Lehtisten poikaset ja ruokinta

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jenskaliini
Starting Member
Starting Member

Lehtisten poikaset ja ruokinta

Viesti Kirjoittaja Jenskaliini »

En löytänyt haulla joten pakko kysyä 8-)
Ostin lehtisten beibeille sera micron poikasten ruokaa. Kyljessä ei oo ku jtn ranskaa, niin paljonko ja kuinka usein sitä annan vauvoille? Ja tuntuu, että se ei "liukene" veteen ollenkaa jää vain pinnalle kellumaan ellei vähän "avita"... :roll:
Sarkka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Minä sotkin jauhetta pieneen tilkkaan vettä ja laitoin pipetillä kalojen lähettyville. Pian poikaset oppivatkin jo rientämään kilvan aterialle, kun näkivät pipetin lähestyvän. :mrgreen:
Varo ruokkimasta liikaa, mieluummin annat vähän ja usein kuin paljon ja harvoin. Minä annoin vauvoille ruokaa aamulla, iltapäivällä ja illalla. Muista vaihtaa ainakin alkuun vettä joka päivä.
Myöhemmässä vaiheessa siirryin jo antamaan hiutaletta ja tabletteja murennettuna. Artemian kasvatuksen koin liian vaivalloiseksi. [:I]
Hiutaleilla ja tableteilla ruokkiessani ja kalojen ollessa isompia harvensin vedenvaihtokertoja pikkuhiljaa.
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
valsu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valsu »

Mä oon ainaki antanut ensimmäisinä elin päivinä jbl nobil fluid artemiaa ja sen jälkeen ne pystyy kyl syömää jo sera mikronia pinnalta [;)]
kaikki eläimet on kivoja T:valsu
150lx40lx10lrapulax20lrapulax10lpoikas akvax400l tulossa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”