Kalojen hoito-ongelma kesällä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
leitz84
Starting Member
Starting Member

Kalojen hoito-ongelma kesällä

Viesti Kirjoittaja leitz84 »

Hei!

Mulla on 180-l akvaario opiskelija-asunnossani. Kesäksi olen todennäköisesti muuttamassa tästä pois. Viime käsän vielä uskalsin jättää akvaarion tänne yksin, niin, että hoitaja kävi välillä katsomassa ja siivoamassa allasta.

Nyt mua kuitenki hirvittää jättää allasta yksin asuntoon pitkäksi aikaa ilman valvontaa. Jos jotain tapahtuukin ja allas hajoaa, kukaan ei huomaa sitä ja vesivahinko olisi valmis.

Tarvitsisin siis jonkun sijoituspaikan noille mun kalasille kesän ajaksi. Kärsiikö silikoonit siitä, että allas on 4kk kuivana? Allas pitäisi tietenkin kypsyttää jälleen uudestaan, ennen kuin kalat voisin takaisin tuoda.

Asun Mikkelissä ja olisin kiitollinen, jos jollain olis tarjota paikkaa mun kalasille ja kertoa mulle miten paljon tuo akvaarion kuivuminen vaurioittaa allasta ?
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Itse asun myös mikkelissä, mut valitettavasti tänne ei oikein mahu allasta evakkoon. Tosin, jos et saa sitä kenellekään muulle niin voimme asiasta keskustella uudelleen :mrgreen: .
Allas jos on tyhjillää 4kk niin silikoneja ei välttämättä tarvitse uusia. Tosin, jos ne on monta vuotta vanhat niin itse kyllä vaihtaisin ne, sillä tyhjillään olevan altaan silikonit on helpompi vaihtaa.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Tulipa tuossa mieleen, kun kuivuus on silikonien vihollinen, että onko siellä kylppäri tms. kaivollista huonetta ? Kun, toivottavasti, saat kalaset johonkin hoitoon, niin altaan voisi siirtää esim. sinne kylppäriin ja pitää vettä täynnä, silloin ei ainakaan olisi vesivahinko pelkoa.
leitz84
Starting Member
Starting Member

kalojen hoito ongelma kesällä

Hmm.. voiskohan akvaario olla kesän lasitetulla parvekkella, jossa se olisi täytettynä veellä, ettei silikoonit kärsisi niin paljon?.. sinne se nimittäin mahtuisi, kylppäriin ei. Edellyttäen tietenkin, että kalat saan johonkin majoitettua..

Kaloina tuolla on siis noin 13 intiaanisulkaa
n. 10 rubiinitetraa
n. 8 kuparimonnista
1 partamonni
1 juovarihmakala koiras

osa kaloista on aika vanhoja jo, joten en oletakkaan, että kaikki kalat palaisivat elävänä takaisin. Tuosta juovarihmasta haluaisin koknaan eroon, mutta sekin taitaa olla jo kohta 3v vanha. Kuinka kauvan lie elävätkään.

Hyviä ehdotuksia otetaan vieläkin vastaan kalojen sijoituspaikaksi ja akvaarion hyvänä säilyttämisesksi :)
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Kyllä se siellä parvekkeellakin menee, eräillä tutuilla oli kesän terassilla akvaario (laittoivat jo toukokuussa), siellä oli kalojakin. Jos mahdollista niin koita saada sillain, ettei aurinko kovin paista siihen, niin ei pidä sitten syksymmällä levää niin paljon peseskellä.
leitz84
Starting Member
Starting Member

hoito-ongelmia

nostoa nostoa... kaloille tarviis edelleen jonku paikan kesäks mikkelistä ..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”