Kierteissarvikotiloiden kaupankäynti

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Kierteissarvikotiloiden kaupankäynti

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Kuinka olette käyneet ko. kotiloiden kanssa, lähinnä vaihteletteko kädestä käteen vai ihan postilähetyksenä vaikka kasveja sisältävässä kosteassa pussissa? Mietin vaan kun noita osto-/myynti-ilmoituksia aina on niin kuinka vaihto käy :roll: .
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

En ole postittanut. Jos joku halukas on tullut noutamaan, niin olen niitä tuolta altaasta noukkinut pussiin.
Melinda
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Melinda »

Meille kierteiset matkusti linja-autolla, mukavasti puolen litran limupullossa. :mrgreen:
Vaikka pullossa vietetty aika vierähti yli puolentoista vuorokauden, niin kaikki kotilot olivat hengissä.
samppi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja samppi »

Itse sain aikoinaan pari kotiloo ja ilmeisesti mätiä kasvien mukana eläinkaupasta.
275 ja 55 Litran tankit
*Viltzu*
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Viltzu* »

Ja minä kun olen hyvä lisäilemään omia kysymyksiä muiden topicceihin niin teenpä niin nytkin.

Kuinka yleistä on että kasveja lähetetään postissa, minkälaisissa "pakkauksissa" ne lähetetään ja tuleeko hintaa yleensä paljonkin? Selviävätkö kasvit ihan hyväkuntoisina?
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Minä olen laitellut paljon paketteja ja halvin mahdollinen missä kulkee ihan hyvästi (alle 250g) kasveja on pahvipakkauksessa postikuluineen 2.10 kun pakkauskin ostetaan postista. Ei kannata laittaa vettä painoa lisäämään lähetykseen vaan kostea pussin sisuskin riittää. Postittaa vielä niin ettei jää viikonlopuksi postiin roikkumaan, on perillä ostajan kotona jo seuraavana päivänä.

Onhan niitä kalliimpiakin vaihtoehtoja, mutta tuo on halvin ja suoraan todellakin ostajan kotiin kannettuna.

Ei kukaan ole minulta ostaneista ainakaan kertonut että kasvit olisivat kuivuneet tai muuten kuljetuksessa pilaantuneet. Omat ostamanikin ovat olleet loisto kunnossa eivätkä lurpahtaneet.
RPekka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja RPekka »

Melinda kirjoitti:Meille kierteiset matkusti linja-autolla, mukavasti puolen litran limupullossa. :mrgreen:
Vaikka pullossa vietetty aika vierähti yli puolentoista vuorokauden, niin kaikki kotilot olivat hengissä.
Minä ne lähetin. Äsken kävin viemässä postiin maksikirjeenä puolen litran pullossa kotiloita, hintaa tuli 3,5 euroa. Paljonkos sille Matkahuollon putelille tuli hintaa?
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
*Viltzu*
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Viltzu* »

Tähän kasvien kuljetukseen liittyen (anteeksi kauheasti, menee nyt aika lailla ohi tämän kierteissarvi-aiheen...) että miten se kasvien maksaminen sitten yleensä suoritetaan ja mikäli joku antaa ilmaiseksi niin kumpi maksaa postimaksun? Kun minun pitäisi pikku hiljaa alkaa tulevaan 400 litraiseen haalia kasveja kun kaupan rehut on niin kalliita.
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Ostaja luonnollisesti, muutenhan postimaksujen maksu olisi "rasite" lahjoittajalle :mrgreen: !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”