Monnien postitus

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Arnold
Junior Member
Junior Member

Monnien postitus

Viesti Kirjoittaja Arnold »

Kaikkea sitä tulee keksittyä...mutta onko laitonta postittaa pieni partamonni, tai onko se edes mahdollista/järkevää? Miten pitäisi postittaa, mitkä postimaksut?

Itselläni ei tietoa asiasta enkä todellakaan haluaisi pistää partista postiin jos en tiedä selviääkö se. Postitushan kestää päivän tai kaksi, selviäisikö kala ilman erityistä happea siellä? Kuinka pitkään? Toki siis vedessä sen olisi herranjestas oltava.

Onko kalojen postittaminen sitten ihan normaalia? 8O
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

No postilla en kyllä laittaisi, välttämättä kovilla pakkasilla en matkahuollollakaan.
Matkahuollosta
Kalojen postitus?
Kalat matkahuollossa?
Kalojen lähettäminen matkahuollon tms välityksellä
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Posti ei käsittääkseni saa edes kuljettaa eläviä eläimiä, mutta Matkahuollolla kulkee, jos pakkasta ei ole liikaa.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Posti ei ota eläviä eläimiä kuljetettavakseen, samoin ei sitä kovin mielellään matkahuoltokaan tee. mutta kyllähän noita sukarapusia ainakin lämpimillä ilmoilla tulee ihan postin kautta toimitettua, itse ainakin olen havainnut sen matkahuoltoa luotettavammaksi keinoksi.
Nimim. kahden päivän stressi ja puhelinrumpa kiitos matkahuollon.
sardiini_85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Minulla on ihan positiivinen kokemus albiinopartamonnin lähettämisestä matkahuollolla. Matkusti vielä pitkän matkan takia yön yli, mutta tuli voimissaan perille. Matkahuollon virkailija kirjoitti vielä laatikkoon muutamaan kohtaan "Otettava matkustamoon" ja sisältö kohtaan merkitty "elävä kala". Näin kun tekee, niin ei tule vilu vaikka on pakkasta. :D
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Eikös postilla voisi lähettää "särkyvää"-pakettina (käsiteltävä erikseen). Pari hiirtä meinasin matkahuollolla lähettää, mutta tajusin hakemisen tulevan halvemmaksi, sillä matkahuolto olisi veloittanut yli 40 euroa, mutta haku junalla (juniori) maksoi 12 euroa.. Riskittömämpää se olikin niin. Nyt on 4 uutta hiirtä, joista 1 on mini 8-)
Tuube
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tuube »

Täällä Heinolassa ainakin Matkahuollon nainen sanoi, että vie kalat illalla linja-auton kuljettajalle, kun linja-auto tulee pysäkille (pitää siis olla suora linja-auto matka kohteesta A kohteeseen B, tässä tapauksessa Heinola-Oulu) ja maksat paketin samalla. Kuljettaja otti paketin etupenkille "matkustajaksi" ja hintaakin lähetykselle tuli vain n. 10 euroa. Paketti oli siis alle 2 kilon painoinen ja vastaanottaja tuli hakemaan kalat määränpäästä suoraan kuljettajalta. En sitten tiedä minne paketti olisi laitettu jos auto olisi ollut täynnä matkustajia. Eri kuljettajillakin voi olla erilainen mielipide kalojen ottamisesta matkustamoon.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Täällä tuon albiinopartamonnin vastaanottaja. ;) Kala tuli terveenä ja reippaana perille, ei ottanut nokkiinsa matkustelusta. Tuleehan ne kalat eläinkauppoihinkin tukusta sellaisissa kylmälaukkupaketeissa, puhumattakaan siitä kuinka pitkän matkan ne joutuvat matkustamaan ensin lentäen viljelijöiltä/pyydystyspaikoilta Suomeen.

Että kala vain pussiin (tai kahteen), mahdollisimman paljon ilmaa kaveriksi, jotain eristettä ja laatikkoon.

Itse olen myös laittanut kaloja matkahuollolla. Sain kylläkin kalat matkaan suoralla linja-autovuorolla. Kirjoitin päälle "trooppisia akvaariokaloja". Annoin pakettini itse auton kuljettajalle ja pyysin häntä ottamaan sen linja-autoon sisään. Toisessa päässä vastaanottaja sitten haki lähetyksen suoraan autolta.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Charrie
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Charrie »

Totta niinhän nuo tulevat ja vielä pitkiä matkoja... Mutta en ainakaan ite kovin helepolla lähtis elävää kalaa kuljettamaan... Riski on aina olemassa. Oon noista hiirien yms kuljettamisesta kuullu hyviä juttuja... Ok jos matkauolto ne tuo matkustamoon...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”