Labyrinttifriikkejä?
Valvoja: Moderaattorit
Labyrinttifriikkejä?
Hurahdin labyrinttikaloihin tuossa "muutama" vuosi sitten ja totesin harmikseni miten vaikeaa on löytää laadukasta tietoa ko. ryhmään kuuluvusta kaloista. Akvaarioliikeistä löytyvä lajivalikoimakin on kovin suppea ja usein on vaikea löytää jopa niinkin tavanomaista lajia kuin hunajarihmakala.
Eli minä olen tässä kyselemässä onko minun kaltaisiani labyrintti"friikkejä" paljonkin (on varmasti)? Löytyisikö meitä kenties tarpeeksi jopa oman seuran perustamiseen? Tutussa piirissä erikoisempienkin lajien ostaminen ja vaihtaminen kävisi päinsä, jopa ilman huutokauppoja. Hoito ja kudetusohjeidenkin saaminen olisi niin paljon helpompaa!
Eli minä olen tässä kyselemässä onko minun kaltaisiani labyrintti"friikkejä" paljonkin (on varmasti)? Löytyisikö meitä kenties tarpeeksi jopa oman seuran perustamiseen? Tutussa piirissä erikoisempienkin lajien ostaminen ja vaihtaminen kävisi päinsä, jopa ilman huutokauppoja. Hoito ja kudetusohjeidenkin saaminen olisi niin paljon helpompaa!
Re: Labyrinttifriikkejä?
Labyrinttiyhdistyksestä on puhuttu jo pitkät tovit tässä keskustelussa.Kivitassu kirjoitti:Löytyisikö meitä kenties tarpeeksi jopa oman seuran perustamiseen? Tutussa piirissä erikoisempienkin lajien ostaminen ja vaihtaminen kävisi päinsä, jopa ilman huutokauppoja.
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
-
bettaboy85
- Senior Member

Meillä ei ehkä hulluina rihmiksiin, ennemmin ne rihmikset ovat niitä hulluja... Mutta nyt kun alkavat vähitellen alkuhankaluudet häirikkökalojen kanssa hellittää, on se myönnettävä että isohkot sinirihmakalat (2xsininen, 2xkeltainen) ja helmirihmakalat (pari) ovat jonkinmoisia katseenvangitsijoita ja enemmän ja enemmän niiden sosiaalisten kuvioiden seuraaminen ja pieni sääntely tekee niistä paljon "persoonallisempia" kuin mitä "helpot" omillaan toimeen tulevat kalat ovat.
Mika
Mika
Minä olin myös kiinnostunut osallistumaan labyrinttiyhdistyksen toimintaan millä tahansa muotoa. Tähänkään ehdotukseen ei juurikaan reagoitu.
Ilmeisesti kiinnostuneita olisi kuitenkin ollut melkoisen runsaasti?
Nyt on tosin Aasia-biotooppi haudattu vähäksi aikaa, mutta eipä se kuitenkaan ole kiinnostusta labyrinttikaloihin haudannut.
Ilmeisesti kiinnostuneita olisi kuitenkin ollut melkoisen runsaasti?
Nyt on tosin Aasia-biotooppi haudattu vähäksi aikaa, mutta eipä se kuitenkaan ole kiinnostusta labyrinttikaloihin haudannut.
-
bettaboy85
- Senior Member

-
depeche
- Member

- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
...kokemusta mistä? Yhdistyksen perustamisesta, toiminnasta...? Eiköhän se olisi muutaman innokkaan vapaaehtoisen avulla saatu pyörimään. Ja sitten yhdistyksen virallistamisvaiheessa olisi varmaan tullut apuja ja neuvoja ulkopuolisiltakin -vaikkapa muilta pieniltä yhdistyksiltä. Itselläni on kokemusta koirien rotuyhdistyksistä, jotka eivät toimintamalliltaan paljoa akvaariovastaavista varmastikaan poikkea. Jos siis puhutaan näistä "hallitusasioista".
-
bettaboy85
- Senior Member

...kokemusta mistä? Yhdistyksen perustamisesta, toiminnasta...? Eiköhän se olisi muutaman innokkaan vapaaehtoisen avulla saatu pyörimään. Ja sitten yhdistyksen virallistamisvaiheessa olisi varmaan tullut apuja ja neuvoja ulkopuolisiltakin -vaikkapa muilta pieniltä yhdistyksiltä. Itselläni on kokemusta koirien rotuyhdistyksistä, jotka eivät toimintamalliltaan paljoa akvaariovastaavista varmastikaan poikkea. Jos siis puhutaan näistä "hallitusasioista".
No sitten hän se on selvitetty ja voidaan mahollisesti vihdoinkin perustaa se yhdistys ihan kunnollaKun nyt olen vapautunut HAS:n hallitushommista niin voisin olla käytettävissä jopa perustamiskuvioiden selvittelyssäkin, kunhan se ei tapahdu ennen 14. toukokuuta. Labyrinteistä on suhteellisen paljon kokemusta, lähinnä pienemmistä lajeista ja Nasuista.
-
bettaboy85
- Senior Member

-
tuplakupla
- Junior Member