Urospartamonni on käynyt yön aikana ilmeisesti vetyperoksidikylvyssä tai jotain vastaavaa, koska tänä aamuna se oli muuttunut selvästi vaaleammaksi kuin aikaisemmin, nyt sellainen keskiruskea yleisväri.
Tunnin tarkkailun jälkeen (TOOOSI mielenkiintoista), on käytös ihan normaali, kalassa ei ole pöhötystä, eikä siis mitään muuta normaalista poikkeavaa kuin väri. Itse asiassa koko juttua en huomannut muuta kun ruokanapille eksyivät kummatkin monnit yhtä aikaa ja väriero kongretisoitui. Myös vesiarvot ovat kohdallaan.
Osaako joku vinkata mikä hätänä? Kiitos.
Edit: Kysymysmerkkejä vähennetty.
Partamonnin värinvaihto?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Partamonnin värinvaihto ??????
Minä olen huomannut marmoripartamonnillani myös värin muutoksia. Lähinnä muutokset ovat kuvioinnissa, joka välillä on erittäin selkeä ja välillä taas kuvionnista ei juurikaan saa selvää ja kaveri on lähes täysin musta. Pohja materiaalina minulla on vaalea hiekka, ja luulisin värinmuutoksien ainakin osittain johtuvan vaaleasta pohjasta.Tatu kirjoitti:Urospartamonni on käynyt yön aikana ilmeisesti vetyperoksidikylvyssä tai jotain vastaavaa, koska tänä aamuna se oli muuttunut selvästi vaaleammaksi kuin aikaisemmin, nyt sellainen keskiruskea yleisväri.
Onko partiksesi uusi vai vanha asukas?
- Jussi
No pohja on kyllä aika vaalea ja monnit on ollut noin kuukauden kuvioissa mukana.
No tuolla se näyttää edelleen kookospähkinää järsivän ihan normaalin
näköisenä, en ole eristänyt, joten toivotaan että tällainen "nahanvaihto"
kuuluu asiaan jollain yksilöllä. Täytynee kai ottaa rauhallisesti ja seurailla tilannetta.
No tuolla se näyttää edelleen kookospähkinää järsivän ihan normaalin
näköisenä, en ole eristänyt, joten toivotaan että tällainen "nahanvaihto"
kuuluu asiaan jollain yksilöllä. Täytynee kai ottaa rauhallisesti ja seurailla tilannetta.
Kyse voi olla suojavärityksen vaihtamisesta tai sitten http://forum.planetcatfish.com/viewtopic.php?t=5085
Lay down your soul to the gods rock `n' roll