Minulla on niitä kolme 140 litraisessa akvaariossa. Meno on niin hurjaa ettei silmät pysy perässä. Minä luulin, että ne jyystävät päivät pitkät leviä

Liian rajua menoa tuo on kyllä!

Valvoja: Moderaattorit
Käytökseltään ja olemukseltaan juovaimubarbi muistuttaa suuresti lähisukulaistaan leväbarbia, mutta ei ole parvikala. Samassa akvaariossa ei tulisi pitää useampaa kuin yhtä aikuista juovaimubarbia, sillä ne ovat aggressiivisia toisiaan, joskus myös muita samantyyppisiä kaloja kohtaan. Juovaimubarbikin näykkii leviä mutta ei syö punalevää. Luonnossa se on todennäköisesti sopeutunut etsimään pikkueliöitä leväkasvustojen seasta. Tämä sutjakka kala ansaitsee kuitenkin paikkansa akvaariossa, kun muistaa tarjota sille riittävästi tilaa ja piilopaikkoja eikä turhaan ärsytä sitä lajitovereiden tai liikojen pohjakalojen seuralla.
Koska myyjillä ei useimmiten ole aavistustakaan, mitä ovat myymässä.Calatar kirjoitti:Miksi ihmeessä myyjä sitten suositteli minulle useampaa yksilöä!?!
Kyllä yksinäinen juovaimubarbi tuohon altaaseen mahtuu, vaikka vilkas onkin.. Varsinkin jos on pitkän mallinen ja jätetty uintitilaa. Mutta niistä kavereista on kyllä päästävä eroon, muuten tappavat toisensa.7330 kirjoitti:Koska myyjillä ei useimmiten ole aavistustakaan, mitä ovat myymässä.Calatar kirjoitti:Miksi ihmeessä myyjä sitten suositteli minulle useampaa yksilöä!?!
Akvaristin ykkössääntö: älä ikinä luota myyjään, ellet erityisesti tiedä juuri tätä myyjää asiantuntevaksi.
Koska juovaimubarbi kasvaakin samaan kokoluokkaan kuin leväbarbi (~15 cm), se on myös jonkin verran liian iso altaaseesi. Uimatila loppuu moiselta kiiturilta takuulla kesken.