Hullunkurisin tapahtuma akvaarion kanssa!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

kuika mon on muuten täyttänyt altaansa niin täyteen että on tullut vedet yli?. Itse olen onnistunut jo kaksi kertaa :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

pleko_88 kirjoitti:kuika mon on muuten täyttänyt altaansa niin täyteen että on tullut vedet yli?. Itse olen onnistunut jo kaksi kertaa :mrgreen:
Joo, olen. Sen jälkeen parketti ylös ja evakkoon kuivattelun ajaksi. En suosittele ;)
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
aquaario
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquaario »

Tai kuinka moni on imutellut huomaamattaan akvaarion liian tyhjäksi... Mulla kerran pikkualtaassa platyt hyppi ihmeissään hiekalla, kun vedet läksi puoleksi minuutiksi kokonaan altaasta... Ja hätä oli kamala kun tajusin että kalat on kuivilla. Toiste ei tapahdu. Kerran olen myös täyttänyt liikaa samaista allasta... ;)
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Kai teillä on käyny enemmänkin kommelluksia!!
Minzi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Minzi »

Kylläkyllä, samalla tavalla kuin sinullakin ! Olin juuri saanut nostettua lamput ja kansilasin pois akvan päältä kun kissani kiihdyttää eteisestä toisen kissan ajamana sohvan päälle ja siitä metrisellä loikalla akvan päälle ! Raukka huomasi liian myöhään että nyt on jotain vialla tuossa laskeutumisalustassa.. ISOLÄTS ja kissa märkä ! Seuraa hillitön tassuilla harominen akvan reunasta, kunnes pitävä kohta löytyy ja kissa ylös akvasta, kiireellä alas lattialle ja sitten märillä tassuilla sutien märän parketin päällä ! Itse en ehtinyt reagoimaan muuten kuin hillittömällä kiljumisella. Alkujärkytyksen jälkeen sitten tutkimaan onko kissa ja kalat kunnossa.. ja sitten naurukohtaus. Nauroin vedet silmissä varmaan 5 minsaa :mrgreen: Tämän tapauksen jälkeen kissa on seurannut hillitysti vierestä veden vaihtoja..
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Aamulla varhain ukkokulta tuli hammasharja suussa vastaan ja aloitti selittelyn:"Sorry,muru mä lainasin tätä sun hammasharjaa tuolta ala-kaapista ,kun mun oma on hukassa..."
Ilme oli kyllä aika vekkuli kun kerroin että tuo on se harja jolla pestään kalanp****a suodattimista...

Yanna
NacMacFeegle
Starting Member
Starting Member

..

Viesti Kirjoittaja NacMacFeegle »

Aika hauska juttu sattui partamonnini speedyn kanssa. laitoin käten akvaarioon säätääkseni suodattimen tehoa ja yks kaks tunsin kämmenpohjassani jotain. nostin käden akvariosta, ja speedyhän se siinä kädessäni roikkui. oli työ ja tuska saada sitä irti varovasti. se oli ilmeisesti ollut suodattimen päällä makoilemassa ja hurjistunut kun joku toinen tuli häiritsemään ja napannut käteeni kiinni.

toinen hauska juttu kävi kerran kun minulla oli vielä miljoonakaloja. 1 uros ja 2 naarasta. uros on tarkka reviireistään eikä huoli toista urosta akvaarioon. kerran se pällisteli akvan lasin edessä, ja päätin yllättää sen laittamalla peilin sen eteen, joten se näki oman kuvansa. se tietenkin luuli sitä toiseksi miljoonakala urokseksi, ja nosti kaikki evänsä pystyyn ja levitteli niitä. se yritti tulla lasin läpi ja näytti niin vihaiselta että olisi vaikka voinut tullakkin :D
Tämän Päivän Oma Ajatus: Syön Kiviä
Tintsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tintsu »

Ruudun tuijotusta meidän malliin. Minä katselen tv:tä. Tv:n päällä istuu kissa ja katselee omaa tv:tänsä, n. 15 cm:n päässä suoraan edessänsä olevaa miljoonakala-akvaariota.
Mietin ja mietin ja parempaa kala-juttua en keksinyt. Kissoista tuli miettimättäkin mieleen useampia.
Helmi1978
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

Mustamollini yritti napata ilmapumpun ilmakivestä nousevia kuplia suuhunsa, sinnikkäästi jatkoi tätä touhua useamman tovin :D
Myfyriwr
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Myfyriwr »

Meillä taas Katinkultamonnit ilmeisesti ovat kyllästyneet ahneisiin Viisiraitarbeihin, ne tulevat syömään pohjatabutkin kun kaikki leijuva ruoka on tuhottu.

Monnit keksivät sitten tehdä kuopan pohjaan ja keräävät nyt lähes joka ruokinnan yhteydessä kaikki tabut sinne ja jäävät porukalla päälle makaamaan kunnes viitsivät itse ruokailla :mrgreen:
Marsuliini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Marsuliini »

Mie oon täyttäny akvaarion liian täyteen vettä...

Vedenvaihdon jälkeen kaadoin vettä altaaseen ja juttelin samalla siskolleni. Yht'äkkiä kuuluu kauheaa lorinaa ja tunnen kun varpaani kastuvat, sisko nauraa! Akvaario tulvi joka puolelta ja mustamollit yrittivät parhaansa mukaa pysyä akvaariossa.

Ei niistä kukaan tippunut, onneksi.
"Valitettavasti en ole täydellinen...sillä minulta puuttuu vikoja"
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Partikset ovat hauskoja, kun ne eivät näytä aina tajuavan, että iso tummaleväpleko on kala! Ruoka-aikaan, kun tummalevä on etualalla syömässä, näkee välillä partiksen singahtavan "kannon alle" varjoon, mutta se kanto onkin tummaleväpleko! Sitten tuleekin partikselle kiire, kun tummalevä alkaa laskeutua :mrgreen:

Yksi erikoisimmista jutuista, mitä on tapahtunut, oli kun kaksi partiksenpoikasta olivat uineet suodattimen ulostuloletkua vastavirtaan suodattimeen! Kyseinen suodatin oli akryylistä itse tehty leijuhiekkatorni, ja meni kyllä aamupala väärään kurkkuun, kun huomasin pari pientä partista nytkyttämässä leijuhiekkatornissa!
Niiden poissaaminen sieltä oli melkoinen operaatio, ja sen jälkeen ilmestyi ulkosuodattimen imusihti sinne poistoputken suuhun.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Törökala
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Kaaduin juuri 16 litran ämpärin kanssa jossa oli akvaarion likavettä.. :roll: Maltan tuskin odottaa kuinka hullunkurista se on mieheni mielestä koska hänen tuoli, kannettava ja kaiuttimet sai tuon vesikäsittelyn. Tämä kaikki vain siitä syystä, että en jaksanut vetää letkua kylppäristä..menen hakkaamaan päätäni seinään.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Kissa on käynyt kerran akvaariossa, karsin kasveja kun mokoma tuttuun tapaansa pomppasi altaan päälle. Kollin jalat eivät pohjaan ylttäneet joten meni hetki aikaa ja paljon vettä lattialle, minun päälle ja seinille ennen kuin se pääsi kipuamaan suodattimen päältä kuiville. Sitten tietenkin piti juosta potutus kierros ympäsi kämppää litimärkänä...

Joo, tätä ei pitänyt kyllä kertoa kenellekään elävälle olennolle, kuuluu todella niihin noloihin mokiin... Kaveri oli käymässä ja tahtoi nähdä kuinka kaloja surviaisilla syötetään. Noh otin pakkasesta palasen ja mietin miten sen nopaimmin sulaksi saan, osuipa sitten silmäni mikroon... Nyt pitäisi varmaan sanoa olleensa alle kymmenen vee kakara, mutta eih... Kauhea lemu täytti kämpän jo muutaman sekunnin jälkeen, siis järkyttävä lemu. Äkkiä mössö ulos mikrosta ja roskiin, lopun illan vietinkin sitten suihkutellen ilmanraikastinta... En voi suositella...
Fizu-Fani
Junior Member
Junior Member

Akvaario tipahti lattialle

Viesti Kirjoittaja Fizu-Fani »

Isäni on "tee se itse ja melkein hajota" mies. Akvaariota oli tarkoitus siirtää eri paikkaan. Olin aikonut ottaa kalat, kasvit, hiekat siis mekein kaiken pois. Isäni lähti ominpäin sitä akvaariota siirtelemään näin : lundia hyllyltä toiselle, tyylillä. Akvaarioni painaa yli sata kiloa. Yksi hylly petti ja PLUMPS kaikki 20-30 kalaa lattialla. Huoneen lattia oli täynnä vettä 1-2 senttiä. Piikkisilmät uivat hurjaa vauhtia ympäri lattiaa ja samoin leväbarbit. Oli siinnäkin työ niitä kaloja poimia sängyn alta [;)] ..2 kaloista kuoli kun uivat maton alle..Onneksi ei sitten pahempia vahinkoja tullut, akva ei mennyt rikki. Mutta kyllä siinä oikosulku tuli..Näin vähän ajan päästä ajatellen ihan huvittava juttu lopuksi.. :D

Sitten eri juttu..: Kissani tykkää Nukkua akvaarion lampun päällä. Tämän "kalat lattialla" hässäkän jälkeen peitin lasit olivat rikki. Kissani joi joka päivä akvaariosta :D Ja myös yritti kaloja tassullansa sohia!! Hauskaa katseltavaa mutta pitää minun Pesto kissa aina ostaa pois sillä kalat melkein änkeävät sen suuhun Pesto Juo [;)]

Joskus jätän akvaariosta 5-10 senttiä vettä pois ja pilailen kalojen kustannuksella :P etenkin paratiisikalojen, Ensin ripottelen hiutaleruokaa veteen ja sitten laitan hiutaleruokaa peitinlasin päälle niin että kalat näkevät ruoan. Partiisi kalani siinä sitten hullun lailla pomppivat päin peitin laseja. Ei siinnä kumminkaan pahemmin käy :roll: Myös minun leväbarbit ovat omituisia.. Tulevat joka kerta kun ripottelen jotain pakastekuivattuja itikan toukkia, Hiutale ruokaa..Tulevat ne syömään ihan pinnasta, on niin hauskan näköistä kun leväbarbien kuonot ovat vedenpinnan yläpuolella.. :mrgreen:

Tulee tässä juttuja mieleen kun toisten kommelluksia lukee..Siis ystävälläni on 2 kääpiökynsisammakkoa. Ne tulevat meille hoitoon silloikun hän on pitemmän aikaa poissa. Todella röyhkeitä yksilöitä nuo sammakot. Annoin partamonneilleni tabletteja ja yks kaks sammakko kaksikko on talsimassa monnien kuonoilla kun yrittävät saada tabletteja, monnit hätistelevät niitä pois mutta harvinaisen röyhkeitä ovat. Ystäväni kertoo että heillä kotona tapahtuu samaa..Ihan tässä ruoka vinkkinä että minun partamonnini ovat ihan hulluina banaaniin, sekoavat kun annan sitä niille. :mrgreen: Hupsun näköistä kun ne mussuttavat niitä hullun lailla.
hölmö rakkaus.
Hellu
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Periaatteeessa tässä jutussa ei ollut mitään hauskaa, mutta aivan käsittämätöntä! Bongasin 8 kuukautta vanhan lapseni lattialta imeskelemässä _täysikasvuista_leväbarbia 8O .
Zeesus mikä show siitä tulikaan kun rupesin kirkumaan :roll: ja ravistelemaan lasta huutaen "irti irti"! Lapsi siinä tietysti järkyttyi äitistä ja käpertyi entisestään kalaan kiinni ja pikkusormetkin upposivat kalan vatsasta sisään. Voe elämän kuvotus!
Eli leväbarbi oli ilmeisesti edellisenä iltana onnistunut hyppäämään altaasta lattialle ja kuollut. Seuraavana päivänä koira oli huomannut sen jalustan takaa ja tuonnut lapsen saataville. Pyrstö oli jyrsitty ja toivon että se olisi ollut koiran tekosia eikä lapsen :mrgreen: .
Että tämmöstä, isossa perheessä tapahtuu...
Kala_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kala_ »

Eipä oo ihmeenpiä tapahtunut, kerran tosin kastelin tuon olohuoneen seinän akvaarion takaa:
Hana päälle, sormi letkun päähän, ravilla olohuoneeseen, sormi pois letkun päästä, "pieni" paine letkussa...
CrystalCat
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja CrystalCat »

Kissat ja akvaariot...
Uusin tuossa 63-litraseen silikoonit ja allas jäi hetkeksi pöydälle odottamaan että lähden viemään sitä varastoon haisemaan ja kuivumaan, niin eikös meidän vanharouva (kissa siis) saanut itselleen epätyypillisen reivi- eli ravikohtauksen ja ajatteli vissiin hyppäävänsä altaan "kannen" päälle, jota ei siis ollut. Humps, suoraan sukkana altaan sisään! Oli kait hieman tuimat odöörit juuri silikoonatussa pytyssä, kun rouvalla meni korvat luimuun ja silmät sirrilleen ja kamala kiire pois! Hän ei ole enään kiinnostunut akvaarioista... :roll:
Niin ja sitten meillä välillä tippuilee nukkuvia kissoja akvaariolamppujen päältä ja sitten tuijotetaan hihittelevää mammaa tämän näköisinä 8O , että mites mamma kehtaatkin töniä tuolla lailla, kun minä nukun kaikessa rauhassa! .... minä mitään ole töninyt, itse siellä kääntyilit unissasi... :mrgreen:
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

No piikkisilmäni ovat tehneet jos kaikenmoista, vaikkeivät ole vielä kauaa tuolla olleet (tai no, 2 ja puol kuukautta, onko paljon).

Kerrankin yksi piikkisilmä kiipeili konnanputken päällä ja sitten se vahingossa vain putosi ja töks suoraan kuono edellä hiekkaan. Ja oleili silleen vähän aikaa...hassun näköistä. :mrgreen:

Sitten välillä niillä on ihan kummallisia asentoja, pystysuoraan pallopartalevän kyljessä ja välillä pitää änkeä tammenlehden alle niin, että mahapuoli on ylöspäin.

Ja voi sitä säntäilyä kun ruokaa tiputtaa altaaseen.

Itse en ole paljoa mokaillut, mutta yhden jutun muistan: etupeitinlasit olivat poissa paikaltaan ja hääräilin ilmastimen kanssa. No eikö se ilmastin sitten pudonnut altaaseen veteen. Tuli kauhea paniikki, äkkiä ilmastin ylös altaasta ja virta pois päältä. Sainpahan tovin kuivatella mutta onneksi se ei hajonnut ja toimii edelleenkin moitteettomasti. Opinpahan vain, että ilmastimen kanssa kannattaa olla varovainen.. :?
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Isäni päätti siirtää 317l allasta joka lepää omalla (akvaariokaupasta ostetulla) alumiinijalustallaan. Ei muuta kun tukeva ote reunasta ja työntämään!

Onneksi olin kotona, suusta pääsi vaan "Höööääähhööh! Ei! Iskä! Irti siitä!" Sieluni silmin näen kun työntäessä epätasaisella lattialla edellä menevä jalkapari pettää alta ja allas tippuu lattialle, kräsh! 8O

Ainakaan kaikilla insinööreillä ei ole sitä käytännön järkeä :mrgreen:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
KalamiesJukka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KalamiesJukka »

Itselläni on sen verran nälkäisiä leväbarbeja, että tulevat syömään ihokarvoja kesken imuroinnin :)

Siinä olisi naisille hyvä konsti hankkiutua eroon säärikarvoista! Jalka akvaarioon ja *fumps*!
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

entä ylähuuli? Parta lähtee siististi pois,,,,
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Mitenhän meikäläisen kissat ei ole koskaan päätyneet akvaan vaikka kaikilla muilla niin on tainnut käydä 8O No, kansilasitonta allasta ovat varmaan sen verran kurkkineet, etteivät viitsi tehdä lähempää tuttavuutta... Toisen altaan päällä sen sijaan kelpaa aina pomppia niin että loisteputkikotelot sinkoilee... Onneksi ei ole vielä sattunut vahinkoja.

Kalat itse on kyllä järkänneet sirkusta kissojen avustuksella. Muinaisista leviksistäni toinen säikäytti minut kerran melkein hengiltä, söin kaikessa rauhassa aamiaista ja sitten kuuluu spläts ja kops... Ja kissat säntäävät kiireellä kohti akvaa. No, minä säntäsin vielä kiireemmin, kun tajusin että yksi levis oli lattialla :? Onneksi sen sai suht sukkelaan kiinni, ennen kissoja, ja kiireesti takaisin akvaan.

Sitten kun fiksuna päätin luopua leviksistäni (200l altaassa :roll: ), niille meinasi käydä uusi haaveri. Olin haavinut kalat, ja laitoin pussin hetkeksi lattialle. Olga oli silloin vielä kovin pieni ja sitäkin uteliaampi, joten tietysti sen piti mennä katsomaan, että mitäs siellä pussissa on. Ja tottakai sen piti kokeilla oikein tassun kanssa :roll: Kun tulin takaisin, pussista suihkusi vettä pikkiriikkisistä reijistä... Hetken siinä ehdin ihmetellä, sitten molskautin kala-parat sankkoon, jossa ne sitten matkasivat uuteen kotiinsa.

Nykyiset asukkaat on varmaan jotenkin rauhallista sorttia, kun eivät mitään älytöntä yleensä keksi, ja minäkään en ole huomattavasta katastrofialttiudestani huolimatta ole onnistunut vielä aiheuttamaan vesivahinkoja tai muutakaan kummallista. No, vielä tässä ehtii [;)]
Maikov
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Maikov »

Meidän kisa taitaa olla sieltä erikoisimmasta päästä, kun se pelkää jos sitä vie edes lähellekään akvaariota. Eikä se pahemmin ole kiinnostunut koko lasilootasta, jossa on vettä.

Mutta omakohtaisesti mieleenpainuvin tapaus oli taiston leikki ilmakuplien kanssa. Taisto ui akvaarion pohjalle ilmapumpun tuottamien kuplien luo ja nousi ikäänkuin hissillä ylös kuplien mukana. Siinä tuli huvittuneena seurattua tapahtumaa joku tovi :)
MAMA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MAMA »

Syvästi mieleen painuva kokemus oli kun riikinkukkoahven tuli aamulla herättelemään pitkin lattiaa hypellen. Me luulimme sitä murtovatkaaksi! 8O

Toinen mieleenpainuva tapahtuma oli käydä katsomassa tuttavien kuivauksessa olevaa asuntoa. Oli hajonnut/vuotanut 300 litranen akva kerrostaloon ja koko kämppä oli kuivatuksessa. Toivottavasti heillä viellä harrastus jatkuu... :cry:
Se on koiralle oikein että koppi vuotaa ja luu on kovaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”