Minkä näköinen on vastasyntynyt malawipoikanen?
Valvoja: Moderaattorit
Minkä näköinen on vastasyntynyt malawipoikanen?
Eli itselläni on tuolla 180-litraisessa hongimamma posket pullollaan.
Olisi kiva tietää, minkälaista liikehdintää "kyttään".
Eli ovatko poikaset sellaisia nuijapäitä kuten esim. monnisten poikaset vai ovatko enemmän tyyppiä "hammaskarppivauvat" eli kypsemmin kalan näköisiä?
Olisi kiva tietää, minkälaista liikehdintää "kyttään".
Eli ovatko poikaset sellaisia nuijapäitä kuten esim. monnisten poikaset vai ovatko enemmän tyyppiä "hammaskarppivauvat" eli kypsemmin kalan näköisiä?
Ihan ovat kalan näköisiä. Pituus voisi olla jotain 4-5 millin luokkaa. kuitenkin ihan helposti silmällä havaittavia, paitsi että poikaset ovat kovia piilottelemaan. Helpoiten havaitset poikaset kun seuraat milloin naaraan posket ovat muuttuneet normaaleiksi. Sitten vain kivien seasta poikasia kyttäämään. Mitään erillisruokintaa poikasille ei tarvitse järjestää vaan syövät hiutaleita ihan pienestä pitäen. Oikeastaan luulen, että oppivat sen jo emon suussa ollessaan kun emo jauhaa niille poskissaan ruokaa. Tosin varmaan kasvaisivat paremmin artemialla.
Edit: jaaha olin vasta kolmas
Edit: jaaha olin vasta kolmas
Itse olen poistanut äiteen takaisin isoon altaaseen n. pari päivää sen jälkeen kun se on vapauttanut lapsukaiset.f_isu kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Nyt tiedän "kytätä" akvaariosta kalan näköisiä vauvakaloja![]()
![]()
Miten pian pitää tuo mammakala poistaa sitten tuolta vauvalasta.
Idefixille: voiko se isompi poikanen syödä ne minit?
Ruokaa poikasaltaaseen olen alkanut laittamaan pikkuhiljaa kun ensimmäiset kalalapset ovat "vapailla vesillä".
Ja kyllä emo voi ne poikaset pistellä poskeensa jos liian kauan pitää poikasten kanssa yhdessä.