/sam kirjoitti:Minun mielestä kannattaa kyllä ottaa Eheim Prof. II 2028 jos vain kukkaro antaa sille mahdollisuuden, jos virtausta on liian paljon niin voi aina rajoittaa virtausta suodattimesta. Noissa Eheim Prof. II malleissahan on sellainen mahdollisuus olemassa.
...
Jos lämmitintä harkitsee niin paras ratkaisu on varmaan kahden pienempitehoisen hankinta yhden tehokkaan sijasta, tällä tavoin saa lämmityksen tasaisemmaksi.
Juup no sitä minä itsekkin mietiskelin että kannattaisi varmaan ottaa tuo 2028. Hintaerokaan ei ole paha Eheim 2026 maksaa 158.45 EUR ja Eheim 2028 maksaa 214.48 EUR (saksassa massoineen,
http://www.aquaristikshop.com). Millä tuota virtausta säädetään? Kuristimilla? Pitääkö siihen ostaa jokin lisävempain(kuristin)?
Mari kirjoitti:Kerran kuussa on mielestäsi hyvä? Itse putsailen ulkosuodattimiani kaksi kertaa vuodessa ja samaa olen kuullut muiltakin. Minusta suodattimesi kuulostaa pahasti alimitoitetulta, mutta jos itse olet tyytyväinen niin...
Eikös Eheimin 2252 sisäprutkutin pumppaa juuri tuon 1200 l/ h, vai muistelenko omiani?
Tuota samaa mietin minäkin että pitääkö ulkosuodatin todella pestä kerran kuukaudessa.. Minä kun ajattelin päästä helpommalla sen kanssa. Ja tuohon 2252 olen minäkin päätynyt kun eheimin mallistoa tutkin.
Noiden siis pitäisi riittää tuon tulevan 2028 ja tuon joka pumppaa 1200l/h(mahd.2252)? Ja siivousrutiini 2-4kertaa vuodessa? Kuinkas usein massat vaihdetaan? Onko muuten kellään mitään arviota paljonko tuommoinen 2028 painaa?
Taidanpa päätyä ostamaan tuon 2028 ja lämmittimen joko sen 300wattisen tai kaksi 150wattista? (vai muita ehdotuksia..)

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.