Ison akvan muutto

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
cabl804s
Junior Member
Junior Member

Ison akvan muutto

Viesti Kirjoittaja cabl804s »

Kertokaahan miten olette muuttaneet ison akvaarion asunnosta toiseen ?

Meillä olisi muutto edessä kolmen viikon päästä ja hirvittää tuon tankin siirto. ( Mitat siis 220x60x60) Jo sen kanniskeleminen aikoinaan kolmistaan oli työn ja TUSKAN takana ?

Miten vesien kanssa ?

Kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan ! :D
Olen blondi...
...kirjoita hitaasti
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Helpommalla selviätte,kun pyydätte apuun vielä muutaman henkilön ja käyt jostakin lasiliikkeestä vuokraamassa lasien kantamiseen käytettävät "imukupit" [;)]

Vanhoilla vesillä et tee mitään,akvaarion pohjamateriaalin ja suodattimien massat kun pidät hengissä,niin pääset perustamaan allasta uudelleen varsin kivuttomasti, tietty jos sinulla on kaloja siinä muutossa,niin kalojen kuljetusveden voi tietysti sinne altaaseen kaataa.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kippari
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kippari »

Pianopojat -niminen kuljetusfirma kuljetti minun akvaarioni (200*85*65) ja sen jalustan. Tuo firma toimii pääkaupunkiseudulla. Hinta oli kohtuullinen ja se sisälsi vakuutuksen.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minun koko kaluston (720, 325, 100 &64) kantoivat uskollisen ystävälliset akvaristiystävät. Sain vielä kermaksi kakun päälle ison altaan uudelleensaumauksen. 720 -litraisen kantamiseen tarvittiin viisi mielstä, neljä kantamaan ja yhden ottamaan kiinni kun joku väsähti (ja sitä kyllä tapahtui pariin otteeseen rykäyksen kesken). yhtään harvemmalla miehistöllä en lähtisi isoa allasta kiikuttamaan. Ei voi muuta kuin näin vielä puolen vuoden jälkeen taas kerran kiittää osallisia jotta tulivat murskauttamaan sormiaan ja venäyttämään lihaksiaan. Kävi niin hieno tuuri että kantaessamme 200 cm pitkää allasta sisälle, huomasimme ettei se mahdu eteiseen ellei nosta makuuhuoneen ovea alas... Eli ei olisi voinut olla senttiäkään pidempi! 8O

Aikaisemmin olen saanut avuksi lasimiehen imukuppeja ja ne ovat todellakin hakemisen arvoiset. Myös pumppukärryt on kuuleman mukaan olleet oikeissa kohteissa kätevät.
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Myös kantoliinoista (ei vauvan) on puhuttu aiemmin.

T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Kyllä minun 200x60x65 allas meni ihan parin suht. vahvan miehen voimin ja nostivat sen vielä rappusissa pystyyn että sen sai mahtumaan yläkertaan ahtaita rappusia :mrgreen:

Tässä teille hieman ison altaan muuttotuntumaa: http://www.akvaarioseura.net/juttu_akvaarionmuutto.html
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Kyllä täälläkin kannettiin tuo 1200l sisään ihan kahden miehen voimin [;)]

Tietysti pelkkä "litramäärä" ei kerro millainen se on kannnettavana, altaan lasin paksuus ja malli sitävastoin vaikuttaa.

Elämäni v-mäisin kannettava on ollut tuo 935 litrainen.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marko.markkanen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marko.markkanen »

Kyllä täälläkin on kannettu useampaan kertaan 220x60x60 allasta kahteen mieheen.
cabl804s
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cabl804s »

Akvaario on nyt siirretty, helposti ja nopeasti. ( Tosin isäntä saattaa olla erimieltä mutta tämä onkin vain mun näkökulma kun sivusta :roll: seurailin..)

Laitettiin alle Lidl:stä ostetut kolmion malliset "rullalaudat" ja päätyihin kiinnitettiin metallikahvat..siis jalustaan joka jää piiloon. Tuolla ajotiellä tuo ajaa jytyytti sen akvan kanssa, näky oli ihana.. :mrgreen:

Ainoat työtä teettävät paikat olivat juuri kynnykset ja muut pienet töyssyt mutta kahvasta hieman nostamalla..avot !

Nyt on akva paikallaan ja pitäisi alkaa laittamaan lisää vettä. Kasvit ja hiekathan siellä on ollutkin siirtovaiheessa mukana. Mihinkäs sitä laiska niitä siirtelemään. Kiekot ovat sulassa sovussa kulma-akvaariossa odottelemassa niitten muuttopäivää.

Ainut että kun nuo kymmenet laatikot saisi vielä jonnekin purettua..heh :mrgreen: :roll:
Olen blondi...
...kirjoita hitaasti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”