En ole kasveihin kauheesti perehtynyt koska minulla on malawin affenia. Nyt kuitenkin minulle on tulossa Helmiäistonkioita ja kyselisinkin että mitkä kasvit pärjäisi kyseisten kalojen kanssa vai pärjääkö mikään? Sisustukseen tulee paljon oksia ja juurakoita mutta olisi mukava sinne sekaankin jotain kasveja laittaa!! Mitkä kasveja voi "istuttaa" puuhun? Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan vastaan!!
-Ville-
Mitä kasveja?
Valvoja: Moderaattorit
Minulle tuli altaan mukana yksi helmiäistonkija, myyjän mukaan aikuinen rouva. Heillä ei ollut altaassa mitään kasveja, mutta minä halusin niitäkin laittaa. Istuttelin siis altaaseen jättimiekkoja, anubiaksia ja kannoissa kiinni olevia jaavansaniaisia, sekä jotain muita.
Rouvan pirtaan ei käynyt kasvit ollenkaan, repimällä repi lehtiä palasiksi, ja miekan lehtiä jopa juuresta kokonaan irti. Altaan toisessa päässä kasvit saivat olla melko rauhassa, mutta rouvan kannon vieressä olleet saivat kyytiä.. Kuten myös lämmitin, jota tämä älykkäänsorttinen fisu paiskoi vasten takalasia.
Lahjoitin tonkijan toiselle harrastajalle, koska se ei sopinut muuhun kalastosuunnitelmaani (eikä kasviallas-haaveisiini). Kyseisen harrastajan altaassa kasvit saivat olla rauhassa, kun jälkeenpäin kuulumisia kyselin. Että taitaa olla näiden kanssa vähän herran haltuun-juttuja..
Jaavansaniaisia ja anubiaksia itsellä on tosiaan kannoissa kiinni kasvamassa, mutta sammalia ja muitakinhan voisi laittaa.
Rouvan pirtaan ei käynyt kasvit ollenkaan, repimällä repi lehtiä palasiksi, ja miekan lehtiä jopa juuresta kokonaan irti. Altaan toisessa päässä kasvit saivat olla melko rauhassa, mutta rouvan kannon vieressä olleet saivat kyytiä.. Kuten myös lämmitin, jota tämä älykkäänsorttinen fisu paiskoi vasten takalasia.
Lahjoitin tonkijan toiselle harrastajalle, koska se ei sopinut muuhun kalastosuunnitelmaani (eikä kasviallas-haaveisiini). Kyseisen harrastajan altaassa kasvit saivat olla rauhassa, kun jälkeenpäin kuulumisia kyselin. Että taitaa olla näiden kanssa vähän herran haltuun-juttuja..
Jaavansaniaisia ja anubiaksia itsellä on tosiaan kannoissa kiinni kasvamassa, mutta sammalia ja muitakinhan voisi laittaa.