Yllätys oli suuri kun huomisin mitä hän oli tuonut: safiiri ja opaaliplekon, ylänkömonnisia sekä ison läjän kasveja.
Hyvin pieniä tuliaisia joo
Valvoja: Moderaattorit

Sitä se onpartis<3 kirjoitti:Oispa mullakin tuollaisia sukulaisia... Viimeksi kun olin hirveässä rahapulassa ja kävin porukoilta pyytämässä ruokarahaa, faija vain tokaisi että kyllähän sulla rahaa on, ku sulla on niitä akvaarioita.Mummon mielestä on outoa pitää tällaisia "salaattikippoja" olohuoneessa. Ainoa syy näiden pitämiseen voisi olla jos tekisin näistä kandin työni tai graduni... Siis mummon mielestä. Sisko ihmettelee kun mulla on näitä "ötököitä" näin hitosti, mitä mä näilläkin teen. Onneksi kaverit ja avokki ymmärtää tätä "hulluutta".

Jepp!!Fisuliina kirjoitti:Sanopa äitille ja iskälle terveisiä että miettivät mihin kaikkeen paljon pahempaan sinä voisit rahasi laittaa.. Akvaarioiden harrastaminen on kuitenkin monella tapaa kehittävä harrastus.
Olisipa mukavaa päästä joskus myös avaamaan tuollaista yllätystä! Laatikollinen hyvällä maulla ostettuja kaloja ja kasveja..Kuulostaa aika mukavalta!
Samaa sanotaan täällä, mutta se on mennyt ohi, koska perustelen kasviostokseni: "Kun saan nämä kasvamaan voin myydä niitä eteen päin ja tienaa siinä enemmän kuin kulutan". Olen siis myynyt kasveja ja koska vanhempani ovat huomanneet sen lisäävän rahavaraani, eivät ole enää epäilleet "sijotuksiani". Oikeastaan kasvikaupalla rahoitan koko harrastuksen.Kissanhiekka kirjoitti:Sen verran voin lohduttaa, että et ole ainoa jonka vanhemmat eivät pidä, että akvaarioon menee suurin osa rahoista.
Ne aina yrittävät mulle sanoa, että älä laita sitä akvaariota täyteen kasveja(Haluavat, että akvaariossa on tyyliin kaksi kasvia), kun ei niitä kaloja näy sitten...hmm, olen yrittänyt niille sanoa, että ne kalat tarvitsee suojaa, piilopaikkoja yms. ja ennenkaikkea kasvit puhdistavat vettä ja tuovat happea.
Täälläkin olisi tollainen akvaariosukulainen tarpeen, koska olen ainoa tuttavapiirissäni kenellä on akvaario

Äiti ja isä eivät taida olla akvaarioihmisiänoel.runeberg kirjoitti:Sitä se onäiti ja isäkään ei oo hirveen mielissään kun saan tavaraa sedältä. Sanovat että yrittävät opettaa että jonkun asian eteen pitää tehdä töitä. Ja ei myöskään siksi että setäni ja minä käytetään kaikki rahamme akvaariotavaraan. Valittavat: Eihän kaloilla ole edes luonetta. Ja pah

Jo siis setäni on kyllä ihan osaava akvaarioiden suhteen. Hän on kai harrastanut sitä about 10 vuotta.Jakulaari kirjoitti:Minä ole kyllä niin niuho, etten kestäisi ollenkaan jos joku ystävä/sukulainen alkaisi raijaamaan minulle akvaario kamaa tai kaloja. Ne olisi luultavasti väärän laisia. Toisaalta jos on osaava ihminen joka ostaa niin varmaan tietää paremmin mitä ostaa.
Mutta silti altaat on minun yksityis aluettani ja niihin ei osteta mitään ilman minun tarkkaa harkintaani. (Tässä puhuu nainen joka melko useinkin esim. kukkakimpun saadessaan ajatelee että voi ei keltaisia/punaisia/oransseja, olispa mitää vaan muuta väriä...) Ja ei en ole sitten muuten yyhtään hankala ihminen...