Nyt hulluus sai vallan!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Sarita
Starting Member
Starting Member

addiktio

Viesti Kirjoittaja Sarita »

Mun akvaarioaddiktioni alkoin noin 12 vuotta sitten 100-litraisella, jonka jälkeen taloon tuli 70 l. Akvaarioharrastus pyöri silloin alkuaikana ihan mukavissa mittakaavoissa, mutta nyt valtasi minut aivan mahroton innostus, on tullut noiden entisten lisäksi hankittua 220-litrainen 85 ja 60 ja poikasakvaariona kahteenosaanviritetty abaut 100l. Eli yhteensä löytyy noin 635 litraa. Puolisko ei vain oikein ymmärrä nauttia siitä kauneudesta mitä kodista löytyy! Poikasakvaariossa on kerrassaan mukavaa katseltavaa, noin nelisenkymmentä pariviikkoista kirsikkabarbin poikasta vipeltämässä! :mrgreen: Ja haaveissa on saada albiinopartiksien poikasia kunhan vaan pikkuiset kasvavat riittävään ikään..
-Sari-
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

"Kiekkokansa" on varmasti joskus lukenut tarinaa Amerikkalaisesta miehestä jonka sielun kiekkoharrastus vei niin totaalisesti, että vaimo haki miehestään avioeron sillä perusteella että "mies ei enää muusta välitä, kuin kiekkokalojen hoitamisesta ja tuijottelusta"':mrgreen:'
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
histrix
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja histrix »

Mikä ihmeen addiktio? 64-146-180-460-900 ltr. rivari kaksiossa ja yli 1500 ltr. suunnitteilla. Multako muka mopo karkais käsistä? Ei ikinä. Eihän mulla oo vielä kylppärissäkään akvaa. :twisted:
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Akvaario harrastus karkaa tosiaankin nopeasti käsistä.

Ostin noin kuukausi sitten 40 litraisen pikkusen purkin.
Nyt ollen hankkimassa 85 litraista tetra akvaariota ja 350 litrainen on jo tilauksessa.

Jotkut sanovat että akvaarioharrastus on halpa, ei vaan minun mielestäni. Sitä kun haluaa aina vaan isompaa... :twisted:
naseti
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja naseti »

Olen vasta alussa tässä,mutta tuntuu että on sama tauti alkanut vaivaamaan. Ostin 60l "lapsille" ja nyt olin jo katselemassa kaupassa 150l/200l akvaa. Kun toin puolison vielä sais enemmän innostumaan niin sponsori sopimukset paranis. :)
-T-
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

140 -> 52 -> 100 -> 325, 140-litrasen myin pois. Nyt on mielestäni ihan mukava kokoonpano. Pelkään todella kuinka kauan tätä suvantoa kestää. Tyyntä myrskyn edellä?

Köyhällä opiskelijalla on raha aina se kompastuskivi. Avokki lupasi ostaa yhden akvaariolampun, jos laskisin paljon olen tähän mennessä kuluttanut rahaa harrastukseeni. (huomatkaa kasvatukselliset näkökulmat..) Laskin hinnan ja ilmoitin sen avokille. Huomasin juuri, että tuo euromäärä komeilee tietokoneen taustakuvassa! Pientä ivailua, näemmä. No, saanpahan kuitenkin sen lampun..

Osaisikohan kukaan neuvoa, että miten niitä taustakuvia muokataan? Pitäisi kirjoittaa rahasumman perään, että "-Ja loppua ei näy!". :mrgreen:
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Ensin oli 40 litranen -> 70 litranen -> 100litranen -> 250 litranen, mitäkön taas vuoden päästä? :roll:
Kaikki paitsi 40litranen ovat ovat käytössä... :mrgreen:
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
jarvimar
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jarvimar »

Olenkohan minä ainoa, jolle on käynyt niinpäin, että katselin 240 -litraista tyyliin "vähintään tuon kokoinen", paikkakin oli katsottuna.

Mutta mites kävi ? Meitsi osti 128 litrasen, kun sattui kohdalle.
Eikä muuten mahtunut siihen 240 litrasen paikalle, kokonsa puolesta kyllä, mutta..... [:I]
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Minä kuulun niihin ilmeisesti harvalukuisiin ihmisiin, joilla on vain yksi allas. Tai oikeastaan on vielä kaksi, mutta 140-litrainen on myynnissä, jäljelle jää siis vain 600-litrainen. Tykkään siitä, että pienillä kaloilla on suuri tila.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”