Kuukauden allas -kilpailu

Etusivulla näkyvät uutiset. Käyttäjät voivat kommentoida aiheita, mutta eivät lähettää uusia viestejä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Tämä oli tosiaan ennätys. :P Mutta yritetään huomiseen kello 20 mennessä saada uudet altaat näkyviin.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Aikaistin hieman.
lare88
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lare88 »

Hienoa että vihdoinkin osanottajamäärä on kasvanut ihan kohtuulliseksi jo kahdessa perättäisessä kisassa. Alkaa olla valinnanvaraa. Mikäs sen mukavampaa kuin katsella akvaarioita ja etsiä uusia ideoita. Kaikki vaan äänestämään.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
Inneremont
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Tammikuussa kilpailu palaa normaaliin päiväjärjestykseen?
Biotooppiharrastaja
lare88
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lare88 »

Mitenkä kilpailu nykyään pyörii, vai pyöriikö?
Huhtikuun tullokset ovat julkaisematta eikä touko- tai kesäkuussa ole ollut kilpailua.
Pidin paljon kilvasta, kun näki kauniita akvaarioita, ja sai sitten lukea Aponogetonin mielenkiintoisia juttuja näiden altaiden takna olevista ihmisistä.
Lisäksi niistä sai innoitusta oman akvaarion sisustukseen.

Toivon että kilpailu on vain tauolla, eikä kokonaan poistunut.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Samaa olen myös minä miettinyt jo pitkään. Olisi kiva nähdä tuloksia ja uusia kilpailu altaita. Millonka julkaistaan. En yritä nyt mitenkään olla hätäiliä mutta ,millon millon millon? [:I]
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
gerbera
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gerbera »

Käsittääkseni kesän jälkeen homma jatkuu kun ihmiset palaavat sisätiloihin ja innostuvat lähettämään kuviaan.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Edelliseen (toukokuun) kisaan olisi osallistujia ollut liian vähän järkevän kilpailun aikaansaamiseksi, joten ne muutamat tulleet ilmoittautumiset siirrettiin automaattisesti seuraavaan kisaan. Tarkoitukseni olikin tässä ilmoitella että kuukauden loppuun asti on aikaa ilmoittautua kisaan. Seuraava kisa sitten taas kuukauden kuluttua, jos on osallistujia.

Huhtikuun kilpailun tulokset julkistetaan seuraavassa Aponogetonissa, jonka ilmestymisaikataulusta minulla taas ei ole mitään tietoa.
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Mielestäni tämä allas kilpailun tulosten julkistaminen mättää ihan oikeasti ja pahasti! Nyt on jo heinäkuu eikä huhtikuun kilpailun tuloksia ole edelleenkään nähtävissä muualla, kuin Aponogetonissa.

Rangaistaanko minua nyt siis siitä, ettei tuo kyseinen verkkolehti satu allekirjoittanutta kiinnostamaan? Eli joudun nyt odottelemaan ties kuinka kauan tulosten tulemista palstalle, koska lehti, jossa ne on kerrottu, ei minua voisi vähempää kiinnostaa enkä sen vuoksi edes lehteä avaa, että näkisin tulokset?! Toisekseen inhoa kuin ruttoa pdf-tiedostoja.

Näinkö tämän palstan käyttäjiä siis palvellaan? Ne, jotka lukevat lehteä, ovat etusijalla niihin nähden, jotka lehteä eivät syystä tai toisesta lue. Vaadin tasa-arvoa 8-)!

Muutenkin se vanha systeemi kilpailussa oli paljon parempi, kuin tämä uusi. Silloin tulokset tulivat ajallaan jne. Eikä selitykseksi nyt kelpaa, että voittajasta tehdään haasto lehteen. Sen haastattelun kun voisi mielestäni julkaista aina taas seuraavan kuukauden lehdessä.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Joku voi varmaan kertoa sitten tulokset ja paremman selityksen, mutta jos noin kovasti kiinnostavat tulokset, niin ei sitä luulisi hirveän suuren vaivan olevan että aukaisee lehden ja lukaisee tulokset.

Ps. Jos sinua ei ole haastateltu, niin voit olla melko varma, että et ole ainakaan voittaja. Ja jos sinua on haastateltu, niin ehkä se haastattelukin joskus julkaistaan, kyllä se maine ja kunnia sen verran jaksaa odottaa. [;)]
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Tallulah kirjoitti:Mielestäni tämä allas kilpailun tulosten julkistaminen mättää ihan oikeasti ja pahasti! Nyt on jo heinäkuu eikä huhtikuun kilpailun tuloksia ole edelleenkään nähtävissä muualla, kuin Aponogetonissa.
Hyvä että olet tietoinen mistä ne halutessasi saat.
Tallulah kirjoitti:Rangaistaanko minua nyt siis siitä, ettei tuo kyseinen verkkolehti satu allekirjoittanutta kiinnostamaan? Eli joudun nyt odottelemaan ties kuinka kauan tulosten tulemista palstalle, koska lehti, jossa ne on kerrottu, ei minua voisi vähempää kiinnostaa enkä sen vuoksi edes lehteä avaa, että näkisin tulokset?! Toisekseen inhoa kuin ruttoa pdf-tiedostoja.
Kukaan tuskin on kiinnostunut sinun rankaisemisesta. Saatat joutua odottelemaan tovin tuloksien julkaisua foorumilla kesälomien vuoksi. Sinulla on ihan selkeästi ongelma [;)] Periaatteessa et avaa lehteä mutta silti pitäisi saada sisällöstä infoa :mrgreen:
Tallulah kirjoitti:Näinkö tämän palstan käyttäjiä siis palvellaan? Ne, jotka lukevat lehteä, ovat etusijalla niihin nähden, jotka lehteä eivät syystä tai toisesta lue. Vaadin tasa-arvoa !
Näin. Kilpailu syntyi lehden sivutuotteena ja siten kulkee käsikädessä lehden ilmestymisen kanssa.
Tallulah kirjoitti:Muutenkin se vanha systeemi kilpailussa oli paljon parempi, kuin tämä uusi. Silloin tulokset tulivat ajallaan jne. Eikä selitykseksi nyt kelpaa, että voittajasta tehdään haasto lehteen. Sen haastattelun kun voisi mielestäni julkaista aina taas seuraavan kuukauden lehdessä.
Mielipiteesi on huomioitu. Se tosin poikkeaa kilpailua ja lehteä tekevien mielipiteestä ja siten en suosittele pidättämään hengitystä muutosta odotellessa.

Yanna
Tallulah
Senior Member
Senior Member

Maspelle nyt ihan tiedoksi, että minulle on aivan sama, miten oma altaani sijoittui (jos en ihan väärin muista, ei altaistamme yksikään edes ollut tuossa kilpailussa). Olen muuten vain utelias.

Ja mitä tulee edelleen tuohon verkkolehteen ja tulosten julkistamiseen, voisi sitä verrata ehkäpä vaikka johonkin sanomalehteen: sori, ei voida vielä julkistaa Kultaisen liigan (Kalevan kisojen tms.) tuloksia, kun ei ole haastattelukaan vielä voittajista valmis. :roll: Ellen ole ihan väärin käsittänyt lukemaani, on tulokset lehdissä mahdollisimman pian (jo seuraavana päivänä) ja haastattelut sitten sitä seuraavassa lehdessä. Siis näin toimivat päivittäislehdet.

Näköjään tämä aw onkin sitten ihan asia sinänsä: täällä tehdään juuri niin kuin huvittaa välittämättä sen suuremmin käyttäjistä.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Tallulah kirjoitti:Näköjään tämä aw onkin sitten ihan asia sinänsä: täällä tehdään juuri niin kuin huvittaa välittämättä sen suuremmin käyttäjistä.
Juuri näin, mielestäni olet erittäin hyvin sisäistänyt foorumin tarkoituksen, kuten myös tuon Aponogetonin julkaisemisen perimmäisen tarkoituksen; kaikki on tehty vain käyttäjien kiusaksi.

Ja pahoitteluni tuosta tulevan kilpailun äänestyksen viivästymisestä, mutta pikkaisen on ollut muita puuhia. Jos joku vielä tahtoo osallistua, niin kuvia vaan sähköpostiin; ilmoittautumisaikaa on siis niin kauan kuin ehdin saada äänestyksen näkyviin (todennäköisesti noin viikko).
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Yanna kirjoitti:
Tallulah kirjoitti:Näinkö tämän palstan käyttäjiä siis palvellaan? Ne, jotka lukevat lehteä, ovat etusijalla niihin nähden, jotka lehteä eivät syystä tai toisesta lue. Vaadin tasa-arvoa !
Näin. Kilpailu syntyi lehden sivutuotteena ja siten kulkee käsikädessä lehden ilmestymisen kanssa.
Tallulah kirjoitti: Ja mitä tulee edelleen tuohon verkkolehteen ja tulosten julkistamiseen, voisi sitä verrata ehkäpä vaikka johonkin sanomalehteen: sori, ei voida vielä julkistaa Kultaisen liigan (Kalevan kisojen tms.) tuloksia, kun ei ole haastattelukaan vielä voittajista valmis. :roll:

Minusta tuo Yannan vastaus oli kyllä aika selkeä, mutta jos nyt tosiaan vaikka sitten sanomalehteen haluaa verrata, niin kyllä jos lehti järjestää ihan omat kilpailunsa, vaikka juhannustyttöihin tai valokuvaukseen liittyen, niin kyllä se totta tosiaan julkaisee yleensä ne tulokset ja voittajan haastattelun samaan aikaan ja samassa numerossa. Ja niin vaan sitä joutuu lehden avaamaan saadakseen voittajan tietää.

Kaizu kirjoitti:
Tallulah kirjoitti:Näköjään tämä aw onkin sitten ihan asia sinänsä: täällä tehdään juuri niin kuin huvittaa välittämättä sen suuremmin käyttäjistä.
Juuri näin, mielestäni olet erittäin hyvin sisäistänyt foorumin tarkoituksen, kuten myös tuon Aponogetonin julkaisemisen perimmäisen tarkoituksen; kaikki on tehty vain käyttäjien kiusaksi.

Suosittelen ylläpidolle, että yritätte ahkerammin. Aika heikko esitys jos vain yksi käyttäjä kiusaantuu, esimerkiksi itse olen oikein tyytyväinen ja kiitollinen siitä, että sitä vapaa-aikaansa joku jaksaa noihin puuhiin käyttää eikä vielä näillä aikataulumuutoksilla tai viivästymisillä saada miussa aikaiseksi minkäänlaista ärsyyntymistä. Luotan siihen, että jatkossa asia korjataan.
Dixi et animam levavi.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Ei ilmaiseksi saa mitään erittäin hyvin, eikä tätä kannata edes vaatia vaan olla onnellinen tästä! :twisted: Kyllä nykypäivän ihmiset osaavat vaatia paljon ja kaikki pitäisi tehdä ilmaiseksi.

Ps. Laita Kaizu kuukaudenallas kilpailun sääntöihin että kuvat ilmestyvät näkyviin joka kuun 1. päivän ja viimeisen päivän välillä. 8-)
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

lehtis kirjoitti:Ps. Laita Kaizu kuukaudenallas kilpailun sääntöihin että kuvat ilmestyvät näkyviin joka kuun 1. päivän ja viimeisen päivän välillä. 8-)
En voi sanoa että "joka kuun". ;)
viivis
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja viivis »

8-)
Onkin hyvä jättää mainitsematta minkä kuun aikana kuvat ilmestyvät, niin silloinhan sääntö pätee joka tapauksessa.
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

"jonkun kuun 1. ja viimeisen päivän välillä" :mrgreen:
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

mysli kirjoitti:
Kaizu kirjoitti:

Suosittelen ylläpidolle, että yritätte ahkerammin. Aika heikko esitys jos vain yksi käyttäjä kiusaantuu, esimerkiksi itse olen oikein tyytyväinen ja kiitollinen siitä, että sitä vapaa-aikaansa joku jaksaa noihin puuhiin käyttää eikä vielä näillä aikataulumuutoksilla tai viivästymisillä saada miussa aikaiseksi minkäänlaista ärsyyntymistä. Luotan siihen, että jatkossa asia korjataan.
Minäkin vaadin parempaa suoritetta Aponon ja itseasiassakoko foorumin ylläpidolta, olette todella epäonnistuneesti kyenneet ärsyttämään minua ja pilaamaan päiväni useita kertoja. Vaadin että välittömästi pilaatte elämäni. Sen sijaan olette julmasti ilostuttaneet päivääni mm. verkkolehden ammattilaistasoisilla jutuilla jotka voin suureksi surukseni ladata ilmaiseksi. Samoin foorumi on häpeällisen hyvä. Lopettakaa välittömästi kaikki tämä kiva elämästäni.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
tetranen_
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tetranen_ »

Adrianna kirjoitti:Minäkin vaadin parempaa suoritetta Aponon ja itseasiassakoko foorumin ylläpidolta, olette todella epäonnistuneesti kyenneet ärsyttämään minua ja pilaamaan päiväni useita kertoja. Vaadin että välittömästi pilaatte elämäni. Sen sijaan olette julmasti ilostuttaneet päivääni mm. verkkolehden ammattilaistasoisilla jutuilla jotka voin suureksi surukseni ladata ilmaiseksi. Samoin foorumi on häpeällisen hyvä. Lopettakaa välittömästi kaikki tämä kiva elämästäni.
Niinpä :mrgreen: Minuakin harmittaa kovasti se että saamme lukea ilmaiseksi lehteä, jossa on tosi hyviä juttuja...

Foorumissakaan ei ole surukseni mitään vikaa.

Hei haloo ihmiset, nää tekee orjatyövoimalla lehteä, jotta me saataisiin luettavaa. Haloo, nää "pitää foorumin kunnossa" että keskustelu pysyisi asiallisena yms. :roll:
Tallulah
Senior Member
Senior Member

Ehkä mä olen sitten tottunut saamaan odotuksilleni - ja joissain tapauksissa myös rahoilleni - vastinetta. :roll: Mutta lienee olen kuitenkin syytön siihen, että porukka "orjatyönä" verkkolehteä väsää? Sehän on puhtaasti taas tekijöiden voi-voi. Vaikka lehti maksullinenkin olisi, en sitä silti lukisi.

Kyse olikin nyt vain puhtaasti kilpailusta, sitähän mä kritisoin, en lehteä. Taidan vastakin pysytellä takapiruna palstalla ja lueskella vain, mikä sattuu kiinnostamaan - kommentoinnin jätän edelleen vähemmälle. Niin kuin olen tehnyt jo pidemmän aikaa. Ja tähän joku nokkela puolestaan väläyttää, että Tallulah veti herneet sieraimiinsa. Juu en vetänyt.

Mun poitti nyt vain on puhtaasti se, että jos tämänkin laajuista keskustelufoorumia oheistuotteineen pidetään, tehdään sitä sitten ilmaiseksi tai ei, koetetaan saada asiat aikaiseksi ajallaan. Tällöin ei tule purnausta keneltäkään. (Muistin virkistämiseksi jokainen, joka nyt aikoo kommentoida, voi lukea täältä keskusteluja, etenkin niitä, mitä tulee foorumin yleiseen meininkiin, moderointiin jne, jne.)
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Tallulah kirjoitti:Mun poitti nyt vain on puhtaasti se, että jos tämänkin laajuista keskustelufoorumia oheistuotteineen pidetään, tehdään sitä sitten ilmaiseksi tai ei, koetetaan saada asiat aikaiseksi ajallaan. Tällöin ei tule purnausta keneltäkään.
Mun pointti taas on se, että jos tämänkin laajuista keskustelufoorumia pidetään on aivan sama miten sen tekee, tulee aina purnausta joltakin.

Poikkeuksen foorumimme tekee moneen muuhun keskustelupalstaan verrattuna siinä, että ne purnaukset jätetään näkösälle, eikä lakaista maton alle.

Ja kisasta sen verran, että tänään ajattelin tuon kilpailun äänestyksen laittaa viimein näkösälle.
mape
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mape »

Tallulah kirjoitti:Ehkä mä olen sitten tottunut saamaan odotuksilleni - ja joissain tapauksissa myös rahoilleni - vastinetta. :roll: Mutta lienee olen kuitenkin syytön siihen, että porukka "orjatyönä" verkkolehteä väsää? Sehän on puhtaasti taas tekijöiden voi-voi. Vaikka lehti maksullinenkin olisi, en sitä silti lukisi.
Minun mielestäni rahoilleen voi vaatia vastinetta, mutta jos porukat omalla vapaa-ajallaan viitsivät tehdä meille hienoa lehteä, kukin saa olla tyytyväinen just siihen ilmestymisajankohtaan, mikä tekijöille sopii.
Tallulah kirjoitti:Mun poitti nyt vain on puhtaasti se, että jos tämänkin laajuista keskustelufoorumia oheistuotteineen pidetään, tehdään sitä sitten ilmaiseksi tai ei, koetetaan saada asiat aikaiseksi ajallaan. Tällöin ei tule purnausta keneltäkään.
Tämän laajuisella keskustelufoorumilla löytyy aina niitä purnaajia ja valittajia, siihen ei auttaisi edes se, että lehti ja kilpailu ilmestyisivät ajallaan.
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Ounou, kilpailu altaita ei näy äänestyksessä....Ja eikai tästä kuukauden allas kilpailusta kannata alkaa tappelemaan ja valittamaan! Lehti ja tulokset ilmestyvät milloin ilmestyvät, on minun aikanani kun täällä olen pörrännyt ensimmäinen kerta tälläinen viivästyminen ja en jaksaisi ottaa tuollaisesta herneitä. Lehden kirjoittaja ja muut jotka vastaavat lehden ilmestymisestä, ottakaa remmiin mukaan noi valittaja kirjoittamaan juttuja jos se niiden avulla pysyy aikataulussa kun valittavat niin varmasti pitävät myös huolen ilmestymisistä aikataulussa. Sitten ei tarvii enää kenenkään valittaa kuin itelleen...

Nytpä sainkin näkymään...
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Kaizu kirjoitti:Ja kisasta sen verran, että tänään ajattelin tuon kilpailun äänestyksen laittaa viimein näkösälle.
Nyt lupaukseni piti, eli äänestys on paikoillaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Etusivun uutiset”