jippo kirjoitti:Katsoin uudelleen tuon videon ja olen edelleen sitä mieltä että se on robbianus...
Joo PCF:ssä veikkailtiin nigritaa, mutaa mä olen enempi ja enempi kanssa tummaripsimonnin kannalla. Se on aika laihassa kunnossa ja olis varmasti pyöreämpi normaalissa jamassa. Kumman aktiivinen. Laitoin tänään altaaseen mattosuodattimen ja vedet ja nää kaks ripsaria sinne niin toki Aalto meni omaan muovikiveensä ja tää toinen tutki altaan pohjan läpi ja syödä hutas ruokatabletin naamaan. Aivan erilaiset persoonat.
En tiä uskaltaisko sitä rengasripsaria ottaa tohon, tartis varmaan vähän enemmän tilaa. Nyt parhaalta tuntuu ajatus siitä, että hankin Uudesta akvaariosta Siimaripsimonnin, jos siellä viel niitä on. Siitä tykkäsin kyllä simona kun aiemmin moisen omistin. Jos jippo liikut täällä niin toimitatko kympillä ja kaakaomukillisella semmosen tänne Vantaalle?
prboy kirjoitti:Olkalisäke tuolla nyt vielä sopisi robbarille, mutta muu vaikutelma mättää, kuten JJVi edellä totesi. Minulla vain on liikaa aikaa kulunut aidon tumman näkemisestä, joten on viisaapaa olla enempi kommentoimatta. Jopa Seegers muuten mainitsee hormonikasvatettujen robbianusten myymisen njassaeina. Tuota viljelyä on kyllä kiittäminen, että hyvin suppealta alueelta kotoisin olevaa lajia ylipäätään on esiintynyt Suomenkin markkinoilla.
Ääh. Ainiin se tummaripsimonni on Nigerjoesta. Mä kun haaveilin jo että pistän biotoopintyyppistä pystyyn kun hommaan vielä ne pantterikiipijäkalat jotka ovat Zairejoesta. Jos mä tekisin itäisen Zaireisen / läntisen Nigerjoen vesistön, niin teoriassahan jossain pikkusivuhaarassa jossa ei juuri virtausta ole nämä lajit vois asustella oikeastikin? Aaltoripsimonni, pantterikiipijäkolmikko, tummaripsimonni ja siimaripsi. Kasvaako tuolla muuten luonnollisesti vallisneriaa?