olen hiljan perustanut akvaarion. 112 litrainen paketti eheimin sisäsuodattimella. Hienohkoa jokisoraa (sileitä pyöreitä kiviä) ja seran kasvialustaa pohjalla.
Minä olen sellainen tapaus joka on sitten uskonut kauppiasta ja kypsyminen on ollut pääosin kalallista.
pH 6.4 ja lämpötila 26 astetta. Muut arvot GH >6, KH 3, NO2 seran testillä juuri asken se toiseksi paras... en nyt pääse hakemaan päiväkirjaa kun vieras nukkuu tuolla takkahuoneessa. Tänä aamuna vaihdettu vesi himppu vajaa 2/3 ekan kerran, perustamisesta siis puolisentoista viikkoa.
Kaloja tuotiin viime keskiviikkona 12 kpl kardinaaleja ja tänään 5 kpl piikkisilmiä ja yksi partis levää syömään.
Kasveja ollut alusta saakka ja niitä on melko reilusti miekkakasveja 3 kpl, vesiruttoa, vesisalaattia, vedensuosikkia, papukaijalehteä vähäsen... ja muutamia muita, lajit on unohduksissa kun se päiväkirja on tuolla... Kasvit näyttävät voivan hyvin. Itiksen Faunattaresta ostetut papukaijalehdet ja "vallisnerian näköiset" ohut lehtiset, vielä matalat kasvit jouduin perkaamaan rankalla kädellä kun alkoivat olemaan leväisiä.. yök. Stokkalta ostetut kasvit on kauniita ja siistejä.
Tänään huomasin pikkuruisen kotilon (kierteisen??) kiipeilemässä lasiseinällä... hyvä vai huono asia? Syökö piikkisilmät sen? Myyjä sanoi että piikkisilmä on kotilonsyöjä. Lieneeköhän kaveri salamatkannut jonkun rehun mukana?
Tarkoitus siis on tässä olla tarkkana vesiarvojen kanssa ja toimia niiden mukaan. Suunnitelmissa olisi vielä kääpiörihmishaaremi ja taistelukala (uros vai pariskunta?)
Viimeaikoina olen kovasti lukenut juttujanne.. kommentoikaa, neuvokaa...
Entä onko moni akvaarioseurassa? Tuntuu että voisi vaikka liittyä, teininä aloitettu harrastus on nyt elvytetty, vaikkakin alkutekijöissään mutta ISO akvaario jo mielessä... lehtikalat, kiekkokalat.... Haaveitahan pitää olla[;)]
Nooh.. jos näillä eväin liikkeelle. Kerron tarkempia tietoja tarvittaessa.