Partamonnit kunniaan!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Marsuliini
Junior Member
Junior Member

Partamonnit kunniaan!

Viesti Kirjoittaja Marsuliini »

Kyllä noi partikset on NIIN mainiota että! Ennen en pitänyt niitä korkeassa arvossa mutta nyt sen huomsin; laitoin isoon altaaseeni partiksen koska seinään ja kasveihin oli tullu ruskeaa levää. Noin 5 minuutin päästä menin katsomaan kun partamonni veti lasia pitkin rouskuttaen levää samalla tavalla kuin pyyhkisi rätillä pölyä! :D

Kyllä partamonnit ovat taivaanlahjoja!
"Valitettavasti en ole täydellinen...sillä minulta puuttuu vikoja"
Akva_Boy
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Akva_Boy »

entä isopurjeplekot :)
Aina se tyhmäkin oppii.
Marsuliini
Junior Member
Junior Member

Ittelläni ei niitä ole mutta kamulla on ja kyllä on ihanan näkönen :mrgreen:
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Partamonneille kunnia sanon minä myös! N. puolen vuoden aikana en ole altaassani levää nähnyt, kiitos partamonnin. :) Sitäpaitsi on myös erittäin symppis otus.
hokkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hokkis »

jep hatun nosto partiksille
Tikruliini93
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tikruliini93 »

Täällä ollaan samaa mieltä!Marsuliinilta saamani partis on sitten pitänyt levät kurissa :mrgreen:
Lahjoitetaan tummaleväpleko Joutsenossa. Kiire! Ota yhteyttä yv:nä
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Juu partis on pop, minä olen ihastunut niiden possumaiseen ulkonäköön :mrgreen: (älkää kysykö mitään....)
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Plekot on POP!

(Huomioikaa, että partamonnikin kuuluu plekoihin :mrgreen:)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Kiitos partikselleni, jonka takia altaassa ei voi isolehtisiä kasveja pitää. Miekkalehdet, anubiaat yms. ovat ruokaa, eiks je? :mrgreen:
marjap
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marjap »

Mutta partikset on rrrrrok!
Joo, mutta maatiainen on aina maatiainen, tavallinen, hyväksi todettu, kestävä ja persoonallinen. Niinku mä. Seroka jea!! 8-)
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Plekot RoXoR
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Riikka_M
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Riikka_M »

Meillä on käynyt niin, että partamonnien kasvaessa, ne tulee laiskoiksi eikä enää viitti putsata laseja.. mutta on partis silti tosi hyvä tyyppi ja luultavasti suosituin monni?! tai ainakin monella on sellainen :twisted:
Marsuliini
Junior Member
Junior Member

On se kyllä totta että pienemmät on pirteämpiä ja aktiivisimpia kuin isot. Tälläkin hetkellä miulla on 200 litrasessa noin 5 cm pitkä partis ja silti pitää levät kurissa! :mrgreen:
vemkki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vemkki »

Partamonnit on ihan kivoja jos miekkakasveissa on liikaa lehtiä tai lehdet tuntuvat liian hyväkuntoisilta.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että plekot ja kasvit eivät sovi yhteen. :mrgreen: Noh, kai tuhdilla ruokinnalla saa kauhun tasapainoa pidettyä yllä, mutta minulla ei ole koskaan akvaarioissa saaneet kasvit olla täysin rauhassa plekoilta. Aina on jotain kasvilajia raastettu. :frown:
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jos partamonni ei olisi niin mahdoton kutemaan, niin se olisi todennäköisesti todella haluttu akvaariokala. Nykyäänhän se on lähinnä sellainen, että "akvaariossa pitää olla talonmies" :mrgreen:
Kun unohtaa sen yleisyyden, ja tarkastelee partista niinkuin sadan euron plekoa, niin se alkaa tuntua ihan eri kalalta.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
höntti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja höntti »

Joo, tuo yleisyys ilmeisesti kolhii sen mainetta. Minä vein kolem partistani kauppaan kun ne "söivät" kasveja. Oikeasti sitä tekivätkin kierteiset ja nyt hävettää. Jos vielä ne eläinkaupasta erottaisin niin varmasti ottaisin takaisin. :cry: :frown:
Kierteisillä on tapani nakerrellä juuri miekkakasveja ja anubiasta, muihin eivät koske. Kandee sitten harkita tarkkaan että kumpi niitä syö jos partamonneja on kiikuttamassa kauppaan.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Mulla on ollut partamonni ja oli se hyvä, nyt isompi akvaario eikä partista, koska haluan pitää akvaarion lajiakvaariona. Ainoa levä mikä kiusaa on piilevä, muttei sekään enää, koska laitan lannoitetta säännöllisemmin joka päivä enkä kerralla kaikkia.
Eenokki-setä
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Eenokki-setä »

Itselläni on neljä nuorta (noin 4-5 cm pitkää) partamonnia 250 litran seura-
akvaariossa. Täytyy sanoa, että kyllä ne ovat omalla tavallaan söpöjä ja mukavia kaloja. En voisi oikein kuvitella akvaariota ilman partamonnia (paitsi tietty esim. merivesiakvaariota). Partamonni on hieno kala 8-)
Hetki tulee ja nyt jo on että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen ja jotka sen kuulevat ne saavat elää
tiger
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiger »

Mä oon aina tykännyt partiksista. Varsinkin sympatiat on noita äijäpartiksia kohtaan. Ne kun on osan mielestä niin kauheen näköisiä ja isoja..

Mulla ne on isotkin tankit pitänyt puhtaana, eikä mitään mainittavaa uhittelua ole ollut.

Sekä ne partakarvat on musta mukavannäköisiä..:)

tiger
Aeuk
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Aeuk »

Hommasin ekan altaan (100-l) 1997 syyskesällä - ensimmäisten asukkaiden joukossa (tai se eka asukas) oli ... partamonni, kuinkas muuten. Tuolloin innostuin partiksista (ja sitä kautta plekoista), innostui kasvoi myöhemmin poikastehtailuilla, eikä innostus / partiksen ihailu ole ainakaan pienentynyt vuosien varrella. Sopeutuvainen otus, rohkea kuin mikä, hauska seurattava - ja voi sentään sitä imuttelua ... ;) Kaikki kunnia partiksille, joiden "hinta-laatu suhde on kohdallaan", jos näin voi sanoa.

Kuva
Marsuliini
Junior Member
Junior Member

Olen samaa mieltä että jos partikset ei lisääntyis niin helposti niillä ois parempi kysyntä... [;)]
ansku1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ansku1 »

Partamonnit on niin sööööpöjä.... 8O :D
Hullu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hullu »

kivoja niin kauan kun eivät ole niin isoja ettei ahvenet osaa puolustaa kutuaan niitä vastaan. :/
Hellervo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellervo »

Pikku hiljaa mieleen nousee partisvastainen mieliala. Meidän Vallu on laiska, kärttyisä, huligaani. Riitelee avaimien kanssa ja mellastaa akvaariossa kasvit irti ja mutustaa miekkakasveja. Mittauksessa kooksi sain noin 12 cm.

Eli melkoinen persoona :mrgreen:
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

täällä 2 partista, sukupuolista ei tietoa. Levä maistuu, ja muut väistää, kun on ruoka-aika :mrgreen:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”