Santte kirjoitti:Otappa pois ja laita eheimin powerline 2252 tilalle niin huomaat...
Perusteleppa että minkä huomaat? Isomman puhurin? Että olet haaskannut rahojasi ilman että olisi ollut välttämätöntä? Vai mitä?
Juwelin suodattimet ovat ihan hyviä, niissä on suhteessa kokoonsa melko suuri suodatusmassa, virtaustakin saa tehostettua ostamalla sen uuden roottorin tai sitten laittamalla jonkin toisen sisäsuodattimen kaveriksi.
Jotkut väittävät että ko. suodatin on ruma, tästä asiasta en voisi oikein olla enempää erimieltä. Se kätkee oivallisesti lämmittimen ja johdotkin sisäänsä ja ei ole ainakaan minusta sen hankalampi "maastouttaa" kasveilla kuin ns. tavallinen sisäsuodatinkaan.
Musta hiekka ja musta "kallio"-tausta niin suodatin oikein tuntuu hukkuvan altaaseen.
Putsaus on erittäin helppoa.
En oikeasti jaksa ymmärtää miksi toimiva tuote pitäisi irroittaa. Juwelit ovat kehittyneet muutamassa vuodessa paljon ja itse ainakin olin valmis antamaan ko. merkille tilaisuuden. Hyvä että annoin, ei tullut maksettua lisää hintaa kauppiaan suostuksen ja tietyn tuotemerkin nimen ja hyvän maineen takia. Nykypäiväinen Eheimin hehkuttaminen tuntuu naurettavalta, en kiistä mitenkään ettei ko. merkki olisi hyvän maineensa ansainnut ja tuottaisi toimivaa tavaraa. Minun korvissani vain menee nykypäivänä usein todella pahasti yliarvostuksen puolelle ja unohdetaan kuinka paljon tekniikka nykyään kehittyy ihan parissa vuodessa, ja että monet merkit ovat kehittyneet todella paljon. Mm. juurikin Juwel, Tetra, Fluval, Hydor...
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)