Mikä kasvi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
Mikä kasvi?
http://www.viherkala.fi/catalog/product ... ts_id=1025
Ton tapasen ostin liikkeestä,siinä on vaan aika paljon valkoista myös,siis ihan suorina "viivoina".
Olenko menny ostamaan terraariokasvin tietämättäni?
Lehdet on kuitenkin melko pehmeät ettei ne noin virkusti pysy ylhäällä kun se altaasta nostaa ylös mutta kellä nyt seisois kun altaassa uitettas pitkät ajat.
kellään tietoa minkä olen ostanut?
(myyjällä ei ollut tietoa mikä se on)
Ton tapasen ostin liikkeestä,siinä on vaan aika paljon valkoista myös,siis ihan suorina "viivoina".
Olenko menny ostamaan terraariokasvin tietämättäni?
Lehdet on kuitenkin melko pehmeät ettei ne noin virkusti pysy ylhäällä kun se altaasta nostaa ylös mutta kellä nyt seisois kun altaassa uitettas pitkät ajat.
kellään tietoa minkä olen ostanut?
(myyjällä ei ollut tietoa mikä se on)
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Ollen tainnut itse mennä joskus ihan samaan halpaan ja ostanut tuollaisen kasvin valkokirjavana ilman nimeä. Kivalta näytti altaassa kun istutin mutta alta kahden viikon lehdet pehmeni ja suli pois. Nimeä kasville en kyllä tiedä vieläkään, valitettavasti.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
-
- Member
-
- Advanced Member
- Viesti:
Todennäköisesti rönsylilja: sitä on vihreää ja valkokirjavaa muotoa.
Istutin aikanaan sitä omista kasveistani akvaan: kasvoi ja kitui noin kolme kuukautta ja sitten oli pakko ottaa pois.
Menestyy vesiviljelyssä mutta latvaosat pitäisi olla vedenpinnan yläpuolella.
Juuret voivat olla akvassa mutta muutoin koko kasvin tulisi olla pinnalla.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kasvattaa komeat ja mojovan koristeellisen juurimukulat jotka ovat valkeita.
Istutin aikanaan sitä omista kasveistani akvaan: kasvoi ja kitui noin kolme kuukautta ja sitten oli pakko ottaa pois.
Menestyy vesiviljelyssä mutta latvaosat pitäisi olla vedenpinnan yläpuolella.
Juuret voivat olla akvassa mutta muutoin koko kasvin tulisi olla pinnalla.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kasvattaa komeat ja mojovan koristeellisen juurimukulat jotka ovat valkeita.
Viola & eläintarhantynkä
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Itse ostin vastaavan tapaisen kasvin eläinliikkeestä nimellä "Ophiopogon jaburan `Variegatus`".
http://www.zoo-logics.com/reptielen/ter ... egatus.htm
Siinäkin liikkeessä myyjä vakuutti,että on akvaariokasvi ja pinnan alle laitettava. Osasin sitä kyllä epäillä, mutta tarkoitukseni oli laittaa se terrarioon eli vain juuret ovat vedessä. Ja hyvin se siellä kasvoi, kunnes kilpikonna sen repi.
Rönsyliljaakin on ollut, mutta tämä on siis paljon vahvalehtisempää ja jykevämpää kuin rönsylilja.
http://www.zoo-logics.com/reptielen/ter ... egatus.htm
Siinäkin liikkeessä myyjä vakuutti,että on akvaariokasvi ja pinnan alle laitettava. Osasin sitä kyllä epäillä, mutta tarkoitukseni oli laittaa se terrarioon eli vain juuret ovat vedessä. Ja hyvin se siellä kasvoi, kunnes kilpikonna sen repi.
Rönsyliljaakin on ollut, mutta tämä on siis paljon vahvalehtisempää ja jykevämpää kuin rönsylilja.
-
- Member
Juups,tommonen se on.
Muistan kun kysyin siltä myyjältä että onko se vallisnerian sukua niin sanoi vaan että sinne päin jotain,muuta hän ei tiedä...
Miten yleensä liikkeet suhtautuu tommosiin palautuksiin,pitääkö sen vaihtaa tuote vai antaa rahat takas?
Tuolla liikkeessä kun se myyjä on aina hiukan semmosen inhan olonen niin mietin että hermostuuko se mulle totaalisesti kun se on aina niikuin maansa myynyt...
Muistan kun kysyin siltä myyjältä että onko se vallisnerian sukua niin sanoi vaan että sinne päin jotain,muuta hän ei tiedä...
Miten yleensä liikkeet suhtautuu tommosiin palautuksiin,pitääkö sen vaihtaa tuote vai antaa rahat takas?
Tuolla liikkeessä kun se myyjä on aina hiukan semmosen inhan olonen niin mietin että hermostuuko se mulle totaalisesti kun se on aina niikuin maansa myynyt...

Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Mulla on tollainen ollu jo noin kuukauden.
Tänään toisessa kaupassa sitä myytiin jopa suomalaisella nimellä. Olisko ollu japanin? ruoho? Joku ruoho kuitenkin. Vieressä oli vihreätä samanlaista, mutta siinä oli paljon kapeammat lehdet.
Mulla on muutama lehti sulanut. Taitaa se ehkä vähän tuuhentua ja tänään kun siirsin, niin oli se jopa saanut vähän juurta tehtyä. (kun ostin ja purin potin, niin toisesta taimesta lähti kaikki juuret ja tähänkin jäi vaan yksi onneton jäljelle...)
Tänään toisessa kaupassa sitä myytiin jopa suomalaisella nimellä. Olisko ollu japanin? ruoho? Joku ruoho kuitenkin. Vieressä oli vihreätä samanlaista, mutta siinä oli paljon kapeammat lehdet.
Mulla on muutama lehti sulanut. Taitaa se ehkä vähän tuuhentua ja tänään kun siirsin, niin oli se jopa saanut vähän juurta tehtyä. (kun ostin ja purin potin, niin toisesta taimesta lähti kaikki juuret ja tähänkin jäi vaan yksi onneton jäljelle...)

-
- Member
vein sen takas.
Myyjä vaan sano että kun noita terraariokasveja ja akvaariokasveja tulee samoissa lähetyksissä(ja jotain muminaa).
Ja sanoi vielä senkin että kaikki kasvithan ne lopulta kuolee,ei mikään ole ikuinen planttu.
Sanoin sille sit että kannattaa ottaa paremmin selvää mikä menee akvaarioon ja mikä ei ja kysyä ostajalta mihin meinaa sen laittaa(ja mun tapauksessa tiesi ihan varmasti että menee akvaarioon).
Sanoi sit vaan tylysti että no ota sieltä mieleinen kasvi niin hän pakkaa sulle sen.
Myyjä vaan sano että kun noita terraariokasveja ja akvaariokasveja tulee samoissa lähetyksissä(ja jotain muminaa).
Ja sanoi vielä senkin että kaikki kasvithan ne lopulta kuolee,ei mikään ole ikuinen planttu.
Sanoin sille sit että kannattaa ottaa paremmin selvää mikä menee akvaarioon ja mikä ei ja kysyä ostajalta mihin meinaa sen laittaa(ja mun tapauksessa tiesi ihan varmasti että menee akvaarioon).
Sanoi sit vaan tylysti että no ota sieltä mieleinen kasvi niin hän pakkaa sulle sen.
Meillä on tuo samanmoinen kasvi, ophiopogon japonica-nimisenä myyty, ja suomenkielinen nimi oli japaninruoho. Reunimmaiset lehdet "haituloituu"(saattaa myös johtua partispoikasista) ja keskeltä kasvaa uutta. Yhden siirsin isoon akvaan ja pukkaa pitkää uutta lehteä keskeltä, on kohta pinnalla asti 

*laa la laa*
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Taisinpa itse ostaa tuota samaa, kauunista oli, mutta eipä taida mennä akvaariossa.
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=
No, testasin hieman, kaksi laitoin tuollaiseen pH7,5 veteen, ovat edelleen hengissä ja pykäävät jopa uutta lehteä, kaksi laitoin happamaan ph 6 ja jopa alle, sulivat hyvin pian pois, ja yksi (tuo valkoraidallinen) on elellyt hyvin maljakossa jossa hyvin märkää akvaariosoraa pohjalla.
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=
No, testasin hieman, kaksi laitoin tuollaiseen pH7,5 veteen, ovat edelleen hengissä ja pykäävät jopa uutta lehteä, kaksi laitoin happamaan ph 6 ja jopa alle, sulivat hyvin pian pois, ja yksi (tuo valkoraidallinen) on elellyt hyvin maljakossa jossa hyvin märkää akvaariosoraa pohjalla.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.