L-201 helmipallopleko

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

L-201 helmipallopleko

Viesti Kirjoittaja doriani »

Lontoon murre ei taivu, joten en tästä kalasta juuri mitään tietoa löydä.

Aikuiskoko, vesiarvovaatimukset, seurallinen vai erakko, muu allasseura? Mitä vaatii itse altaalta (kivikasoja, kantoja tms)? Ruokinta?

Ihastuin kyseiseen kalaan ja suunnitelmissa olisi tuonne 317-litraiseen joku kiva rumilus....
lasagne
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lasagne »

L-201 kuuluu hypancistrus sukuun, eli se on sekasyöjä. Ei pitäisi syödä kasveja. Planet catfishin mukaan se kasvaa n. 13 cm mittaiseksi, mutta itse veikkaan sen kasvavan vielä tuostakin. Muiden hypancistruksien tapaan se viihtyy mieluummin pareittain tai ryhmässä, ei yksin mielellään. Veden lämpötilaksi ilmoitettiin 24-27 astetta, mutta mieluiten yli 25 astetta. vesi hiukan hapanta tai neutraalia, ja virtaavaa. Sisustukseksi kasveja, kiviä ja kantoja etc....

Allasseuraksi sopivat kaikki muut pienet, tai keskikokoiset kalat jotka viihtyvät samoissa vesiarvoissa.
Team fortress 2!!!!!!!!
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Eiköhän se Hypancistruksillakin liene kysymys siitä että sietävät lajitovereitaan hyvin, kuin todellisesta seuran tarpeesta. Aivan kuten kaikilla muillakin imusuisilla monneilla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Hearsay
Starting Member
Starting Member

Re: L-201 helmipallopleko

Viesti Kirjoittaja Hearsay »

Kaivelinpa tällaisen vanhan ketjun esille niin ei tarvitse omaa aloittaa. :)

Eli minulla on oletettavasti tällainen helmipallopleko altaassani (Google-kuvahaulla mitä olen katsellut niin näyttää että tuon selkäevä olisi matalampi ja pää ehkä pyöreämpi kuin kuvissa) ja olen miettinyt seuraa hankkivani sille. Haaveissa olisi päästä kokeilemaan helmipallon kudetusta. :)

Eli kysymys kuuluu kuinka seura olisi parasta valita, pitääkö ostaa useampi noita ja toivoa että joku kelpaisi vai miten? :D

Omia kokemuksia helmipallojen kudetuksesta mieluusti kuuntelisin toki. :)

-------------------------

Tuossa huono kuva pallukasta eikä parempia ole kun kameran mokoma ei suostu tarkentamaan.. :(

Kuva
350-l, 63-l, vireillä 130-l & 100-l, haaveissa ~ 200-l mollila
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Hearsay kirjoitti:Eli minulla on oletettavasti tällainen helmipallopleko altaassani (Google-kuvahaulla mitä olen katsellut niin näyttää että tuon selkäevä olisi matalampi ja pää ehkä pyöreämpi kuin kuvissa)
Eihän kalasi sitten taida olla helmipallopleko, mikäli se ei samalta näytä. Tuon huonohkon kuvan kala voisi olla vaikkapa pallotulipleko L-142(LDA33). Eli helmipalloa lähellä olevaa kuviointia, mutta ihan eri kala kuitenkin.
Hearsay
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hearsay »

Hmm, tuo minun fisu on malliltaan tällainen http://www.planetcatfish.com/catelog/im ... ge_id=9767 sillä erotuksella että jokainen pallukka on symmetrinen eikä "viivamainen". Pallot ovat vaaleankeltaiset/valkoiset. Kokoa kalalla on ~10 cm. Luonteeltaan oli alkuun ensin tosi ujo, ensimmäiset puoli vuotta meni piilosta kurkkimalla. Nykyään se päivät paistattelee kantonsa päällä pienessä syvennyksessä mutta näkysällä kuitenkin. Ja jakaa kantonsa kiltisti eli ei ainakaan vielä ole kovin tarkka omasta alueestaan.

Ostin kalan reilu vuosi sitten todella halvalla toiselta harrastajalta "joku helmipalloplekona", L 201 tai L-102. :)

Eli mikähän tuo mahtaisi olla? Tuo tarjoamasi tulipallo näytti vieläkin pitempinenäiselle ja enemmän "nuolimaiselle" päästään kuin tämä.
350-l, 63-l, vireillä 130-l & 100-l, haaveissa ~ 200-l mollila
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”