Mitä jalustan alle tasaamaan painoa parketilla?
Valvoja: Moderaattorit
Mitä jalustan alle tasaamaan painoa parketilla?
475-litrainen Juta-akvaario 8-jalkaisella alumiinijalustalla on muuttamassa asuntoon, johon on juuri asennettu uudet parketit. Painoa olisi varmaan parasta tasata, mutta mikä olisi siistein vaihtoehto? Kestävätkö filmivanerit tosiaan painoa tai onko jollain jonkinlaisia metallilevyjä alla? Entä mistä kannattaisi tilata (Vantaa, Helsinki)?
-
- Senior Member
- Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)
Vaneri on ihan hyvää "käpälien" alle. Ja tee hyvä neiti/rouva ne laput itse tai sahauta vaikka Strakilla tai vastaavassa paikassa mistä sen vanerin haetkaan..
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Meillä on vanhat (30 luvulta) lautalattiat. Kaikkien alumiinijalustojen alla on kokojalusta kokonen levy. Ja on ihan siisti kun on "verhoillut" jalustat. En tiiä eikai tartteis noin isoo levyä alle, mut meillä kuitenkin näin 

800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
Joo, meillä myös koko akvan kokoinen puulevy jalkojen alla kun asutaan omakotitalossa, jonka alla on autotalli ja lattia ei oo vahvimmasta päästä
Se aluslevy on niinkin järee kun 150 cm x 50 cm x 5 cm oleva massiivipuulevy.
Sitäpaitsi omasta mielestä se on siistimmän näköinen kuin yksittäiset palat tassujen alla.

Sitäpaitsi omasta mielestä se on siistimmän näköinen kuin yksittäiset palat tassujen alla.
Outska
Täällä kans lattian alunen tyhjää täynnä. Sellanen "kauhukellari" sieltä löytyy, jonne en voi mennä.. lienekö liikaa katellu elokuvia joissa joku jää tollaseen jumikseenoutska kirjoitti:Joo, meillä myös koko akvan kokoinen puulevy jalkojen alla kun asutaan omakotitalossa, jonka alla on autotalli ja lattia ei oo vahvimmasta päästä![]()

800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
Minulla on vajaa 500 litrainen allas ja jalustan jokaisen tassun alla on kuusikulmainen kaakeli, jonka alle on laitettu paksu huopatarra. Jalustan tassut ovat siis näkyvissä, enkä halunnut mitään vanerilevyä kököttämään parketin päälle.
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
-
- Advanced Member
Jos laittaa alle koko jalustan kokosen levyn, voi näppärästi kiinnittää halutessaan vaikkapa paneeli/liimapuuverhoilun tuohon jalustaan. Ts. levyt muutamalla kulmaraudalla kiinni kiinni akvaarion/jalustan välissä ja jalustan alla oleviin levyihin. Ovetkin tuohon voi suht helpolla operoida, jos haluaa vaikka ulkosuodattimet akvan alle.
Minä juon nyt kahvia!