Kaipaisin varmoja tunnistusmerkkejä näiden plekojen suhteen.
Miel. merkkejä joilla erottaisi samankokoiset nuoret yksilöt toisistaan?

Valvoja: Moderaattorit
pleko_88 kirjoitti:Mistä ostit ja koska?
No se on kultajuova L-18 sitten.. Semmoissia ainakin tilattiin ja kyllä niissä eron huomaa aurinkojuovaan.Azimator kirjoitti:pleko_88 kirjoitti:Mistä ostit ja koska?
Coralista perjantaina![]()
Myyjätyttö kun ensin ajatteli että onkohan se nyt kultajuova vai aurinkojuova joka tuo on, mutta aurinkojuova sen pitäisi olla... Ihmetystä minulle sekä myyjälle lisäsi kalan erittäin halpa hinta.Mitähän tämmöinen otus yleensä maksaa?
On kuitenkin suurin todennäköisyys että olisi L-177, koska on sinä myyty, mutta olisi itsekin kiva tunnistaa nämä kolme kaverusta toisistaan.
pleko_88 kirjoitti:No se on kultajuova L-18 sitten.. Semmoissia ainakin tilattiin ja kyllä niissä eron huomaa aurinkojuovaan.Azimator kirjoitti:pleko_88 kirjoitti:Mistä ostit ja koska?
Coralista perjantaina![]()
Myyjätyttö kun ensin ajatteli että onkohan se nyt kultajuova vai aurinkojuova joka tuo on, mutta aurinkojuova sen pitäisi olla... Ihmetystä minulle sekä myyjälle lisäsi kalan erittäin halpa hinta.Mitähän tämmöinen otus yleensä maksaa?
On kuitenkin suurin todennäköisyys että olisi L-177, koska on sinä myyty, mutta olisi itsekin kiva tunnistaa nämä kolme kaverusta toisistaan.
Kaikki ei voi olla täysin kunnossa sille koska kyllä tuossa vuosimäärässä luulisi sitä pituutta olevan yli puolet enemmän eli ainakin 20cm. Mikä on akvaariosi läpötila?snake kirjoitti:mulla on ollut kotona sellaiset 5 vuotta L018. se on nyt reilut 10cm pitkä ja suklaanruskealla pohjalla isot, selvärajaiset pilkut. Tai sen ainakin pitäisi olla se L018![]()
on ollut todella kestävä ja kaikkiruokainen, suosittelen lämpimästi
Mikähän mahtaa tuo uusin Aqualog olla? Itselläni ei ole kuin tuo paksu "All L-numbers", joka taisi ilmestyä tuossa vuoden vaihteessa ja siinä kyllä komeilee 30 cm, tosin ?-merkillä varustettuna. Luotettavana pitämässäni DATZissa mitaksi kyllä mainitaan aina vähintään 30 cm.snake kirjoitti:L018 jää muuten melko pieneksi, 18-25cm uusimman aqualogin mukaan, joten ei sille edes pitäisi olla tullut sitä 20 senttiä lisää tossa ajassa
snake kirjoitti:niin minäkin aluksi luulin, että noilla L018 ja L177 pitää olla tosi lämmintä, sellaiset kiekkojen olosuhteet, mutta kuinkas ollakkaan. Juttelin saksassa messuilla käydessäni erään plekoharrastajan kanssa ja hän oli saanut paljon parempia tuloksia kun oli vähän viileämpää.
Juups näin minäkin olen aina kuvitellut.Azimator kirjoitti:Ohos :O Hassua. Luulisi että luonnonolot olisi paras vaihtoehto, mutta ei se kai aina pidä...
Kysäisin monnifanitutultani. Onhan tuo askartelukirja melko uusi, ilmestynyt 1995. Ja sisältö täyttä roskaa. Juuri mikään ei siinä pidä paikkaansa. Kultajuovaplekonkin mitat olivat juuri nuo mainitsemasi. Niinpä Aqualogin piti tehdä uusi kirja, joka ilmestyi lopulta tänä vuonna.snake kirjoitti:Ostin aqualogin all-numbers keväällä -04 saksasta ja suurin osa näistä "tutuista plekoista" on korjattuja, eli tarroilla tee-se-itse-meiningillä. Kantta en voi kuvailla, kun koira pisteli sen poskeensa ja osan etusivuja, mutta melko uudelta se näytti.
No se on joku vanha versio ilmeisesti! Uusimmassa on kovat kannet ja L-numeroita muistaakseni yli 350, joista jokaisesta useita kuvia. LDA_numeroden lukumäärää en muista..snake kirjoitti:Ostin aqualogin all-numbers keväällä -04 saksasta ja suurin osa näistä "tutuista plekoista" on korjattuja, eli tarroilla tee-se-itse-meiningillä. Kantta en voi kuvailla, kun koira pisteli sen poskeensa ja osan etusivuja, mutta melko uudelta se näytti. Voihan se olla että mulle on myyty possua pussissa![]()
pleko_88 kirjoitti:Uusimmassa on kovat kannet ja L-numeroita muistaakseni yli 350, joista jokaisesta useita kuvia. LDA_numeroden lukumäärää en muista..
Joo minullakin on käyny mielessä, mutta hintaa on ihan kivasti, kun tuo on niinkuin vanha kaikilla lisälehdillä, mutta korjattuna ja kunollisena kovakantisena.. Maksaa muistaakseni jotain 60€Azimator kirjoitti:pleko_88 kirjoitti:Uusimmassa on kovat kannet ja L-numeroita muistaakseni yli 350, joista jokaisesta useita kuvia. LDA_numeroden lukumäärää en muista..
Pitää ostaa!