Heräteostokset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Fizu-Fani
Junior Member
Junior Member

Heräteostokset

Viesti Kirjoittaja Fizu-Fani »

Kertokaapa omistanne.
Minulla on tullut noita vuosien aikana turhankin monta. Perjaatteena oli että jos on jo yksi niin kai voisi ostaa pari lisää että jälkikasvua tulisi.
Tänään menin ostamaan kahta albiinomonnista ja takaisin tuli kolme omenakotiloa [:I]. Mutta ei kaduta [;)].
hölmö rakkaus.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Elävien suhteen ei noita heräteostoksia ole oikeastaan ollut, melko tarkalleen olen etukäteen kalastot suunnitellut. Kasveja, juurakoita yms tulee sitten ostettua senkin edestä jos sattuu hyvä löytymään ihan vaan varoiksi :mrgreen:

Tietääkö muuten kukaan että millainen kasvi/juurakkovalikoima Lappeenrannan liikkeissä on tällä hetkellä? Jos ehtisi tulevana viikonloppuna ne koluta läpi...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Viime lauantaina mustia kiilakylkiä 24 kpl parvi. Ei ollut tarkoitus ostaa mitään ainakaan vielä, olin suunnitellut laittavani jotain pienempää kiilaa ison parven tuohon kolmesataseen. Näyttivät vaan niin pirun hyviltä liikkeessä 8-) . Samalla mukaan tarttui millian kasvattama kaunis metallisen sininen taistotyttö (joka kokonsa puolesta on saanut nimekseen Pikku) vaikka haaremiin piti tulla vain punasävyisiä naaraita...

Muoks. Niin ja mitään ei pitänyt ostaa, paitsi Satekin pohjalannoitetta. Silti rahaa meni yhteensä noin 100 €. "Hups".
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Miirula
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Miirula »

Mä en pääse akvaliikkeestä ulos ilman heräteostoksia...

Joka ainoa kerta kun pitää mennä ostamaan joku ruokapänikkä tai vastaava pikkujuttu, menee rahaa se 100e :mrgreen:

Viimeisin heräteostos jonka sain päähäni ihan extempore ja suunnittelematta, on 920l akvaario [:I] Hupsis...
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Mulla ei kyllä akvajutuissa oo tullu heräteostoksia, mutta kaikkea pientä tulee ostettua tyyliin "hei kato tää hiirenruoka olis alennuksessa" tai "oi jotain uusia kissanleluja"! :mrgreen:

Onneksi noita eläimiä riittää joille saa ostella kaikkea. Tukahtuu toi shoppailuinto niin ei tartte kuluttaa kaikkea rahaa itsekkäästi uusiin vaatteisiin ym. :)
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Itsellä on hyvin altaat jo kansoitettu, että heräteostoksina tulee ostettua uusia altaita (käytettynä), kasveja ja ruokia.
plenty
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Kasvit. Heikkouteni ovat ehdottomasti kasvit. Kasveja on määrällisestikin jo aika paljon, mtta kun tahtoo kokeilla kaikkea uutta :) Kaloja en herätteenä osta... tai kerran olen ostanut jatkoa yhdelle tynkäparvelle, kun sattui kivan näköisiä olemaan.
* Huvinsa kullakin! *
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Minullakin ovat kasvit heikkoutena, yleensä kun käy akvaariokaupassa lähtee kasveja mukaan... Joskus tuli ostettua heräte kaloja, siis silloin 11-vuotiaanaa. :roll:
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Mulla on yksi heräteostos-kala, tuo kultasampimonni. Olin naarastaistoa ostamassa pienessä akvaariokaupassa ja piti sit tihrustaa kaikki altaat läpi, että mitä kaikkea löytyy. Ihastuin tuohon Sampoon ja Marin vakuuttelut upposi, että mahtuu meille ja niin lähti mukaan :mrgreen: JA niin lähti mukaan myös se naarastaisto, jota alunperin olin mennyt hakemaan.

Välillä on tullut heräteostoksena tilailtua nettikaupoista sellaistakin mitä ei välttis olis tarvinnut, joko "kun oli niin halpa..." tai "jos nyt varalta ostais samaan pakettiin tuonkin.." Yleensä ruokaa yms.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

kauheasti ei kaloja tule ostettua heräteostoksena eikä kasvejakaan, mutta laitteita ja sisustuskamaa tulee.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Kyllä mun tulee ostettua ja paljon heräteostoksia, ei vain akvaarioihin liittyen :frown:

Viimeksi akvaariokaupasta lähti mukaan 10 kiilakylkeä vaikka punanoitamonneja lähdin katsomaan. Tosin olin suunnitellut kiilakylkien hankkimista jo jokusen kuukauden ja nyt ne sattuivat olemaan tarjouksessa. Niitä noitia ei tietenkään ollut.

Yleensä heräteostoksena tulee ostettua kasveja (kun ei niitä haluamiaan ikinä ole, niin tulee ostettua jotain muuta), lannoitteita (kaapissa jo 4 nestemmäistä, 5 pohja ja 2 nestem. hiilarilannoitetta), kantoja ja ties mitä. Kalojakin joskus, mutta ne ovat sellaisia mitä olen suunnitellut ostavani joskus.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Heräteostoksia tuli tehtyä perjantaina. 2 ihan kivan kokoista juurakkoa ja 4 kasvia :D
Trinket
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trinket »

Ei sen pahempia akvaarioon liittyviä heräteostoksia ole tullut tehtyä (no ok, 12 kpl kääpiönuoliaisia tuli ostettua ällä viikolla vaikka lähdin vain ostamaan piikkisilmiä), mutta tänään mentiin ostamaan miehen kanssa verhoja, mutta mukaan tarttuikin 32" taulutelkkari :mrgreen: (onneksi mies maksoi enkä minä, mun rahat ei olis tollaseen herätteeseen tainnut riittää 8-) )
saurama
Valopää
Valopää

Viesti Kirjoittaja saurama »

Paras, tai pahin, miten sen haluaakin ottaa, on ehkä kookas kuplavuokko ja samettivuokkokalapariskunta. Ei voitu jättää niitä Siniriutan loppuunmyynnissä silloin joskus kauppaan. Urheasti yritin jo autolle, mutta oli pakko palata putiikkiin...

Juomavesialtaissa selvin tapaus ovat varmaan turpanuoliaiset (Somileptes gongota). Viileän veden "kärsänuoliaiset" siis (ex-nimikin oli pantterikärsänuoliainen). Joskus vuosia sitten poikkesin Petrin Saaviin ja Silakkaan ja kysäisin, olisiko jotain minulle sopivaa hauskaa tullut altaisiin. Pienen miettimisen jälkeen Petri vastasi, että on ja roudasi yhden altaan ääreen. Nähtyäni kalat totesin parissa sekunnissa, että otan ne. Seuraavaksi kysyin, mitä ne tarvitsevat ja aloin perustaa niille sopivaa purkkia...
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

:roll: Heräteostoksina oli 5 keltabarbia, joista 1 hyppäsi ulos ja kuoli. Parin viikon päästä vaihdoinkin ne tämän palstan kautta kasveihin. Pääsivät kaltaistensa joukkoon. Sain tietää vasta silloin, että kasvavat isoiksi, kun kauppias sanoi niiden jäävän parisenttisiksi. Kasveja tulee heräteostoksina usein. Ja koiralle ja jyrsijöille herkkuja ja kaikkea turhaa. Ensimmäiset hiireni olivat heräteostos, mutta enpä ole katunut. Nyt hiiriäkin löytyy 8, 1 uros ja 7 tyttöä. Mutta ei enää eläimiä heräteostoksina, toivottavasti.
Elven
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Elven »

Mä ostin joskus eläinkaupasta heräteostoksena levänsyöjäravun. Joku katka, sanoivat. Sellainen alta parisenttinen, läpinäkyvän ruskea.
No rapuhan viihtyi hyvin 60-litraisessa miljoonakalojen kanssa. Ja kasvoi. Ja kasvoi. Sitten alkoi kaloja häviämään, ja löytyi pyrstöttömiä milliksiä. Kerran sitten rapu jäi kiinni itse teosta, millis rimpuilemassa saksien otteessa. Se oli sitten marmorirapu. 8O
Ja pentele väänsi vielä ison kasan munia pyrstönsä alle, ja ne tietty kuoriutuivat, ja kasvoivat... Rapu vauvoineen muutti 20-litraiseen kääpiöaltaaseen, mutta nyt olen jo 'onneksi' päässyt eroon koko sakista.
wantukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Onpas mukava huomata, et en ole oikeesti ainut, joka sortuu heräteostoksiin, mikäli kyse on akvaarioon liittyvistä jutuista. Tällä viikolla tein nettitilausta akvaarioliikkeeseen ja tarkoitus oli ostaa vain pari juttua. Mukaan tarttui kuitenkin lämmitin, kahdenlaista ruokaa, pmmd-tarpeita, savea ja turvetta...
Lisäksi melkein aina, kun tulee käytyä liikkeessä missä myydään kasveja tarttuu jokin laji mukaan. Tosin olen koittanut pyrkiä tuosta tavasta pois, kun jostakin syystä en ole saanut kovin hyvin kaupasta ostettuja kasveja kasvamaan. Ongelmahan tässä tosin on se et tulee seurattua aw:n myynti puolta silmäkovana :mrgreen:
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
PiXu...
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja PiXu... »

viimeksi kun piti jotain kasvia mennä ostamaan niin mukaan tarttui pari banjomonnia... mutta ei kaduta =)
Akvaario 200l + 66l ja Pilkku kissa =)
Kuvia
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Mulla tarttuu välillä joku uusi kasvilaji mukaan kun käy näissä Lahden kaupoissa, mutta Helsingissä se on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että kasvi tarttuu mukaan.
:)
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Taitaa olla oma onneni, että asun täällä peräkylällä Helsingin sijaan. :mrgreen: Ja tietysti sekin, ettei tilaa uusille altaille enää pahemmin ole. Sitä en uskalla edes ajatella, miten tungen nämä 5 opiskelija-asuntoon syksyllä. :roll:

Heräteostokseni ovatkin yleensä jotain suhteellisen pientä: vähän jatkoa jollekin parvelle, uusi kasvi (totta kyllä, AW:stä ostetut kasvavat paremmin) tai ruokapurkki. Pahin heräteostos vähään aikaan oli pikkuinen kampaokamonnin poikanen, jota ilman en kerta kaikkiaan voinut lähteä kaupasta. No, ainahan tilaa on yhdelle 15 sentin möllykälle... :roll:

Kaikkien aikojen kallein heräteostokseni oli kyllä se, kun erinäisiä vuosia sitten ostin 60 euron plekon enempiä miettimättä. 8O
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Olin aivan varma kauppaan mennessäni, että ostan joko safiiritetroja tai loistobarbeja. Pähkäilin sitten kuitenkin loistobarbien, safiiritetrojen, keltabarbien ja timanttitetrojen välillä kauan. Yksi parvi oli tarkoitus hommata, kun tuossa akvassa on jo mustaneontetroja. Päädyin sitten kuitenkin keltabarbeihin(20) ja safiiritetroihin(6) :D
*laa la laa*
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Viime keväänä huutokaupanaikana leppävaariosta heräteostoksena Eheimin 2080 kun oli niin halvalla tarjolla. Muista heräteostoksista ei edes kannata mainita tässä.
In numbers of ten the power is in one.
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Mä en enää edes tunne sanaa heräteostos; tiedän jo etukäteen kun liikkeeseen kävelen että ulos en pääse ostamatta jotakin. Yleensä kyseessä on kasvit tai jokin uusi ruoka.

Elävien osalta mieleen muistuu kaksi labyrinttiplekoa (yhteensä ~ 150 e), joita kuolasin noin kolme tuntia Akvaariokeskuksessa ja mietin miten pääsen kaupasta ulos ottamatta niitä mukaani, ja toisaalta miten saan Petrin myymään juuri saapuneet plekot niin että saan ne heti mukaani.

Ei siinä vielä mitään, mutta tämä tapahtui kahdesti, taas kyseessä kaksi labyrinttiplekoa.

Tuorein suunnittelematon kalaostos oli nuo viime perjantaina löytämäni Poecilia wingeit.
Terttu H
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Terttu H »

Mulla ehkä viimeisin heräteostos oli sitruunatetrat. Oli tosin tarkoituskin hankkia jotain kaloja ja kovasti olin selvitellyt asiaa, mutta en näitä ollut koskaan edes ajatellut. "Ennen vanhaan" kyllä heräteostoksia tuli enemmän ja huomattavasti tuhoisampia... [:I]
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Ens viikolla takuulla teen heräteostoja :mrgreen: täytyy kaiketi laittaa karanteenipytty valmiiksi, jos sattuu mukaan tarttumaan kaloja isoon altaaseen.... Tai kasveja, tai jotakin juurakoita vielä lisää tms.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”