Tulikirjoahven ja smaragdikirjoahven

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pulipuli
Member
Member

Tulikirjoahven ja smaragdikirjoahven

Viesti Kirjoittaja Pulipuli »

Hei!

Hankin kesän jälkeen 600 - 750 litraisen akvaarion jonne laitan ainakin seuraavaa:

Smaragdikirjoahven pari
6 - 8 leväbarbia
pohjamonneja (partiksia ja ehkä tummaleväpleko??)

Mahtuisko tuonne vielä Tulikirjoahven-ukko?

Mitenkäs kasvillisuuden laita? Maistuuko tulikirjoahvenelle kaikki? Syökö se miekkakasvitkin, entä jaavansaniasta tai jaavansammalta?

Kiitos jo etukäteen! :)
Parempi pieniä kaloja liian isossa altaassa, kuin isoja kaloja liian pienessä.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Tulikirjoahven

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tulikirjoahven voi ainakin kutuaikana olla melko paha tapaus. Sinullahan on tosin vain yksi koiras mutta sekin voi yksinäisyydessään alkaa riehumaan. Kiltti smaragdi ei kyllä tulikirjoahvenelle mahda tiukan paikan tullen mitään. Kaverillani tulikirjoahven tappoi 50 cm mittaisen mustaveitsikalan ottamalla tämän koko pään suuhun ja ravistelemalla. Veitsikalan vammat olivat niin pahat että se piti lopettaa. Sekin kertonee jo tuosta ahvenesta.
Pulipuli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Pulipuli »

Ahaa, ei siis tulikirjoahventa.. Saattaapa olla että vaaka kääntyy oskareihin, ja otan oskareita enkä smaragdeja. Mutta jos otan oskuja niin otan vain 2 + tummaleväplekon.

Tietty tulikirjoahven + seeprakirjot vois olla kiva yhditelmä.. No, on tässä vielä puol vuotta miettimisaikaa. Täytyy käydä katselemassa.
Parempi pieniä kaloja liian isossa altaassa, kuin isoja kaloja liian pienessä.
NINA.M
Starting Member
Starting Member

tulikirjoahven

Viesti Kirjoittaja NINA.M »

Minulla on tulikirjoahven pariskunta 720-litraisessa, eivät revi kasveja,
mutta jonkin verran kaivelevat pohjaa :roll: . Seeprakirjojen kanssa tulevat toimeen oikein hyvin, minulla on niitäkin muutama ukkeli siinä sopassa... Jos on kiinnostusta, niin olen suunnitellut kalaston muutosta ja pariskunta olisi uutta kotia vailla!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”