Kiitos

Valvoja: Moderaattorit
Kas. Itse ajattelin jo, että omat rubiiniseeprani ovat jotenkin outoja kun uivat vallan pohjan tuntumassa. Kuteneet ovat, mutta tuolla sekametelialtaassa kutu on mennyt samantien parempiin suihin. Altaassa on 24-asteinen vesi ja kohtalaisesti virtausta.7330 kirjoitti:Rubiiniseeprakaloja iso parvi suhteellisen avoimesti sisustettuun akvaarioon, muuten niitä ei näe ikinä.Muista seeprakaloista poiketen eivät liiku pintavedessä vaan pohjan tuntumassa kasvien seassa.
Minulla on jo nyt muutama ruso ainakin 5 cm, eli varmasti tuohon 6 cm kasvavat.Adrianna kirjoitti:Rusoseeproja (Danio kyathit) kauemmin omistaneet, mihin kokoon teidän rusoseepranne venyvät? Lähteistä riippuen koko on 3-6 cm, noin 3 cm parvikala olisi hakusessa. Venyvätkö nuo rusot sinne 6 cm asti?
Minulla on rusoseeproja sekaparvessa rubiiniseeprojen kanssa ja aivan samanlaisia ovat käytökseltään ja muutenkin luonteeltaan. Silloin alkuun, kun ne ostin, ne uiskentelivat ylempänä suodattimen virtauksessakin jonkin aikaa, mutta sen jälkeen eivät enää ollenkaan.7330 kirjoitti:Serene,
Vielä voisin itse udella rusoseeprakaloista: onko kukaan kokeillut niitä samaan altaaseen tavallisten seeprakalojen kanssa, ja menevätkö sekaparvessa?
Kyllä ne ihan tavallista hiutaletta syövät, saattavat vain olla alkuun liian arkoja tullakseen pintaan syömään. Kyllä ne siitä pian kotiutuvat.miljoonakala84 kirjoitti:Mitähän noille rubiiniseeproille pitäis antaa ruoaks kun ei tunnu tavan hiutaleruoka kelpaavan.Ja jossakin luki että rubiniseeprakalat ei oo nirsoja.
Kokeile syötää eläviä tai pakastettuja.miljoonakala84 kirjoitti:No eine kyllä mitään arkoja oo. Heti kun rupean ruokkimaan nii alkaa hirmu pyöriminen ja runtäily ruokintapaikalla. Mutta ne ei vaan syö, pyörivät vaan ruokinta paikalla ja joskus joku nappaa hiutaleen suuhun mutta sylkee sen sitten heti pois. Mutta yleensä ne vain ui hiutaleiden ohi eikä oo huomavinansakaan niitä. Neonit ja muut kalat kyllä syö ihan hyvin, joten varmaan noilla Rubineilla on joku sopeutumis vaihe viellä menossa.
Sama asia kiinnostaisi minuakin, ihan erikoisesti että ovatko superhypervilkkaita, vai ihan vain vilkkaitamarinum kirjoitti:Kiitos tiedoista.
Entäs sitten onko jollain kokemusta rusoseeprakaloista? Uivatkohan ne pintavedessä ja ovatko yhtä vilkkaita kuin seeprakalat yleensä?