Partamonnin värinvaihto?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tatu
Starting Member
Starting Member

Partamonnin värinvaihto?

Viesti Kirjoittaja Tatu »

Urospartamonni on käynyt yön aikana ilmeisesti vetyperoksidikylvyssä tai jotain vastaavaa, koska tänä aamuna se oli muuttunut selvästi vaaleammaksi kuin aikaisemmin, nyt sellainen keskiruskea yleisväri.

Tunnin tarkkailun jälkeen (TOOOSI mielenkiintoista), on käytös ihan normaali, kalassa ei ole pöhötystä, eikä siis mitään muuta normaalista poikkeavaa kuin väri. Itse asiassa koko juttua en huomannut muuta kun ruokanapille eksyivät kummatkin monnit yhtä aikaa ja väriero kongretisoitui. Myös vesiarvot ovat kohdallaan.

Osaako joku vinkata mikä hätänä? Kiitos.

Edit: Kysymysmerkkejä vähennetty.
jussit
Junior Member
Junior Member

Re: Partamonnin värinvaihto ??????

Viesti Kirjoittaja jussit »

Tatu kirjoitti:Urospartamonni on käynyt yön aikana ilmeisesti vetyperoksidikylvyssä tai jotain vastaavaa, koska tänä aamuna se oli muuttunut selvästi vaaleammaksi kuin aikaisemmin, nyt sellainen keskiruskea yleisväri.
Minä olen huomannut marmoripartamonnillani myös värin muutoksia. Lähinnä muutokset ovat kuvioinnissa, joka välillä on erittäin selkeä ja välillä taas kuvionnista ei juurikaan saa selvää ja kaveri on lähes täysin musta. Pohja materiaalina minulla on vaalea hiekka, ja luulisin värinmuutoksien ainakin osittain johtuvan vaaleasta pohjasta.

Onko partiksesi uusi vai vanha asukas?
- Jussi
Tatu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tatu »

No pohja on kyllä aika vaalea ja monnit on ollut noin kuukauden kuvioissa mukana.

No tuolla se näyttää edelleen kookospähkinää järsivän ihan normaalin
näköisenä, en ole eristänyt, joten toivotaan että tällainen "nahanvaihto"
kuuluu asiaan jollain yksilöllä. Täytynee kai ottaa rauhallisesti ja seurailla tilannetta.
juusoL
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja juusoL »

Ihan normaalia tuo värin vaihtelu .Esim minulla kun menee kannolle niin vaihtuu ihan mustaksi väri ja kun sitten laskeutuu pohjalle niin alkaa vaaleita pilkkuja ilmestyyn.
Mika
Monnimies
Monnimies

Viesti Kirjoittaja Mika »

Kyse voi olla suojavärityksen vaihtamisesta tai sitten http://forum.planetcatfish.com/viewtopic.php?t=5085
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
Ebes
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ebes »

Eikös melkoisen monilla kaloilla ole tuollaista värinvaihtoa? Minulle ei ole tullut mieleenkään että se olisi jotenkin outoa... :? Katinkultani muuttuvat graffitinharmaista rantahiekankeltaisiksi sen mukaan minkä värisellä alustalla ovat.
Angeline
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Angeline »

Säikähdin tässä kans jo yks päivä, että mitä ihmeen hometta oli partikseen ilmestynyt, mutta se olikin tykännyt laittaa vaaleita läiskiä hetkeksi aikaa, 5 min päästä oli taas ihan normaalin näköinen :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”