118L pohjakalat
Valvoja: Moderaattorit
118L pohjakalat
Mulla on 118L altaassa 5 piikkisilmää, mahtuuko siihen vielä joku levänsyöjä? Piikkikset kyllä pöllyttävät pohjahiekkaa, mutta eivät varsinaisesti syö levää. Muuten altaaseen on jäämässä 2 sateenkaariahventa ja 5 kirsikkabarbia (siellä on nyt vielä kuparitetroja, mutta ne on lähdössä). Jos mahtuu, niin mikä olisi hyvä?
Minulla tuli mieleen tavallinen partis, mutta tuo 118l on jo tuolle kalastolle mielestäni nafti, sateenkaariahvenkin tykkäisi varmasti hieman isommasta altaasta, samoin piikkisilmätkin kun kasvavat täyteen mittaansa.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
maketzu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Yksi partamonni mahtuisi siinä ja siinä.
Tai sitten vastaavasti katinkultamonneja. Jäävät partista pienemmiksi, joten sanoisinko, että tuollainen 3-4 kpl mahtuisi.
Tai sitten vastaavasti katinkultamonneja. Jäävät partista pienemmiksi, joten sanoisinko, että tuollainen 3-4 kpl mahtuisi.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
-
Kaizu
- Imperaattori

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: 118L pohjakalat
Kuten aiemmin sanoin, sateenkaariahvenet on tuonne aivan liian suuria ja kutuaikaan tuon kokoisessa altaassa ei muilla ole todellakaan hauskaa.Papunen kirjoitti:Mulla on 118L altaassa 5 piikkisilmää, mahtuuko siihen vielä joku levänsyöjä? Piikkikset kyllä pöllyttävät pohjahiekkaa, mutta eivät varsinaisesti syö levää. Muuten altaaseen on jäämässä 2 sateenkaariahventa ja 5 kirsikkabarbia (siellä on nyt vielä kuparitetroja, mutta ne on lähdössä). Jos mahtuu, niin mikä olisi hyvä?
Eli nuo sateenkaariahvenet pois ja tilalle vaikkapa ruostekirjoahvenpariskunta (tätä on muut suositelleet, niin pitää nyt itsekin
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Allas on toiveissa vaihtaa kyllä suurempaan, kaiketi noin vuoden sisällä. Olisi kai pitänyt selvittää itse tarkemmin, kun noita ahvenia hankin, kyselin silloin kovasti liikkeessä ja siellä sanoivat että kyllä tuohon 118-litraiseen kaksi sateenkaarta juur ja juur mahtuu. Silloin en vielä ollut löytänyt tätä foorumia
. Mutta ei täällä tuo allas-isommaksi-kuume ainakaan hellitä...
Ahvenet oli hankittaessa aika pieniä vielä, olen tässä alkanut epäillä että olisivat molemmat uroksia vaikka parina myytiinkin. Tosin kommentilla 'tässä nyt on toivottavasti uros ja naaras'.
Ahvenet oli hankittaessa aika pieniä vielä, olen tässä alkanut epäillä että olisivat molemmat uroksia vaikka parina myytiinkin. Tosin kommentilla 'tässä nyt on toivottavasti uros ja naaras'.