Röyhkeä hinta kasvilannoitteella

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kirva
Starting Member
Starting Member

Röyhkeä hinta kasvilannoitteella

Viesti Kirjoittaja Kirva »

125 millilitraa nestemäistä kasviravinnetta maksoi 10 euroa 45 senttiä.

Oletteko maksaneet tällaisia hintoja, ja jos olette tapahtuiko se tyytyväisenä vai hämmästellen?

Tuo määrä riittää 800 litralle, joten keskikokoisessa altaassa kuluu ohjeiden mukaan annosteltaessa kuutisen pulloa vuodessa.

Muistan lukeneeni jostain kirjasta, että jotkut substraalit vain myrkyttävät vettä, ne ovat eri aineita. Mutta onko ne valmistettu paljon halvemmista aineista vai onko kyse vesikasvilannoitteiden kohdalla vain paljon pienemmistä valmistuseristä ja vähäisen kysynnän tuotteesta tässä?

Miksei pullon kyljessä ilmoiteta, mitä neste (Liqui-gro) sisältää? Olisiko mahdollista itse jotenkin keitellä tuota salaperäistä lientä?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Onko niitä pieniä pulloja pakko ostaa?
Misket ostaisi PMDD:tä? Se tulee monin verroin halvemmaksi.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Aivan, täälläkin moni myy tuota PMDD:tä, eikun vaan myytävänä palstalle, niin rahasi säästyy.
juusoL
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja juusoL »

10eurolla ostin 4litraa PMDD:tä.Tosin itse piti sekoitella mutta eipä siinä iso homma ole.
caro
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja caro »

Mun pitäis ostaa sitä sit ku toi plantamin loppuu.. Alottelia tekee aina virheitä. [:I] Noh kuitenkin kukaan ei tunnu myyvän sitä täältä läheltä? Ja toi postittaminen kuulostaa niin vaikeelta et sitä mulle ei kannata ehdottaa :mrgreen:
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

caro kirjoitti: Ja toi postittaminen kuulostaa niin vaikeelta et sitä mulle ei kannata ehdottaa :mrgreen:
No mitäs vaikeata siinä on? Pyydät vain myyjää laittamaan postiin.
caro
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja caro »

Niin no joo kai se sit niin on. Äh unohtakaa koko juttu. :mrgreen:
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

caro: Jos arvelet hinnan nousevan paljon postituksessa niin ei se paljon nouse kun määrät ovat esimerkiksi litran annoksiin niin pienet jotta painoa kirjeeseen ei tule. Luulisin noiden nestemmäisienkin ainesosien kulkevan siinnää kirjekuoressa joka on "kuplitettu sisältä" :mrgreen: ! Kannatttaa silti laittaa pieniin pulloihin ennen kuoreen laittoa :mrgreen: ...Olempas hauska 8O .
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Röyhkeä hinta kasvilannoitteella

Viesti Kirjoittaja Kati »

Kirva kirjoitti:Muistan lukeneeni jostain kirjasta, että jotkut substraalit vain myrkyttävät vettä, ne ovat eri aineita. Mutta onko ne valmistettu paljon halvemmista aineista vai onko kyse vesikasvilannoitteiden kohdalla vain paljon pienemmistä valmistuseristä ja vähäisen kysynnän tuotteesta tässä?
Lyhyesti, Substralit sun muut eivät tosiaan sovi akvaarioon. Akvaariokasvilannoitteet ja huonekasvilannoitteet ovat aika erilaista tavaraa. Esim. hakusanalla 'substral' näyttää löytyvän aiheesta ihan kivasti asiaa.

Kaupallisista akvaariokasvilannoitteista Tropica MasterGrow:lla on minusta ollut aika hyvä hinta/riittoisuus-suhde. Ja toimii kans. PMDD on toki vielä selvästi edullisempaa.

Kati
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Eikös nuo savikuulajututkin tule melko halvaksi?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Tuukkah
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Kati: Eikös Tropican Master Grow:ssa ja PMDD:ssä vieläpä ole samat vaikuttavat ainesosat? Näin olen ainakin ollut ymmärtävinäni... :?
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Tuukkah kirjoitti:Kati: Eikös Tropican Master Grow:ssa ja PMDD:ssä vieläpä ole samat vaikuttavat ainesosat? Näin olen ainakin ollut ymmärtävinäni... :?
Ei ihan, tai siis riippuu PMDD:stä, senhän jokainen "kasaa" itse saatavilla olevista aineksista. TMG on kyllä toiminut PMDD:n esikuvana, mutta ihan samaa niistä ei yleensä tule. Esim. meikäläisissä piireissä käytetään usein HortiGrow Micro -seosta mikroravinteiden lähteenä, ja ravinteiden suhteet siinä eivät täsmää TMG:n kanssa, mutta ovat selvästikin riittävän lähellä "sitä oikeaa".

Toinen ero "sen tavallisen" PMDD:n ja TMG:n välillä on käytetyissä kelaattoreissa. En muista tarkalleen, mitä itse kussakin on käytetty, mutta eri aineita ne ovat. Jos/kun Jukan puheissa bakteerien kyvystä syödä kelaatteja on perää, voisi hyvinkin olla kannattavaa käyttää esim. vuoroviikoin tai vuorokuukausin eri lannoitetta (ja erilaisia kelaatteja), jotta jotain tiettyä kelaattia syövää bakteerikantaa ei pääsisi syntymään. En muista, kertovatko muut valmistajat, mitä kelaatteja on tullut käytettyä, joten ainoa "kokeilupari", jota tässä uskallan mainostaa, on tosiaan kaverukset TMG ja PMDD.

TMG:n kyljessä kerrotaan aika tarkkaan, mitä liemi sisältää, siksikin tykkään siitä. Veikkaisin, että kaikissa kaupallisissa lannoitteissa on loppujen lopuksi samat ravinteet, mutta varmaksi ei voi tietää, koska muut eivät juuri koostumuksia kerro. Tylsää.

Kati
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”