Miljoonakalan vesivaatimukset

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
susannamarsu
Junior Member
Junior Member

Miljoonakalan vesivaatimukset

Viesti Kirjoittaja susannamarsu »

Uusimmassa Lemmikissä Markku Varjo sanoo, että miljoonakaloja voi pitää melkein millaisessa vedessä tahansa: "Miljoonakalat pärjäävät hyvin monenlaisissa vesissä, joten harrastajan ei ole tarvinnut edes miettiä käytettävän veden kemiallisia ominaisuuksia. -- Vesi voi olla suolaista tai suolatonta, kovaa tai pehmeää".

Mikäs juttu tämä on? Oon ollu siinä käsityksessä, että kovaa pitäisi olla, ja suolatonta. Mitä uskoa?
totoro
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja totoro »

Mä en oo varma,mutt eiks miljoonakala viihdy n.7.5-8 pH:ssa?Mä veikkaan,että miljoonakalat viihtyvät sekä suolaisessa että suolattomassa vedestä riippuen mistä ne ovat kotoisin.Esim.kuulemma Aasiasta kotoisin olevat millit tarvitsevat suolanlisäyksen... :?
neoni
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neoni »

Mistä Markku Varjo on tollasta saanu päähänsä? :frown: Kyllä veden pitää olla kovaa, ja yleensä suolatontakin...
Jos joku minut kidnappaa, niin nopeesti palauttaa...
sammu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja sammu »

Sen tiedän, että miljoonakaloja esiintyy luonnossa myös suolaisen ja makean veden yhtymäkodissa, joissa on jo jonkimmoinen suolapitoisuus. Mutta pehmeän veden kaloina minä en niitä pidä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”