Laitoin alumiinifoliota valaisimeen, että olisi mahdollisimman tehokas valaistus. Lannoitan kasvejani Tropicalin Ferro-activella joka vedenvaihdon yhteydessä, ja laitoin juuri pohjalle uuden lannoitteen. Se oli Tetran Completesubstrate. Minusta tuntuu, että jotkut kasvini eivät ole parhaassa kunnossa. Kannattaisiko hankkia vielä jotain lannoitteita? Itse ajattelin yrittää tehdä hiilidioksidilevittimen jossain vaiheessa, mutta ennen sitä pudotella silloin tällöin hiilidioksidi lannoitetabletteja. Lisäksi minulla on pohjaan laitettavia Tetran Initial Sticksejä. Kysyn nyt, että miten saatte kasvinne loistamaan? Minulla on sekä pohjalannoitteita että nestemäistä ja aika hyvä valaistus. Mikä on pielessä?
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet
Kasvien hyvinvointi
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Kasvien hyvinvointi
kyllä akvaario on ihana harrastus <3
-
- Junior Member
...
Eikä! Kui sillee nyt sit pääsi käymään? Laitoin juuri tänään foliot, mutta nyt alkoi pelottaa kun muutettiin eilen vielä, ja akvaariossa ei ennen ollut yhtään levää... mutta tässä leväkatastrofia odotellessa. 

Kasvien kasvun alkamiseen saattaa mennä aikaa, joten jos kasvit eivät heti lähde kasvamaan, ei kannata huolestua. Periaatteessahan kasvit kuluttavat aluksi vähemmän ravinteita, joten levien välttämiseksi kannattaa aloittaa lannoitus pienillä määrillä ja nostaa sitä muutamassa viikossa normaalille tasolle.
-
- Junior Member
juu
Mutta kun samat kasvit tuli muutossa mukaan. Laitanko silti vähemmän lannoitetta? Minulla ei ole mitään käsitystä uudesta pohjalannoitteestani, mutta kaupassa sanoivat sitä todella hyväksi. Onko kenelläkään tätä lannoitetta? Kommentteja olis kiva kuulla.