Akvaario Kurki Tikkurilassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Kävimpä myös 28 01 2006 kyseisessä liikkeessä enkä nähnyt sameita altaita saatikka kuolleita kaloja. Älkää kirjoittako tänne pelkkää paskaa mistä tahansa liikkeistä missä käytte, sillä siellä käy myös muita alan harrastajia.
In numbers of ten the power is in one.
Nani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nani »

pcm kirjoitti:Kävimpä minäkin viime viikolla Kurjessa kaloja katsomassa, ilman osto aietta. Ja täytyy kyllä sanoa, että olin tosi pettynyt akvaarioiden ja kalojen kuntoon. Kuolleita, pelokkaita ja epämuodostuneita kaloja todella monessa altaassa, ja vedet vielä aika sameita. Muutamassa suodattimet eivät toimineet. Säälitti kala parat !
Kerran olen ko. paikasta kaloja ostanut, silloin altaat olivat paremmassa kunnossa kuin nyt, mutta silloin jo ajattelin, että tuskin toiste ostan.
Kokonaista kaksi kertaa olet siis käynyt Kurjella? Kas kun itse olen käynyt Kurjella jo vuosia säännöllisesti ja kaikki kalani olen sieltä ostanut (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), enkä koskaan ole huomannut moisia epäkohtia. Ei yhtään liioittelun makua?

-Nani-
Altaat: 720L, 207L, 40L
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Kyllä Kurki on paras akvaariokauppa Helsingissä, ainakin niistä mitä olen kiertänyt.
Runsas valikoima kaikenlaisia kaloja, plekoja ja monneja. Monnierikoisuuksia sillointällöin.
Myyntialtaat ovat isot ja parvet runsaat joista voi valita parhaat päältä, akvaarioissa ei ole koristeita ja kaveja, mikä helpottaa myyjän työtä pyydystää altaasta kaloja, ymmärrettävää.
Toki isoille vonkaleille voisi tarjota suuremmat altaat.
Jalostetut kalat ovat inhottavia, mutta jos niillä on kysyntää kai niitä myyntiinkin otetaan. :roll:
Kiekot ovat erikoisia ja upean värisiä.

Plekoista kauppias ei juuri tiedä, mutta siksi sinne on kiva mennä, ihan mielenkiinnosta katsomaan, mitä harvinaisuuksia on tullut.
Kävisin useammin, jos Tampere olis lähempänä. :mrgreen:
Plekoja on runsaasti, aina jokunen eri laji, hinnat ovat halvat ja osa myyntiplekoista ovat täysikasvuisia(Akvaariokeskus tuntuu tuolloin kiskuripaikalta, jossa pienestä plekosta pyydetään huimia summia, joskin lajien kirjo on moninaisempaa).
Kasveja Kurjessa on tarjolla jonkinverran, tavallisimpia, kasviallas kierretään aina hätäisesti kun on niin paljon nähtävää kala-altaissa.

Asiakaspalvelu on tosi hyvä, koittavat auttaa jos vaan suinkin osaavat, plekoista kysyttäessä käyttävät kirjoja apuna. Ovat ystävällisiä ja pitkäpinnaisia(Kun pyydystävät isosta parvesta juuri sen kalan minkä haluan) ja aina tippuu lasku kun hivenenkin tinkii. Kauppiaat taitavat tunnistaakkin jo meidät, nyt tuli ne Tanperelaisharrastajat. 8-)

Ehdoton akvaariokauppojen ykkönen mielestäni! ;)
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

VesiEläin kirjoitti:Kyllä Kurki on paras akvaariokauppa Helsingissä, ainakin niistä mitä olen kiertänyt.
Kiva, mutta Kurki sijaitsee kylläkin Vantaalla. [;)]

Itse pidän Kurjesta. Valikoima on hyvä ja kaikki ostamani kalat ovat olleet terveitä ja hinnat kohdallaan. Osa altaista on välillä hieman nuhjuisia, mutta eipä tuo näytä muissakaan kaupoissa ihan outoa olevan.
pcm
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pcm »

Oi kauhistus sentään, kai täällä nyt saa kertoa omakohtaista kokemusta ko. kaupasta. Olen vuosien ajan käynyt n. kerran kuussa tai parissa siellä ikkunaostoksilla. Mutta olen varmastikin aivan liian herkkänahkainen ja reagoin muutamiin epäkohtiin, jotka eivät ehkä olekaan niin merkityksellisiä [:I]
Ne kalat joita olen Kurjesta ostanut, ovat olleet ja ovat edelleen terveitä ja hyvinvoivia, mutta viime käynnistä jäi vaan vähän paha maku.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

en minä ole ainakaan nähnyt koskaan akvaarioliikettä, jossa olisi joka allas somistettu kasveilla ym. Ensinnäkin jos ajattelee että niitä kaloja ongitaan sieltä haaivn kanssa ostajalle, niin mahtaa olla näppärää kaivella kasvien lomasta. Eikä se lotka kaupassa ole pysyvä paikka, vaan tilapäinen.

Pysyvät liikkeen omat "esittelykalat" on olleet sitten isoissa ja komeissa akvaarioissa.

Ja kyllä se kauppias voittoa tekee, ja sen takia sitä hommaa. Toki on kiva tehdä hommaa josta pitää, mutta kukaan ei pyöritä yritystä persnetolla. Ja kyllä minä olen käynyt myös liikkeessä, joissa eläimet myydään rahankiilto silmissä kyselemättä sen enempää, myös lapsille. Onneksi ko. liikkeen omistaja vaihtoi paikkakuntaa :?
*laa la laa*
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Tittis kirjoitti:en minä ole ainakaan nähnyt koskaan akvaarioliikettä, jossa olisi joka allas somistettu kasveilla ym. Ensinnäkin jos ajattelee että niitä kaloja ongitaan sieltä haaivn kanssa ostajalle, niin mahtaa olla näppärää kaivella kasvien lomasta. Eikä se lotka kaupassa ole pysyvä paikka, vaan tilapäinen.
Joidenkin kalojen pitäminen hyvin valaistuissa mutta piilopaikottomissa altaissa on mielestäni jo aika turhaa stressaamista, esimerkiksi selkäuimarit tai muut hämärässä viihtyvät kalat. Ainakin omassa "lähikaupassani" kasvipuskien laittaminen altaaseen on rauhoittanut mm. rihmakala-altaiden elämää, kun pienimmät koiraat pääsevät johonkin piiloon isojen silmistä. Pusikot kun on ruukuissa niin helppo ne on nostaa pois jos haaviminen menee hankalksi, vaikkakin näyttää siltä että harvoin niitä tarvitsee muuta kun tökkiä pois tieltä. Kasvien myyminen kala-altaista taasen on asia erikseen, sitä en mitenkään innolla kannata [;)] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Tulin juuri Kurjesta. Aika skrupuinen paikka, vaikka valikoima on runsas. Paljon näkyi kampelaa leikkiviä kaloja ja yhdellä kasvialtaan sattarilla oli 5cm pitkä ja sentin paksu kasvain kyljessä. Altaiden valaistus oli paikoin niin huono, että kaloja ei nähnyt. Liekö leväinvaasio sitten syynä. Palvelu oli nopeaa ja ystävällistä.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
mariana
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mariana »

Teho kirjoitti:Tulin juuri Kurjesta. Aika skrupuinen paikka, vaikka valikoima on runsas. Paljon näkyi kampelaa leikkiviä kaloja ja yhdellä kasvialtaan sattarilla oli 5cm pitkä ja sentin paksu kasvain kyljessä. Altaiden valaistus oli paikoin niin huono, että kaloja ei nähnyt. Liekö leväinvaasio sitten syynä. Palvelu oli nopeaa ja ystävällistä.
Ai vieläkö se siellä porskuttaa? Aikaisemmin harmittelin samaa kalaa mutten viitsinyt mainita liikettä nimeltä. Varmaan kaikki sattarit siinä altaassa sairaita.
Teho
Advanced Member
Advanced Member

mariana kirjoitti:
Teho kirjoitti:Tulin juuri Kurjesta. Aika skrupuinen paikka, vaikka valikoima on runsas. Paljon näkyi kampelaa leikkiviä kaloja ja yhdellä kasvialtaan sattarilla oli 5cm pitkä ja sentin paksu kasvain kyljessä. Altaiden valaistus oli paikoin niin huono, että kaloja ei nähnyt. Liekö leväinvaasio sitten syynä. Palvelu oli nopeaa ja ystävällistä.
Ai vieläkö se siellä porskuttaa? Aikaisemmin harmittelin samaa kalaa mutten viitsinyt mainita liikettä nimeltä. Varmaan kaikki sattarit siinä altaassa sairaita.
Voi hitto, vieläkin sama? Ostin siitä altaasta yhden rusolehden, mutta se lähtee nyt roskiin. Ai niin, ostin myös 3 noitamonnia, mukavan kokoisia ja se allas mistä ostin oli poikkeuksellisen siisti. (ei kuolleita kaloja, ei levää)
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Adrianna kirjoitti:Joidenkin kalojen pitäminen hyvin valaistuissa mutta piilopaikottomissa altaissa on mielestäni jo aika turhaa stressaamista, esimerkiksi selkäuimarit tai muut hämärässä viihtyvät kalat
Teho kirjoitti:Altaiden valaistus oli paikoin niin huono, että kaloja ei nähnyt.
Eikös altaissa ole, ainakin osassa on, styroksi tai jokin suoja päällä(josta olikin yhdessä aijemmassa kommentissa maininta), ettei hämyisenkään veden kalat niin kamalasti stressaantuisi. Jotain on koitettu ainakin tehdä.
Teho
Advanced Member
Advanced Member

VesiEläin kirjoitti:
Adrianna kirjoitti:Joidenkin kalojen pitäminen hyvin valaistuissa mutta piilopaikottomissa altaissa on mielestäni jo aika turhaa stressaamista, esimerkiksi selkäuimarit tai muut hämärässä viihtyvät kalat
Teho kirjoitti:Altaiden valaistus oli paikoin niin huono, että kaloja ei nähnyt.
Eikös altaissa ole, ainakin osassa on, styroksi tai jokin suoja päällä(josta olikin yhdessä aijemmassa kommentissa maininta), ettei hämyisenkään veden kalat niin kamalasti stressaantuisi. Jotain on koitettu ainakin tehdä.
Joo, on styroksit. Mutta on vaikeaa ostaa kun ei näe mitään. En muuten tiennytkään että noitamonnit osaavat kaivautua. Tuolla ne kaikki kököttävät pää ja pyrstö näkyvissä. :mrgreen:
JeepKimmo
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: http://p1.foorumi.info/koijarit/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JeepKimmo »

Ihan mielenkiintoisia kommentteja... ja niinkuin moni on jo kirjoittanut, jokainen valitsee paikkansa ihan itse.

Ajattelin heittää pienen näkökannan asiaa. Tuo akvaarioliikkeen pitäminen ei tänäpäivänä ole mitään huippubisnestä, hyvä että saavat liikkeensä pystyssä pysymään. Suurin osa meistä tietää mitä on käynyt Akvaariotukun pengerkadun liikkeelle sekä Kimille Siniriutan kanssa. En usko, että heitäkään ihan vähällä ole lannistettu...

Kurki on ollut useamman kymmenen vuotta Tikkurilassa ja aina olen mielestäni saanut hyvää ja kaipaamaani palvelua sekä tuotteita.

Joudun itsekin myöntämään, että tilaan jos jonkinlaista tuotetta netin kautta, jolloin samalla narskutan näiden viimeistenkin liikkeiden leivän reunaa, missä ei makkarasta ole ollut pitkään aikaan tietoakaan :?

Kuten varmaankin jokainen huomaa, ainakin minä olen tyytyväinen Kurkeen, onhan meillä Tiksissä kaksi muutakin "akvaario" liikettä, mutten niistä viitsi edes kommentoida.

Keväällä olen Karin kanssa tekemässä ns täsmätilausta hieman isommista kaloista, joten sen jälkeen olen taasen viisaampi ja voin ihan oikeesti jotain kommentoida :mrgreen: .
.: Elämä on :.
nosegoblin
Member
Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

JeepKimmo kirjoitti:Suurin osa meistä tietää mitä on käynyt Akvaariotukun pengerkadun liikkeelle sekä Kimille Siniriutan kanssa. En usko, että heitäkään ihan vähällä ole lannistettu...
Valaisepa tyhmää turkulaista, ryhdyin sattumalta lukemaan tätä ketjua ja yllä oleva jäi vaivaamaan mitä sillä tarkoitit, kun en ole pääkaupunkiseudun akvaarioputiikeissa koskaan käynyt ja en siten kuulu tuohon mainitsemaasi "suurimpaan osaan". [;)]
miss-tetra
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miss-tetra »

mä en oo vielä käynyt kyseisessä akvaariokaupassa, mutta asun ssina lähellä. Kerran kävin katsomassa mutta oli silloin kauppa kiinni. Aion kyllä käydä siellä!

Entä mitä mieltä ihmiset täälä on siitä läheisestä kobylin ja kumppanit kaupasta? Itse olen ostanut sieltä hamsterin ja tarvikkeita. Kaverini osti sieltä kaksi hiirtä.. kalapuoli siellä on minun mielestäni kohdallaan, mutta tietenkin aina mitä isonpi allas sitä parempi. Sielläkin on yksi rausku arviolta 100 litraisessa akvaariossa (saattaa olla 110 litranenkin). aika pieni, vai mitä!? :mrgreen:
nuorempana katsoo ihmistä ja etsii puolisoa - vanhempana katsoo puolisoa ja etsii ihmistä.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Kävin lauantaina Kurjessa ja kaupasta jäi ihan hyvä maku suuhun. Ikinä ennen en ole käynyt sen mittakaavan akvaarioliikkeessä, tai ylipäätään sellaisessa, mikä olisi keskittynyt vain ja ainoastaan akvaarioihin.

Kalat näyttivät terveiltä, yhdessäkään altaassa ei näkynyt raatoja tms. Perheenjäsenet oli kyllä valitettavan pienissä tiloissa, samoin kasvialtaassa oli kaloja. Minulle olisi myyty 300-litraiseen tiikerinuoliaisia mutta jostakin syystä kieltäydyin niitä hankkimasta.

Mutta näin "maalaisena" täytyy sanoa että aivan mahtava valikoima ja suht asiantunteva myyjä kuitenkin.

Silti kaikista paras oli pieni akvaariokauppa ja Mari :mrgreen: Sieltä piti ostaa vaan pari kalaa :roll:
ikp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ikp »

Mitä on perheenjäsenet??
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: tas

Viesti Kirjoittaja pikku-tatti »

Ne kalat joissa lukee: Ei myynnissä, perheenjäseniä..
540l, 180l ja Minttu-koira <3
Karelia
Starting Member
Starting Member

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Karelia »

Käväisin tuolla lAkvaario Kurjesssa, todella huono maku jäi suuhun. Aluksi kyselin levänsyöjää vähän vajaa 100 litraseen altaaseen, ottoja olin miettinyt, mutta kauppias olisi myynyt minulle leväbarbeja!!! Tottakai kieltäydyin ja sanoin että mites meinaa ne satalitraseen mahuttaa kun 150cm pitkässäkin altaassa meinaa tila loppua kesken, siinä vaiheessa alkoi jo hälytyskellot soida. Kattelin altaita ja varsinkin kiekkoja ja lehtikaloja oli todella paljon niin pienessä altaassa. Samoin "lemmikit", huhhuh sanon minä!

Ymmärrän kuolleet kalat altaissa, ainahan niitä heikoimpia tippuu pois muuttojen välissä mutta se, että jos altaassa on kyljellään makava ja selvästi kituva kääpiörihma (tai what ever) ja kun siitä ystävällisesti kerrotaan niin kommentti ohitetaan vain sanomalla "joo joo mä tiiän, kyllä se elää vielä". Sama kala oli altaassa kahden tunnin päästä entistä heikommassa hapessa kun kävin katsomassa.. Välinpitämätöntä ja muutenkin hieman outoa on touhu. Kassalla kortti ei toiminut, kuitattiin kommentilla "tuolla on automaatti, sieltä voi käydä nostamassa". Aivan kuin asiakkaat kerkeisivät juosta automaateilla kun on muutenkin kiire, mieluummin olisin jättänyt kalat kauppaan ja lähtenyt. Eihän aina voi tietenkään tekniikka toimia, mutta kyllä henkilökunnan pitäisi siinä tapauksessa olla palvelualttiimpaa. Loppuen lopuksi myyjä vielä tarjosi kuitin hampaitaan kiristellen kun sitä erikseen jouduin pyytämään. En varmasti enää jalallanikaan astu ko. liikkeeseen.
400l+100l
snafi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja snafi »

Karelia kirjoitti:Kassalla kortti ei toiminut, kuitattiin kommentilla "tuolla on automaatti, sieltä voi käydä nostamassa". Aivan kuin asiakkaat kerkeisivät juosta automaateilla kun on muutenkin kiire, mieluummin olisin jättänyt kalat kauppaan ja lähtenyt. Eihän aina voi tietenkään tekniikka toimia, mutta kyllä henkilökunnan pitäisi siinä tapauksessa olla palvelualttiimpaa. Loppuen lopuksi myyjä vielä tarjosi kuitin hampaitaan kiristellen kun sitä erikseen jouduin pyytämään. En varmasti enää jalallanikaan astu ko. liikkeeseen.
No nyt nousee asiakaspalvelijalla karvat pystyyn. Päivästä toiseen törmään tähän ihmisten yleiseen ymmärtämättömyyteen.

Ja millä tavalla tässä tilanteessa voisi olla myyjänä "palvelualttiimpi"? Tätäkään en nyt ihan ymmärrä. Ei myyjä/kauppias voi toimivaksi kortiksi tai uudeksi sirulaitteeksi muuttua sillä sekunnilla. Ainut mitä hän voi tehdä, on kysyä että "olisiko käteistä?", tai koettaa putsata korttia (ja vääntää sitä lukijassa) tai sitten ehdottaa automaatille menoa. Ei se ole myyjän vika jos asiakkaan kortti ei toimi tai että asiakkaalla ei satu olemaan käteistä mukana. Ei pidä suuttua jos ehdotetaan automaatilla käyntiä, koska mitä muutakaan siinä tilanteessa voi enää tehdä? Saada tavara ilmaiseksi ihan vaan pahoitteluna? Olisihan se kiva jos näin olisi, mutta ei se vaan tosielämässä mene niin.

Niin ja noissa joissakin sirukortinlukijoissa kestää ikuisuuden ennen kuin kuitti tulee ulos (+se pitää myyjän erikseen painaa napista ulos). Ikinä en ole Kurjessa ilman kuittia jäänyt, riippumatta siitä mitä olen ostanut. Eikä ikinä ole sitä tarvinnut erikseen pyytää!

Korostan vielä, että en kritisoi Kareliaa henkilökohtaisesti vaan ihan yleisesti tällaisia tilanteita. Jostain kumman syystä tuntuu, että myyjiltä/kauppiailta asiakkaat vaativat ihan uskomattomia, miettimättä yhtään, että eivät he itsekkään pystyisi moiseen. Siihen omaan napaankin voisi joskus vähän kääntyä, ja miettiä, että onko oikeasti perusteltua suuttua/edes harmistua vai ei. Suututaan vaan suuttumisen ilosta, mutta muistakaa että asiakkaan harmi on aina myös kauppiaan/myyjän harmi.

Mutta siis itse olen käynyt Kurjessa monestikkin. Aina olen saanut hyvää palvelua ja aina ollut tyytyväinen. Valikoima laaja, ja hinnatkin ihan ok.

Anteeksi, että meni aika OT, tai paasaamiseksi/nillittämiseksi, mutta en vaan voinut olla hiljaa :roll: .
Kalakippo (286l) olkkarissa ja koiranpentu kainalossa.
Pihlajaninja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pihlajaninja »

Muutaman kerran kävin Kurjessa omilla ostoksillani. Siitä on tosin aikaa jo jotain 7-8 vuotta.

Kardinaalitetraparvea olin vailla, ja pirteä myyjätär tiedusteli, enkö haluaisi ostaa mielummin neontertoja, kun ovat edullisempia ja niin samannäköisiä. Lopulta myyjätär suostui sitten nämä kalliit neontetran näköiset kalat minulle myymään. :P

Äitinihän Kurkea mulle suositteli, vaikka eipä tainnut hänenkään ykköspuljunsa olla tuo. Eikä kyllä meikäläiseen tehnyt vaikutusta kyseinen putiikki, myyjätär ohitti täysin tiedusteluni eri kalojen saatavuuksista. Toki onhan se erilaista palvella kalliita harvinaisuuksia ostelevaa rouvashenkilöä kuin teini-ikäistä räkänokkaa, joka ei lätäkköönsä saa mahtumaan kuin sen kourallisen pikkusinttejä. :twisted:

snafi kirjoitti:Jostain kumman syystä tuntuu, että myyjiltä/kauppiailta asiakkaat vaativat ihan uskomattomia, miettimättä yhtään, että eivät he itsekkään pystyisi moiseen.
Niin totta. Onnekseni ihmiset ovat pääsääntöisesti leppoisalla ja iloisella tuulella astuessaan kukkakauppaan. Toista se oli marketinkassalla.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Pihlajaninja kirjoitti:Muutaman kerran kävin Kurjessa omilla ostoksillani. Siitä on tosin aikaa jo jotain 7-8 vuotta.
Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee..vai miten se sananlasku menikään ;)

Kannattanee käydä Kurjessa uudestaan ja päivittää kokemuksiaan.

Itse olen myös muutaman kerran Kurjessa käynyt, ensimmäisen kerran 2 vuotta sitten. Hyvää palvelua olen saanut ja kaikki mitä olen halunnut ostaa.
mc82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Tuli käväistyä Kurjessa reilu viikko sitten. Ihan vain käytiin tutustumassa paikkoihin, kun en aikaisemmin ko. paikasta ollut kuullutkaan :P Samalla reissulla tuli hommattua vitamiinitippoja kaloille.

Ensivaikutelma: ISO liike. Altaita oli paljon ja valikoima oli melko hyvä - mitä nyt joka toisessa altaassa oli sateenkaarikaloja, neonsateenkaarikaloja tms... :roll: Ilmeisesti joku sateenkaaribuumi meneillään... Hinnat oli korkeammat kuin esim. Akvaariokeskuksessa, mutta kuitenkin ihan kilpailukykyiset, varsinkin tuolla valikoimalla. Altaat oli isoja, siitä plussaa, mutta itsekin katsoin hiukan kieroon perheenjäsenten liian pieniä altaita :| Myyjät oli mukavia ja tarinaa riitti, apua saatiin, kun sitä tarvittiin :)

Ihan OK paikka, ei tosin ihan nouse ykköseksi listalle.

Snafin kanssa samaa mieltä. Okei, tekniset viat ei ole kiva juttu ja kyllä välillä v*tuttaa (varsinkin väsyneenä tms.), jos joutuu juoksemaan Otolle yhteysongelmien vuoksi. Muttei tämä missään nimessä ole myyjän vika, eikä myyjä ilkeyttään juoksuta ihmisiä!!! Ihme homma, kun jotkut vaativat kuninkaan/kuningattaren kohtelua ja sitten alkaa hirveä napina, jos tulee jotain häikkää [}:)] Shit happens sometimes.
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
nirunaru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nirunaru »

Olisipa kiva nähdä missä kunnossa arvostelijoiden omat altaat on. Olen nähnyt monta hernesoppaa nuistuttavaa akvaariota joiden omistajat ovat sanoneet syyksi sen että alkuun oli sairas kala ja sitten meni motivaattori kun se ei parantunutkaan. Kaksi asiaa jotka ei mitenkään liity toisiinsa. Kun etsin viimeksi markkinoilta vaihtoakvaariota, ne oli niin kurjassa kunnossa ettei niistä olisi saanut mitenkään siistejä.

Tietysti arvaarioliikkeessä on paljon kaloja altaissa, niitähän myydään. Jos haluaa nähdä kaupassa vain kourallisen verran per lätäkkö, kannattaa mennä jonnekin pikkukaupunkiin jossa tosiaan voi olla vaikeaa saada kunnon laumaa kerralla kokoon. On kokemusta. Tampereellakin on ihan nimekkäitä liikkeitä joissa altaat on kolmannes Kurjen altaiden koosta ja kaloja on kuitenkin vähintään saman verran ja kasveja vielä samassa sopassa. Myös hinnassa ne häviävät, samoin asiantuntemuksessa, myyjien määrästä, kokemuksesta ja siivousinnosta puhumattakaan. Kerran sanoin eräällekin omistajalle että pohjalla oli kaksi kuollutta kalaa, jolloin sain vastausken että sittenhän toisilla on oikeaa elävää ravintoa. Kiesus.

Olen saanut Kurjelta vain terveitä elinvoimaisia kaloja, hyviä kasveja ja hurjasti toimivia neuvoja. Kiitos siitä!
Karelia
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Karelia »

Palvelualttiudella tarkoitan lähinnä yleistä äänensävyä ja yleistä suhtautumista asioihin. Ymmärrän kyllä, että tekniikka ei aina toimi ja ongelmia tulee sen kanssa välillä, oli liike mikä tahansa. Tilanteessa pyrin olemaan kohtelias enkä tosiaankaan vaatinut mitään kuningattaren kohtelua. Alkoi lähinnä kismittämään se kauppiaiden yleinen olemus siinä tilanteessa, olisin vain toivonut hieman neuvottelutaitoa siinä tilanteessa (esim. voinko saada tilinumeron, että voin maksaa sinne, tai voinko jättää kalat kauppaan ja hakea myöhemmin tms.). Oma-aloitteisuutta vaadin kauppiaalta, eikä se mielestäni ole mitenkään kohtuuton vaatimus.

Samalla käynnillä kyselin muutenkin kalojen karanteerauksesta, mikä on heidän tapansa toimia ja kuinka usein kalasto siellä vaihtuu. Se leväbarbien myyminen alle 100 litraseen jäi kalvaamaan kaikista eniten, eihän kukaan pitkän kokemuksen omaava akvaariokauppias voi oikeasti suositella niitä yli kymmensenttisiä spurttihirmuja siihen. Ei edes kommentilla "voithan sä niitä siihen ottaa ja sitte ku ne on aikuisia nii laittaa pois". Jos ostan kaloja, ostan ne myös niin että ne saavat asua meillä vielä aikuisenakin.

Kurjessa on muuten laaja valikoima, siitä plussaa. Kalojen olosuhteet jätti hieman kylmäksi (varsinkin kun jotkut samat kalat siellä olleet hieman pidempään..) Myyntialtaissahan ei koskaan oikein voi olla paljoa kasveja mutta kun kiekot alkava kasvaa cd-levyn kokoisiksi ja niitä on edelleen se 10-15 samassa 150 litran altaassa niin laittaa mietityttämään.
400l+100l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”