Amanorapu
Valvoja: Moderaattorit
Suosittelen myös pallokalojen välttämistä. Pienikin pallo saattaa silputa ravun hengiltä, isompi hoitaa tuollaisen ravun makkaraksi vyötäröllä yhdellä iskulla. Amanot ovat aika pieniä, ja esim. kyhmypallokala voi tappaa täysikasvuisen marmoriravun joka on ihan eri luokkaa panssaroinnin ja aseistuksen puolesta.Inia kirjoitti: Lähes ainoat kalat joiden kanssa Amanot eivät sovi ovat jotkut kirjoahvenet, jotka pitävät rapuja ruokanaan.
Mika
-
Inia
- Akvaariosisustaja 2005

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Amanoravut syövät pääasiassa levää, myös rihmalevää, mihin mikään muu ei koske. Niille kelpaa lähes kaikki ruoka mihin törmäävät, mm. monnitabletit ja katkarapupelletit sekä pakasteruoka ja pohjalle pudonneet hiutaleet. Itse olen tiputtanut akvaariooni silloin tällöin tabletinpalasen.
Uskoisin että rapujen kuormitus on pieni. Niitä kannattaa hankkia lauma, kuulemma viihtyvät keskenään porukassa. Minulla on rapuja vain kaksi, enkä ole huomannut niiden hakevan seuraa toisistaan. Amanoravut maksavat muistaakseni n.5 e kpl.
Uskoisin että rapujen kuormitus on pieni. Niitä kannattaa hankkia lauma, kuulemma viihtyvät keskenään porukassa. Minulla on rapuja vain kaksi, enkä ole huomannut niiden hakevan seuraa toisistaan. Amanoravut maksavat muistaakseni n.5 e kpl.