Olen etsinyt näistä veijareista tietoa ja melkolailla samat tarinat löytyy harrastajien sivuilta. Esim suositeltava määrä 6 - no mulla neljä. Ensimmäinen kysymys: Nämä neljä tuntuvat olevan varsin aktiivisia, eivätkä ainakaan toistaiseksi ole kovasti parvessa puuhastellut. Onko 4 liian vähän?Teoriassa siis on - tiedän, miten käytäntö on osoittanut? Toinen kysymys: Minulle sanottiin, että kasvavat hitaasti. Toiseksi monilla sivuilla on kerrottu, että akvaariossa kasvaa maksimi sen parikymmentä senttiä. Minkä ajan vie, että toi 20cm on täysi? Pohdin siis sitä, että ottaako pari lisää. Jos vie 10 vuotta tulla parikyt senttiseksi... Tilaa mulla vielä olisi, mutten haluaisi välttämättä maksimi määrää kaloja/litrat.
Kolmas ihan eri aihe... Muutamia kotilo yksilöitä oli takalasissa, nyt ei näy ainuttakaan - tiikerinuoliaiset tainneet käydä ne herkuttelemassa. Nyt epäilen, että lasilla on mahd. "kotilo limaa" (voinkohan sen nähdä - vai onko jotain muuta). Putsaanko pois vai jätänkö tikruille evästä kasvamaan?
Ja vielä... tietääkö ulkoisista merkeistä sukupuolen? Vai tulevatko jotain eroja vasta täysikasvuisina? Nyt mulla 2 isompaa ja 2 pienempää.