Paletit kutemaan
Valvoja: Moderaattorit
Paletit kutemaan
Mistä tietää että palettikalat alkaa kutea, kun naaras tuo kookoksesta hiekkaa pois ja muuta mutta sitten se vain lähtee uroksen kanssa muualle vaikka on monta tuntia luolassa hommaillut?
Minkä kokosia palettien pitää olla että ne pystyy kutemaan naaraani on aika pieni vielä alle 5cm tarkkaa tietoa en saanut mitattua!
Minkä kokosia palettien pitää olla että ne pystyy kutemaan naaraani on aika pieni vielä alle 5cm tarkkaa tietoa en saanut mitattua!
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Se on kivaa kun ne ekat ja ehkä tokatkin paletin poikaset syntyy. Mutta se ei ole kivaa kovin pitkään
Meillä kun niitä alkoi tulemaan tasaiseen tahtiin noin 3 viikon välein. Vanhemmat vahti niin äkäisesti kakaroitaan että muilla kaloilla ei ollut mitään asiaa niitä syömään, saati että partis olisi luolaan päässyt kudut popsimaan (olisi varmaan päässyt hengestään jos olisi mennyt).
Vaikka sitten itse kuinka yritti sieltä ne paletin poikaset kerätä pois ja joukkotapaa niitä niin aina niitä jäi. Isompaan altaaseen kun muutettiin kaloja niin noin 30 poikasta sieltä vielä löytyi, eri kokoisia ja eri poikueista.
IKINÄ ei meille enää tule palettikaloja.

Meillä kun niitä alkoi tulemaan tasaiseen tahtiin noin 3 viikon välein. Vanhemmat vahti niin äkäisesti kakaroitaan että muilla kaloilla ei ollut mitään asiaa niitä syömään, saati että partis olisi luolaan päässyt kudut popsimaan (olisi varmaan päässyt hengestään jos olisi mennyt).
Vaikka sitten itse kuinka yritti sieltä ne paletin poikaset kerätä pois ja joukkotapaa niitä niin aina niitä jäi. Isompaan altaaseen kun muutettiin kaloja niin noin 30 poikasta sieltä vielä löytyi, eri kokoisia ja eri poikueista.
IKINÄ ei meille enää tule palettikaloja.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: PAK
Tiesitkö, että paletit kutevat luolaan?
Eli sitä ei välttämättä nää onko kutu jo tapahtunut.
Meillä ainkin roudausrumba on lähes jatkuvaa.. Siitä en itse ainkaan osaa päätellä. Mutta siinä vaiheessa viim. huomaa, kun vauvelit on uimassa ja vanhemmat häärää ihan hirveen ärhäkkänä niiden lähellä.
Eli sitä ei välttämättä nää onko kutu jo tapahtunut.
Meillä ainkin roudausrumba on lähes jatkuvaa.. Siitä en itse ainkaan osaa päätellä. Mutta siinä vaiheessa viim. huomaa, kun vauvelit on uimassa ja vanhemmat häärää ihan hirveen ärhäkkänä niiden lähellä.
Kysy ihan mitä haluat, minä vastaan mitä minä haluan..
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Eipä taida olla uskon asiapeltsi92 kirjoitti:Jaa että kaikki selviäisi aikuisiksi empä usko!

Ahvenet, labyrinttikalat ja monet muut parina/haaremina asuvat ja poikasiaan hoivaavat kalat ovat aluksi vähän kömpelöitä vanhempia. Ei kai tuore ihmisäitikään osaa heti tuosta vaan hoitaa vauvaa oikein jollei joku vähän neuvo. Paleteilla voi mennä muutama kutu metsään mutta kyllä ne oppivat. Sitten alkavatkin ne ongelmat...

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet