Avainten rohkeudesta

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

mustaneon
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Avaimet

Viesti Kirjoittaja mustaneon »

Niin.. Pitää vain odottaa että ne kasvaa ja kehittyy 8-)
Vielä ne ei ainakaan ole osoittanut edes mitään kiinnostusta toisiaan kohtaan, siis missään pariutumismielessä.. Mutta odotan, odotan.. :roll:
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Pakko tähän väliin kommentoida, että avainten sukupuolta ei satavarmasti voi tunnistaa evien perusteella. Ainoa varma tunnistuskeino on genitaalipapilla, joka tulee esille kudun aikana.

Meillä evistä varmaksi "Pentiksi" tunnistamani kala laski munat, ja samalla lailla takuuvarma "Tarja" kävi ne sitten hedelmöittämässä. Eli kokemuksen syvällä rintaäänellä täällä entinen evistä-tunnistaja puhuu. [;)]
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
Cofu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Cofu »

Komppaan Amandaa, avainten valinnassa jyrää ylitse muiden hyvä tuuri ja määrä. Itse yritin valita kutuparia 3cm kolikoista, noh sain kyllä sen, mutta piru vieköön on nyt sitten yksi ylimääräinen ressukka "jaloissa" pyörimässä.
Ex-nick: Cofeingirl
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Kyllä mun mielestä aikalaisen satavarmasti kalan voi sanoa urokseksi silloin,kun sen pyrstö on suiponnut.
Yksikään sellaisen pyrstön omaava ei ole ollut naaras, minun kokemukseni perusteella. Sitten taas mutta; kaikilla uroksilla pyrstö ei suippene kuin vasta joskus, jos silloinkaan.
Mitenkäs teillä on ollut noitten pyrstöjen suhteen, ootteko seurailleet?

Mulla niitä tappeja eivät ole "näytelleet" kuin viittä vaille kutemisen.
Yksilöeroja tietenkin hirveesti, mutta ton suippopyrstön pidän suht varmana "diagnoosina".
Mulla urokset ovat olleet isompia kuin naaraat (kuis teillä), mutta tämäkin lienee yksilöllistä ja varmaankin riippuu perintötekijöstä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”