Kaloja Oulusta

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jepsukka
Starting Member
Starting Member

Kaloja Oulusta

Viesti Kirjoittaja Jepsukka »

Osaisiko joku oululainen neuvoa, mistä täältä saisi halvimmat (ja taudittomimmat) kalat?
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

Tuossapa linkki ketjuun, jossa aiheesta on keskusteltu enemmänkin: Oulun kalakaupat vaan vähenee.

Hinnoista on paha sanoa mitään. Selvinnevät helpoiten vierailemalla liikkeissä tai soittamalla liikkeisiin. Taudittomuudesta on vaikea myöskään sanoa mitään tuosta vain. Mutta ainakin kannattaa katsoa, ettei liikkeessä lillu kovin paljon kuolleita jo hajoamaan alkaneita kaloja altaissa. Niihinkin on tullut törmättyä. Eipä tee mieli juuri mitään ostaa, jos näkee puoliksi syötyjä ja mätäneviä myyntiartikkeleita niiden myytävien vieressä.
"Äiti toivoi pojasta poliisia tai pappia, mutta tuli intiaani" Jarkko Martikainen, YUP
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Kaloja Oulusta

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Jepsukka kirjoitti:Osaisiko joku oululainen neuvoa, mistä täältä saisi halvimmat (ja taudittomimmat) kalat?
Oulussa olen vieraillut Akvaariosopessa, Lilzoossa ja Haukunpaikassa, joista kaikista olen kaloja ostanut. Ainoastaan Akvaariosopen kalat olivat terveitä vielä omassa altaassanikin, mutta muilla on ilmeisesti huonoja kokemuksia ko. liikkeestä. Haukunpaikan kalavalikoima on paras, mutta taudittomia kaloja ei taida olla sieläkään (kuin tuurilla).
Taitotassu Zeppelinin kauppakeskuksessa vaikuttaa melkoisen hyvältä paikalta, vaikka onkin aika suppealla valikoimalla varustettu.
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Itse suosin Haukun paikkaa. Siellä kaikki kalat näyttävät voivan hyvin ja akvaariot näyttävät parhaiten hoidetulta. Haukun paikassa en ole kertaakaan törmännyt kuolleisiin kaloihin altaissa. Lilzoossa ja Akvaariosopissa olen.

Oulunsalon Lilzoo on kiva paikka, siellä on vastuuntuntoinen myyjä ja kivan kotoinen ilmapiiri. Kalavalikoima on tietenkin pienempi, kun pienemmästä paikasta puhutaan.
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
hannu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja hannu »

Akvaariosopen altaiden kunto vaihtelee kovasti. Välillä altaat ovat ihan asiallisessa kunnossa, toisinaan sitten sinilevä rehottaa, kasvit ovat mädäntyneitä ja raatoja lilluu joka toisessa altaassa.
Haukun Paikka ja Oulunsalon Lilzoo ovat mielestäni seudun parhaat liikkeet. Sekä valikoiman, hinnan, että myyjien ammattitaidon puolesta.

Hannu
malipu
Starting Member
Starting Member

minun mielipiteeni

Viesti Kirjoittaja malipu »

Minä tykkäsin Kempeleen taitotassusta. Oulusta olen ostanut kaloja akvaariosopista vain ja kummallakin kertaa kaloja kuoli heti seuraavana päivänä. Taitotassusta ostin kaloja pari kuukautta sitten ja kaikki olivat terveitä ja hyvässä kunnossa ja on edelleenkin. Muutenkin tykkäsin kaupasta todella paljon. Siistit altaat ja hyvä palvelu. :)
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Ostin Akvaariosopista 2 nuolimonnia ja ovat voineet vallan mainiosti. Näyttäis, että meinaavat kutupuuhiakin, että viihtyvät ilmeisesti hyvin! Kannattaa vaan olla tarkkana minkälaisia kaloja sieltä Akvaariosopista ottaa. Myyjä nimittäin laittoi ensin yhden tosi surkeakuntoisen kalan mulle pussiin, mutta mainitsin asiasta, että miten se on noin ei-aktiivinen kun muut on niin yli-aktiivisia. Myyjäkin sitten hoksasi että katohhan, on nyt jotain vikaa, ja vaihdettiin tilalle terveemmän oloinen yksilö :)
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
sos-84
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Taitaa niitä joka paikassa olla jotain pientä "vikaa". Täysin taudittomia kauppoja ei löydä. Pitää vaan kaloja valittaessa olla tarkkana ja tietenkään jos samassa altaassa on sairaan näköisiä/oloisia kaloja ei niistä kannata ostaa.
Hinnat vaihtelee tosi paljon, toisissa on toiset lajit halvempia, toisissa toiset. Puhelin on hyvä keksintö hintavertailuun. *vink vink* :mrgreen:
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Jepsukka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jepsukka »

Kiitos tosi paljon kaikille neuvoista. Itse kävin Akvaariosopessa ja myivät tällaiselle noviisille heti kasveja, joissa yhdessä kasvaa jo nyt levää ja toinen on alkanu mätänemään pystyyn (vaikka poistin istutuksessa huonot osat). :| Pitää olla tästä lähtien tarkkana ku porkkana siitä, mitä myyjä pussiin sujauttaa!
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Akvaariosoppia boikotoin kokonaan, Haukunpaikasta ja Kempeleen Taitotassusta kalani haen, joskus Lilzoosta. Joka paikassa saa olla tarkkana mitä pussiin laitetaan, kuten kalaostoksilla yleensä. Kasveja ostan vain toisilta harrastajilta, ovat hinnaltaan murto-osan siitä mitä kaupassa ja usein paljon parempikuntoisia.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”