Labyrinttifriikkejä?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kivitassu
Starting Member
Starting Member

Labyrinttifriikkejä?

Viesti Kirjoittaja Kivitassu »

Hurahdin labyrinttikaloihin tuossa "muutama" vuosi sitten ja totesin harmikseni miten vaikeaa on löytää laadukasta tietoa ko. ryhmään kuuluvusta kaloista. Akvaarioliikeistä löytyvä lajivalikoimakin on kovin suppea ja usein on vaikea löytää jopa niinkin tavanomaista lajia kuin hunajarihmakala.
Eli minä olen tässä kyselemässä onko minun kaltaisiani labyrintti"friikkejä" paljonkin (on varmasti)? Löytyisikö meitä kenties tarpeeksi jopa oman seuran perustamiseen? Tutussa piirissä erikoisempienkin lajien ostaminen ja vaihtaminen kävisi päinsä, jopa ilman huutokauppoja. Hoito ja kudetusohjeidenkin saaminen olisi niin paljon helpompaa!
Tiinanen
Member
Member

Re: Labyrinttifriikkejä?

Viesti Kirjoittaja Tiinanen »

Kivitassu kirjoitti:Löytyisikö meitä kenties tarpeeksi jopa oman seuran perustamiseen? Tutussa piirissä erikoisempienkin lajien ostaminen ja vaihtaminen kävisi päinsä, jopa ilman huutokauppoja.
Labyrinttiyhdistyksestä on puhuttu jo pitkät tovit tässä keskustelussa.
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Joo mutta ei saatu tarpeeksi "hallitus" väkeä joten sitä ei sitten perustettu...jäseniä olis kyllä löytynyt
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Minä olen myös kääntynyt labyrinttikaloihin tosin enemmän taististen kuin rihmojen puolelle mutta kuitenkin... :mrgreen:
osku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja osku »

Joo taistelukaloja täälläkin...
neoni
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neoni »

Täälläkin ollan hulluja labyrintteihin, varsinkin taistiksiin. Huomenna ollaan todennäköisesti menossa noutamaan pari naarastaistoa. *odottelee*
Jos joku minut kidnappaa, niin nopeesti palauttaa...
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Meillä ei ehkä hulluina rihmiksiin, ennemmin ne rihmikset ovat niitä hulluja... Mutta nyt kun alkavat vähitellen alkuhankaluudet häirikkökalojen kanssa hellittää, on se myönnettävä että isohkot sinirihmakalat (2xsininen, 2xkeltainen) ja helmirihmakalat (pari) ovat jonkinmoisia katseenvangitsijoita ja enemmän ja enemmän niiden sosiaalisten kuvioiden seuraaminen ja pieni sääntely tekee niistä paljon "persoonallisempia" kuin mitä "helpot" omillaan toimeen tulevat kalat ovat.

Mika
Kivitassu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kivitassu »

bettaboy85 kirjoitti:Joo mutta ei saatu tarpeeksi "hallitus" väkeä joten sitä ei sitten perustettu...jäseniä olis kyllä löytynyt
No kyselläänpäs sitten, että löytyykö ihmisiä, joita kiinnostaisi lähteä kanssani ajamaan tätä asiaa eteenpäin!
depeche
Member
Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja depeche »

bettaboy85: Minäkin silloin sanoin että voin ottaa "hallitustehtäviä" vastaan, ja ihan mielelläni. Mutta ehdotustani ei mitenkään noteerattu, joten oletin että siellä oli jo tarpeeksi väkeä tarjolla.
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Minä olin myös kiinnostunut osallistumaan labyrinttiyhdistyksen toimintaan millä tahansa muotoa. Tähänkään ehdotukseen ei juurikaan reagoitu.

Ilmeisesti kiinnostuneita olisi kuitenkin ollut melkoisen runsaasti?

Nyt on tosin Aasia-biotooppi haudattu vähäksi aikaa, mutta eipä se kuitenkaan ole kiinnostusta labyrinttikaloihin haudannut.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Siellä oli pari ihmistä jotka olis ollu valmiita tekemään jotain mutta kellään ei tuntunu olevan kokemusta ja enpä mä sitten oikeestaan tiiä mikä siinä sitten meni pilalle(well..yes i do)

Kyllä mä siihen suostuisin ja voisin esim.ottaa sen kalalistan tekemisen vastuulleni..
depeche
Member
Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja depeche »

...kokemusta mistä? Yhdistyksen perustamisesta, toiminnasta...? Eiköhän se olisi muutaman innokkaan vapaaehtoisen avulla saatu pyörimään. Ja sitten yhdistyksen virallistamisvaiheessa olisi varmaan tullut apuja ja neuvoja ulkopuolisiltakin -vaikkapa muilta pieniltä yhdistyksiltä. Itselläni on kokemusta koirien rotuyhdistyksistä, jotka eivät toimintamalliltaan paljoa akvaariovastaavista varmastikaan poikkea. Jos siis puhutaan näistä "hallitusasioista".
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Ongelma tässä taitaa olla se voima joka "potkii takamuksille" ja pistää kaiken käyntiin :mrgreen:

Sellainen yleensä tarvitaan ennenkuin mitään alkaa tapahtumaan.

Edelleen tarjoudun hoitamaan paperinpyörittely puolta ja muutenkin sihteerin toimia.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kun nyt olen vapautunut HAS:n hallitushommista niin voisin olla käytettävissä jopa perustamiskuvioiden selvittelyssäkin, kunhan se ei tapahdu ennen 14. toukokuuta. Labyrinteistä on suhteellisen paljon kokemusta, lähinnä pienemmistä lajeista ja Nasuista.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

...kokemusta mistä? Yhdistyksen perustamisesta, toiminnasta...? Eiköhän se olisi muutaman innokkaan vapaaehtoisen avulla saatu pyörimään. Ja sitten yhdistyksen virallistamisvaiheessa olisi varmaan tullut apuja ja neuvoja ulkopuolisiltakin -vaikkapa muilta pieniltä yhdistyksiltä. Itselläni on kokemusta koirien rotuyhdistyksistä, jotka eivät toimintamalliltaan paljoa akvaariovastaavista varmastikaan poikkea. Jos siis puhutaan näistä "hallitusasioista".
Kun nyt olen vapautunut HAS:n hallitushommista niin voisin olla käytettävissä jopa perustamiskuvioiden selvittelyssäkin, kunhan se ei tapahdu ennen 14. toukokuuta. Labyrinteistä on suhteellisen paljon kokemusta, lähinnä pienemmistä lajeista ja Nasuista.
No sitten hän se on selvitetty ja voidaan mahollisesti vihdoinkin perustaa se yhdistys ihan kunnolla
Adrian
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Adrian »

Mulla on ollut kultarihmakaloja ja tällä hetkellä on pusukala ja paratiisikala :D . Olen myös aika friikki! :twisted:
minttu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minttu »

Kyllä luokittelen itseni myös rihamkala friikkien joukkoon

Helmirihmapariskunta, murisijarihmakaloja sekä korurihmoja
altaissa...

minttu
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

No onko täällä nyt niitä kiinnostuneita siihen yhdistykseen... jos nyt tokalla kerralla onnistuis... :roll: vai pitääks kolmatta odottaa :mrgreen:
Huk
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Huk »

minä myös kyllä liittyisin siihen yhdistykseen.

löytyy hunajarihmapari sekä 2 Betta imbellistä- toivottavasti pari.
alusta asti on labyrinttejä ollut, ne on ehd. lempikalojani :mrgreen:
Adrian
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Adrian »

Hohoo nyt minulla on 2 hunajarihmistäkin! :twisted:
tuplakupla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tuplakupla »

Minua kiinnostaa etenkin taistelukala... ja tämä yhdistyskin kuulostaa mielenkiintoiselta.

Kokemusta ei ole labyrinttikaloista vielä, kun huomenna on tulossa ensimmäinen taistopoika, mutta kiintoisia kaloja ovat. :)
~ To conquer yourself is to know The Way. ~
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”