Huuto.netistä kasvit, mitkä kasvit?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
muumimamma
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 21:10, 14.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Huuto.netistä kasvit, mitkä kasvit?

Viesti Kirjoittaja muumimamma »

Juu kävi hullusti mun huutojeni kanssa kasvien kanssa. Luulin huutavani 10kpl kasveja, mutta sain tänään postissa neljä tsipaletta, ja tuli meinain Todella kalliiks ne oksat. :| No ikinä ei voi tietää mitä tulee, mutta enpä enään sieltä huuda ainakaan kasveja. :roll:
Näin kävi mulle, kusetusta suoraan linssiin :mrgreen: .heh,heh :P
Ja sitten kun joku tosikko sieltä pistää viestiä, että mä yleistän ei kaikki ole sellasia myyjiä, niin en ole väittänytkään. 8-)
mairea
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 00:05, 07.03.2006
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja mairea »

Pistä ihmeessä ainakin Todella negatiivinen palaute, jotta muutkin osaavat varoa kyseistä myyjää! [}:)]
kami82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 670
Liittynyt: 13:02, 12.12.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Joo ja eikös voi vaikka tehdä rikosilmoituksen, jos tuote ei vastaa kuvausta ja ihminen ei suostu esim. palauttaan rahoja tai maksaa väliä. Näin mä oon ymmärtänyt. Juu ei noihin oo kyllä luottamista, mitään isoa en uskaltais kyllä postitse ottaa.
Stilli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:56, 21.01.2007
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Stilli »

Minä taas olen paljonkin sieltä ostellut kasveja,
kaikki aina sujunut oikein hyvin.
Harmi että yksi epärehellinen myyjä antaa huonon kuvan kaikista myyjistä!
225l, 120l, 60l, 45l, 20l, koira ja kilpikonna
Nöpö
Junior Member
Junior Member
Viestit: 166
Liittynyt: 22:03, 18.02.2006

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

Joo, ei muuta kuin negatiivinen palaute myyjälle perusteluineen, osaa muutkin ostajat varoa! Itse vaatisin osaa rahoista takaisin, tai vähintään tekisin riemukkaan soiton epärehelliselle kauppiaalle.

Olen käynyt kauppaa huuto.netin kasveista ja paljon muustakin arvokkaasta ja vähemmän arvokkaasta, ja minun kohdalla kaikki on toiminut hyvin. Valitettavasti siellä on aika nuorta ja huoletonta kauppakumppania aina välillä, jolloin ei aina kaikki suju kuin rasvattu. Mutta tosiaan, aina kannattaa eka tarkistaa, millaista palautetta myyjä on saanut, ennen kuin menee huutelemaan tuotteita.
miuagua
Member
Member
Viestit: 390
Liittynyt: 11:25, 19.02.2006
Paikkakunta: Nastola, LAS

Viesti Kirjoittaja miuagua »

Juu kävi hullusti mun huutojeni kanssa kasvien kanssa. Luulin huutavani 10kpl kasveja, mutta sain tänään postissa neljä tsipaletta, ja tuli meinain Todella kalliiks ne oksat. Neutral No ikinä ei voi tietää mitä tulee, mutta enpä enään sieltä huuda ainakaan kasveja. Sarcastic
Näin kävi mulle, kusetusta suoraan linssiin Laugh .heh,heh Razz
Mua ei tällanen paljon naurattais [}:)] Pistä julki sen myyjän nimi niin loppuu kusettaminen kerrasta, kun ei mene kasvit kaupaks.
jenvar1
Junior Member
Junior Member
Viestit: 76
Liittynyt: 10:17, 08.01.2007
Paikkakunta: Maaninka

Viesti Kirjoittaja jenvar1 »

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta tämänpäiväisessä Siilinjärven paikallislehdessä on pieni, muutaman rivin "juttu" miehestä, jota oli huijattu huuto.netissä. Oli maksanut läppäristä varausmaksun mutta ei ole kuulunut läppäriä eikä rahoja takaisin. On tehnyt rikosilmoituksen petoksesta.

Mielestäni on ikävää, että tämmöisiäkin ihmisiä liikkuu. Itsellä onneksi kaupat menneet hyvin.
JKE
Senior Member
Senior Member
Viestit: 607
Liittynyt: 12:41, 26.09.2006

Viesti Kirjoittaja JKE »

kami82 kirjoitti:Joo ja eikös voi vaikka tehdä rikosilmoituksen, jos tuote ei vastaa kuvausta ja ihminen ei suostu esim. palauttaan rahoja tai maksaa väliä.
Voi tietysti. Ei kannata kuitenkaan odottaa, että poliisi alkaa Karhu-ryhmän ja laivaston helikoptereiden kanssa sun petosmiestäs jahdata. :twisted:
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

JKE kirjoitti:
kami82 kirjoitti:Joo ja eikös voi vaikka tehdä rikosilmoituksen, jos tuote ei vastaa kuvausta ja ihminen ei suostu esim. palauttaan rahoja tai maksaa väliä.
Voi tietysti. Ei kannata kuitenkaan odottaa, että poliisi alkaa Karhu-ryhmän ja laivaston helikoptereiden kanssa sun petosmiestäs jahdata. :twisted:
Poliisi voi puuttua asiaan vain jos asiasta tekee rikosilmoituksen mutta luulisin että kasvit ilmaantuisivat sinulle todella vauhdilla jos poliisi kerran pirauttaisi myyjälle. Rikosilmoituksenhan voi tehdä vaikka netissä.

Oletko varmistanut ettei kyseessä ole väärinkäsitys... vai eikö myyjä vastaa viesteihisi?
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Fisumamma kirjoitti:Oletko varmistanut ettei kyseessä ole väärinkäsitys... vai eikö myyjä vastaa viesteihisi?
Muumimamma: Ihan kiinnostuksesta haluaisin minäkin tietää, että oletko yrittänyt ottaa yhteyttä myyjään? Yhteystiedot on varmasti vaihdettu, kun rahakin on vaihtanut omistajaa...
* Huvinsa kullakin! *
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 13:16, 16.01.2004
Paikkakunta: lappeen Ranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

miuagua kirjoitti: Mua ei tällanen paljon naurattais [}:)] Pistä julki sen myyjän nimi niin loppuu kusettaminen kerrasta, kun ei mene kasvit kaupaks.
Yhtään nimeä ei sitten tähän ketjuun julki, varoituksen uhalla. Kaikkien osapuolien kannalta on järkevää, ettei ketään ruveta palstalla lynkkaamaan.

Ja ennenkuin joku vetää jotain johtopäätöksiä niin ei, en tiedä asiasta mitään, enkä liity asiaan millään tavalla. Asian selvittely ei vain kuulu palstalle. Oikea tie on ottaa yhteyttä ensin myyjään, sen jälkeen tarvittaessa viranomaisiin (jos siis kokee tulleensa huijatuksi).
Monsterfish
Junior Member
Junior Member
Viestit: 67
Liittynyt: 11:24, 14.11.2003

Viesti Kirjoittaja Monsterfish »

Huuto.netissä kannattaa olla varuillaan, kuten kaikien myyntipalstojen kanssa. Joskus on pieniä ongelmia, toisinaan sitten suurempia.
:?
Kyllä kalliimpien tuotteiden kohdalla kannattaa hakea tavara itse paikan päältä ja todeta itse tavaran kunto ennen kaupan hyväksyntää.

Kaverille sattui kerran, että hevoskaupoissa huijattiin ja kunnolla, tosin oli ostajassakin vikaa:

Tuttava etsi itselleen ratsua, löysi mielenkiintoisen kohteen erään lehden ilmoituksesta ja lähti katsomaan hevosta. No heppa miellytti kaveriani kovasti. Myyjän kanssa sovittiin kaupoista ja sovittiin myös että myyjä kuljettaa hevosen kaverin tilalle.

Yllättäen myyjä soittikin kaverilleni, että kyseinen hevonen oli loukkaantunut vakavasti ja kauppa peruuntuisi sen osalta, mutta hän voisi toimittaa tutulleni hieman kalliimman toisen hevosen samaan hintaan. Kaveri suostui ja hepo ilmestyi sovittuun aikaan pihalle.

Hevonen oli ihan sekopäinen ns. tallipöpi, mutta asettui parissa päivässä jotenkin. Kuitenkin kaveriani alkoi epäilyttää myyjä tässä vaiheessa ja hän otti selvää hevosen entisestä omistajasta. Paljastui, että myyjä oli myynyt jonkun toisen myyjän myynnissä olevia hevosia, itse vetäen aina välistä hyvän tukun rahaa. Eli vasta kun oli tehty kaupat, oli tämä huijari käynyt ostamaan sen hevosen pilkkahintaan jostain. Hevosta oli pidetty toista vuorokautta kuljetuskopissaan odottamassa, ennekuin se pääsi tutulleni. [}:)]

Hevosella ei oltu oikeasti koskaan ratsastettu, vaan on täysin ravuri. Hevosen historia oli täysin tuulesta temmattua puppua. Myyjän puhelinnumero on tietysti ollut suljettuna siitä hetkestä lähtien, kun kaupat saatiin aikaiseksi. Nimikin oli täysin tekaistu. Kyseinen ihminen häärii käsittääkseni edelleen tuolla samoissa puuhissa, sillä kaverini ei raportoinut asiasta millekkään viralliselle taholle.

No. Minä olen tietty sitä mieltä, että juttu haisi alun pitäenkin niin mädälle, ettei minun kanssani kauppoja olisi koskaan syntynyt. Kaveri päätti pitää hevosen ja siitä tuli ihan kiva koni loppujen lopuksi. Nyt niitä taitaa olla jo kolmekin tallissa.

Ei varsinaisesti koske akvaarioita tuo esimerkki, mutta varoittava esimerkki liiallisesta sinisilmäisyydestä se kuitenkin on. 8O Samahan tuo on, mikä artikkeli on kyseessä. Eläimet vaan joutuu usei maksamaan omilla kärsimyksillään jonkun lieron oikuista. [}:)]
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Niin ja onhan Huutonetissä oma moderaattoritoiminta, eli sinne sit myös suoraan ilmoitusta asiasta, jos liikkeellä on huijareita. Toimii paremmin kuin jossain muilla palstoilla asiasta valittaminen..
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”