Paletit kutemaan

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
peltsi92
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Paletit kutemaan

Viesti Kirjoittaja peltsi92 »

Mistä tietää että palettikalat alkaa kutea, kun naaras tuo kookoksesta hiekkaa pois ja muuta mutta sitten se vain lähtee uroksen kanssa muualle vaikka on monta tuntia luolassa hommaillut?

Minkä kokosia palettien pitää olla että ne pystyy kutemaan naaraani on aika pieni vielä alle 5cm tarkkaa tietoa en saanut mitattua!
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Kyllä tuo mun korviini kudun suunnittelulta kuulostaa. Eiköhän se naaras ole valmis, kun kerran hiekkaa siirtelee. Taitaa olla vain ajankysymys, milloin kutevat. Ehkä seuraavan vedenvaihdon jälkeen.
peltsi92
Member
Member

Jaa no pitäs sitten varmaan vaihtaa vesi muutenkin kyllä pitäisi huomenna viimeistään! toivotaan parasta ei sentakia että saisi poikasia vaan haluaisin nähdä kun ne niitä hoitaa ja vartioi!
BouBou
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja BouBou »

Sitä on kyl kiva seurata, paleteil vaan tapana alkaa tehtaileen niitä poikasia aika tiuhaan tahtiin ja kohta niitä on joka paikka täynnä ja niitä ei meinaa saada kaikkia mihkään edes lahjotettua. Mut onnea yritykselle :)
peltsi92
Member
Member

Kyllä luulen että ne tulee syödyksi ennemmin tai myöhemmin kun en niitä sieltä pois ota kyseessä on kumminkin seyra akvaario!
BouBou
Junior Member
Junior Member

Kyllä se luonto aina osansa ottaa. Mitä muita kaloja löytyy?
peltsi92
Member
Member

mustatetroja,kardinaalitetroja,monnisia,hunajarihmiksiä,partiksia siinä ne taitaa olla mustatetrat ainakin varmaan syö niitä jos ei partikset jo kutua
:D
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Se on kivaa kun ne ekat ja ehkä tokatkin paletin poikaset syntyy. Mutta se ei ole kivaa kovin pitkään :mrgreen:

Meillä kun niitä alkoi tulemaan tasaiseen tahtiin noin 3 viikon välein. Vanhemmat vahti niin äkäisesti kakaroitaan että muilla kaloilla ei ollut mitään asiaa niitä syömään, saati että partis olisi luolaan päässyt kudut popsimaan (olisi varmaan päässyt hengestään jos olisi mennyt).

Vaikka sitten itse kuinka yritti sieltä ne paletin poikaset kerätä pois ja joukkotapaa niitä niin aina niitä jäi. Isompaan altaaseen kun muutettiin kaloja niin noin 30 poikasta sieltä vielä löytyi, eri kokoisia ja eri poikueista.

IKINÄ ei meille enää tule palettikaloja.
peltsi92
Member
Member

Jaa että kaikki selviäisi aikuisiksi empä usko!
BouBou
Junior Member
Junior Member

Mä vielä harkitsen et ottaisko joku kaunis päivä paletteja tosin jos otan ni tod.näköisesti altaasta tulee silloin löytymään pelkkiä naaraita. Tai jos jostain sain steriilin uroksen niin sitten :mrgreen:
peltsi92
Member
Member

Nyt jo uroskin kantaa hiekkaa kookoksesta! 8O Silti edelleen ei ole kutua tapahtunut ja mitä tarkoittaa kun uros ravistelee itseään kookoksen yläpuolella?
Ameno
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: PAK

Viesti Kirjoittaja Ameno »

Tiesitkö, että paletit kutevat luolaan?
Eli sitä ei välttämättä nää onko kutu jo tapahtunut.
Meillä ainkin roudausrumba on lähes jatkuvaa.. Siitä en itse ainkaan osaa päätellä. Mutta siinä vaiheessa viim. huomaa, kun vauvelit on uimassa ja vanhemmat häärää ihan hirveen ärhäkkänä niiden lähellä.
Kysy ihan mitä haluat, minä vastaan mitä minä haluan..
peltsi92
Member
Member

Mutta mulla ne ei ainakaa ole luolassa uivat ihan pitkin akvaariota ja hätyyttävät muita kaloja!Eli tuskin ovat kuteneet kun ei mitään vahdi! :?
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

peltsi92 kirjoitti:Jaa että kaikki selviäisi aikuisiksi empä usko!
Eipä taida olla uskon asia 8-) . Jos palettikala ei kutisi helposti ja usein eikä vahtisi tiikerin raivolla poikasiaan ja kutuaan niin miksiköhän sinua olisi varoiteltu jo useammalta taholta noiden aiheuttamasta poikastulvasta? Ei varmaan ainakaan kiusallaan.

Ahvenet, labyrinttikalat ja monet muut parina/haaremina asuvat ja poikasiaan hoivaavat kalat ovat aluksi vähän kömpelöitä vanhempia. Ei kai tuore ihmisäitikään osaa heti tuosta vaan hoitaa vauvaa oikein jollei joku vähän neuvo. Paleteilla voi mennä muutama kutu metsään mutta kyllä ne oppivat. Sitten alkavatkin ne ongelmat... :(
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
peltsi92
Member
Member

Jaa :cry: no jos alkaa ongelmat niin voinhan antaa ton uroksen pois ja ottaa naaraan tilalle! Ja vaikka kudusta ottaa muutaman talteen ja toivoa että olisivat naaraita. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”