Fiksuja ratkaisuja sen kiinnittämiseen johonkin? Kokonainen viimeksi hiekan alle jumitettuna puoliksi alkoi mustua hiekan alla. Heitin kokonaan pois.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Onko siitä seepiansuomusta mitään apua, ts. kovettaako vettä, syövätkö kotilot sitä, pysyvätkö kuoretvanhoilla yksilöilläkin (1-2v) hyvinä? Itse käytän JBL:n AquaDur Plussaa, varma keino pitää ne vesiarvot siellä missä pitäisikin...
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Ehkä vähän liikaa. Mä annan satalitraiseen ~5 kerrallaan, tosin omppuja on vähemmän kuin sulla. Lisää annan sitten kun kaikki maissit on syöty.
Seepiansuomu on mulla pienen kiven alla.
Minä kovetan veden kipsillä ja ruokasoodalla. Kyllä noi omput jotain tosta seepiansuomusta tuntuvat saavan irti, ainakin siinä usein käyvät raastamassa. Samoin kuin kaikki muutkin kotilot.
Seepiansuomu on mulla pienen kiven alla.
Minä kovetan veden kipsillä ja ruokasoodalla. Kyllä noi omput jotain tosta seepiansuomusta tuntuvat saavan irti, ainakin siinä usein käyvät raastamassa. Samoin kuin kaikki muutkin kotilot.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen