suunnitelmissa. Mitä mieltä kokeneemmat ovat? Osramin florasetia moni tuntuu kehuvan, toiset taas väittävät veden muuttuvan k'''n väriseksi
Paras valaisin 720-litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
Paras valaisin 720-litraiseen?
Akvaarion mitat on 200x60x60 ja valaisimen /valaisimien hankinta olisi
suunnitelmissa. Mitä mieltä kokeneemmat ovat? Osramin florasetia moni tuntuu kehuvan, toiset taas väittävät veden muuttuvan k'''n väriseksi
, ja ettei se olisi kasveillekaan paras? Loisteputket ei kai noin syvään oikein riitä?
Laita monimetallit. Eivät tule varmaankaan sen kalliimmaksi kuin elohopeavalaisimet sillä käytettynä löytyy edullisesti, ja valon värisävyssä on valinnan varaa. Itselläni on 200 x 65 x 65 altaassa yksi 250 W monimetallilamppu. Jos nyt laittaisin valaisimia, laittaisin noin pitkään ehkä kaksi 150 W lamppua, tai kolme 70 W. Altaan yläpuolelle kiinnitettävien monimetallien etu on myös se että altaan voi jättää avoimeksi ja kasvit pääsevät kasvamaan altaasta ulos.
http://kuvablogi.com/nayta/47408/
http://kuvablogi.com/nayta/47408/
Mistä
Mistä / minkä merkkisiä? Hintahaitaria? Olen kyllä netistä kovasti yrittänyt kaivaa tuota tietoa, mutta en jostain syystä ole saanut oikein mitään irti? Esim. Saksasta tilaaminen ei tule kysymykseen, eli kaipailisin ihan kotimaan markkinoilta löytyvää mallia
.
-
rsy
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: OAS ry.
- Sukupuoli: Mies
Re: Mistä
Monimetallit vaikka tuolta ja loisteputkisysteemit (vähintään 4 x 58W) vaikka Porin Akvaariokeskuksesta.NINA.M kirjoitti:Mistä / minkä merkkisiä? Hintahaitaria? Olen kyllä netistä kovasti yrittänyt kaivaa tuota tietoa, mutta en jostain syystä ole saanut oikein mitään irti? Esim. Saksasta tilaaminen ei tule kysymykseen, eli kaipailisin ihan kotimaan markkinoilta löytyvää mallia.
Re: Mistä
Täydennyksenä tiedoksi, liikkeen sivustot luonnin alla ja tulevat olemaan toiminnassa kevään aikana.
Porin Akvaariokeskuksesta. Yhteystiedot löytyvät kyllä jo nyt.
Porin Akvaariokeskuksesta. Yhteystiedot löytyvät kyllä jo nyt.
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
3 on sopivasti, mutta 70 wattisetkin ovat varmasti riittävän tehokkaat.NINA.M kirjoitti:kuinka monta noita livalin power-td 150Wattisia olisi hyvä määrä 200x60x60 akvaarioon? Olisko 3 sopiva määrä?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Jos 3 kpl 70W:kin riittää, niin onko tietoa siitä, että vastaako tuo 70W super vertical sitten sävyltään ym. ominaisuuksiltaan tuota power td:tä?Mari kirjoitti:3 on sopivasti, mutta 70 wattisetkin ovat varmasti riittävän tehokkaat.NINA.M kirjoitti:kuinka monta noita livalin power-td 150Wattisia olisi hyvä määrä 200x60x60 akvaarioon? Olisko 3 sopiva määrä?
Ne kun olisi kivemman näköiset olkkariin
-
Kalanruoka
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Minulla 200x60x60 altaassa Arcadian valaisin, jossa 3x70W monimetallit + 2x58W loisteputket. Maksaa n. 1500 euroa. Todella tyytyväinen olen tuohon ja valoteho on riittävä vaativammillekin kasveille.
Itse suosittelen enemmän tuon kokoiseen altaaseen 3x70W kuin 2x150W, koska tällöin valo jakautuu tasaisemmin koko akvaarioon.
Itse suosittelen enemmän tuon kokoiseen altaaseen 3x70W kuin 2x150W, koska tällöin valo jakautuu tasaisemmin koko akvaarioon.