Röyhkeä hinta kasvilannoitteella
Valvoja: Moderaattorit
Röyhkeä hinta kasvilannoitteella
125 millilitraa nestemäistä kasviravinnetta maksoi 10 euroa 45 senttiä.
Oletteko maksaneet tällaisia hintoja, ja jos olette tapahtuiko se tyytyväisenä vai hämmästellen?
Tuo määrä riittää 800 litralle, joten keskikokoisessa altaassa kuluu ohjeiden mukaan annosteltaessa kuutisen pulloa vuodessa.
Muistan lukeneeni jostain kirjasta, että jotkut substraalit vain myrkyttävät vettä, ne ovat eri aineita. Mutta onko ne valmistettu paljon halvemmista aineista vai onko kyse vesikasvilannoitteiden kohdalla vain paljon pienemmistä valmistuseristä ja vähäisen kysynnän tuotteesta tässä?
Miksei pullon kyljessä ilmoiteta, mitä neste (Liqui-gro) sisältää? Olisiko mahdollista itse jotenkin keitellä tuota salaperäistä lientä?
Oletteko maksaneet tällaisia hintoja, ja jos olette tapahtuiko se tyytyväisenä vai hämmästellen?
Tuo määrä riittää 800 litralle, joten keskikokoisessa altaassa kuluu ohjeiden mukaan annosteltaessa kuutisen pulloa vuodessa.
Muistan lukeneeni jostain kirjasta, että jotkut substraalit vain myrkyttävät vettä, ne ovat eri aineita. Mutta onko ne valmistettu paljon halvemmista aineista vai onko kyse vesikasvilannoitteiden kohdalla vain paljon pienemmistä valmistuseristä ja vähäisen kysynnän tuotteesta tässä?
Miksei pullon kyljessä ilmoiteta, mitä neste (Liqui-gro) sisältää? Olisiko mahdollista itse jotenkin keitellä tuota salaperäistä lientä?
-
maketzu
- Advanced Member

- Viestit: 2408
- Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
- Akvaarioseurat: TAS
- Paikkakunta: Loppi, Kormu City
- Viesti:
Onko niitä pieniä pulloja pakko ostaa?
Misket ostaisi PMDD:tä? Se tulee monin verroin halvemmaksi.
Misket ostaisi PMDD:tä? Se tulee monin verroin halvemmaksi.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
-
kiltsi
- Senior Member

- Viestit: 656
- Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
- Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry
caro: Jos arvelet hinnan nousevan paljon postituksessa niin ei se paljon nouse kun määrät ovat esimerkiksi litran annoksiin niin pienet jotta painoa kirjeeseen ei tule. Luulisin noiden nestemmäisienkin ainesosien kulkevan siinnää kirjekuoressa joka on "kuplitettu sisältä"
! Kannatttaa silti laittaa pieniin pulloihin ennen kuoreen laittoa
...Olempas hauska
.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Re: Röyhkeä hinta kasvilannoitteella
Lyhyesti, Substralit sun muut eivät tosiaan sovi akvaarioon. Akvaariokasvilannoitteet ja huonekasvilannoitteet ovat aika erilaista tavaraa. Esim. hakusanalla 'substral' näyttää löytyvän aiheesta ihan kivasti asiaa.Kirva kirjoitti:Muistan lukeneeni jostain kirjasta, että jotkut substraalit vain myrkyttävät vettä, ne ovat eri aineita. Mutta onko ne valmistettu paljon halvemmista aineista vai onko kyse vesikasvilannoitteiden kohdalla vain paljon pienemmistä valmistuseristä ja vähäisen kysynnän tuotteesta tässä?
Kaupallisista akvaariokasvilannoitteista Tropica MasterGrow:lla on minusta ollut aika hyvä hinta/riittoisuus-suhde. Ja toimii kans. PMDD on toki vielä selvästi edullisempaa.
Kati
-
maketzu
- Advanced Member

- Viestit: 2408
- Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
- Akvaarioseurat: TAS
- Paikkakunta: Loppi, Kormu City
- Viesti:
Eikös nuo savikuulajututkin tule melko halvaksi?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Ei ihan, tai siis riippuu PMDD:stä, senhän jokainen "kasaa" itse saatavilla olevista aineksista. TMG on kyllä toiminut PMDD:n esikuvana, mutta ihan samaa niistä ei yleensä tule. Esim. meikäläisissä piireissä käytetään usein HortiGrow Micro -seosta mikroravinteiden lähteenä, ja ravinteiden suhteet siinä eivät täsmää TMG:n kanssa, mutta ovat selvästikin riittävän lähellä "sitä oikeaa".Tuukkah kirjoitti:Kati: Eikös Tropican Master Grow:ssa ja PMDD:ssä vieläpä ole samat vaikuttavat ainesosat? Näin olen ainakin ollut ymmärtävinäni...
Toinen ero "sen tavallisen" PMDD:n ja TMG:n välillä on käytetyissä kelaattoreissa. En muista tarkalleen, mitä itse kussakin on käytetty, mutta eri aineita ne ovat. Jos/kun Jukan puheissa bakteerien kyvystä syödä kelaatteja on perää, voisi hyvinkin olla kannattavaa käyttää esim. vuoroviikoin tai vuorokuukausin eri lannoitetta (ja erilaisia kelaatteja), jotta jotain tiettyä kelaattia syövää bakteerikantaa ei pääsisi syntymään. En muista, kertovatko muut valmistajat, mitä kelaatteja on tullut käytettyä, joten ainoa "kokeilupari", jota tässä uskallan mainostaa, on tosiaan kaverukset TMG ja PMDD.
TMG:n kyljessä kerrotaan aika tarkkaan, mitä liemi sisältää, siksikin tykkään siitä. Veikkaisin, että kaikissa kaupallisissa lannoitteissa on loppujen lopuksi samat ravinteet, mutta varmaksi ei voi tietää, koska muut eivät juuri koostumuksia kerro. Tylsää.
Kati


