Altaan rakentaminen
Valvoja: Moderaattorit
Altaan rakentaminen
Näistä on ollut ennekin puhetta, mutta haulla ei löydy.
Eli minkälaisissa hinnoissa pyörii kustannukset jos tekee itse altaan.
Koko mitä olen miettinyt on 300-500 litraa.
Eli minkälaisissa hinnoissa pyörii kustannukset jos tekee itse altaan.
Koko mitä olen miettinyt on 300-500 litraa.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Jep, riippuu ihan, millä hinnoilla lasia saat. Itse olen rakentanut yhden 120-litraisen vain, joka tuli kyllä halvemmaksi kuin uuden ostaminen, mutta sain siihen lasit oikeastaan ilmaiseksi.
ja sitten kannattaa myös miettiä näitä asioita, että onko niin isonkin altaan, kuin 500-litraisen itse tekeminen enää turvallista. Itse ehkä mieluummin ostaisin liikkeestä, kun ei se kuitenkaan niin paljon halvemmaksi tulisi, jos lasit joutuu itse kustantamaan, kuin se että uuteen akvaarioon saisi esimerkiksi takuunkin vielä.
ja sitten kannattaa myös miettiä näitä asioita, että onko niin isonkin altaan, kuin 500-litraisen itse tekeminen enää turvallista. Itse ehkä mieluummin ostaisin liikkeestä, kun ei se kuitenkaan niin paljon halvemmaksi tulisi, jos lasit joutuu itse kustantamaan, kuin se että uuteen akvaarioon saisi esimerkiksi takuunkin vielä.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Mäkin oon kartottanu vähän tota hintapolitiikkaa eli kokoon ratkasevia seikkoja: korkeus 50cm=lasin paksuus oltava min.10mm. 60cm=12mm ja 70cm=15mm: Hintaa tulee n.500l altaalle 15mm lasilla noin 200e. eli ei oikeen kannata itse tehdä kun uusia 500 altaita saa 390e
Mutta onko kukaan tehnyt allasta lasikuidusta jossa vain etulasi. Silloihan saisi ns. muokattua taustan minkämalliseksi haluaa (kivi jäljitelmää ja vaikka luolia takaseinään). Itse meinaan akraavrion kumminkin sijoittaa kaapin sisään jolloin ei muutenkaan näy muuta kuin etulasi.
P.S en löytänyt haulla aiheesta juttuja
Mutta onko kukaan tehnyt allasta lasikuidusta jossa vain etulasi. Silloihan saisi ns. muokattua taustan minkämalliseksi haluaa (kivi jäljitelmää ja vaikka luolia takaseinään). Itse meinaan akraavrion kumminkin sijoittaa kaapin sisään jolloin ei muutenkaan näy muuta kuin etulasi.
P.S en löytänyt haulla aiheesta juttuja
Ainakin tuolla olis jotain lasikuidusta.
Laita hakusanaksi lasikui* AND akva*, niin löydät useampiakin eri viritelmiä.
Mun 120 litrainen kulma-allas 8 mm:n lasista (kork. 55cm) tuli maksamaan muistaakseni jotain 140 e. Oli tehtävä itse, kun paikka oli sellainen, ettei standardit mahtuneet.
Laita hakusanaksi lasikui* AND akva*, niin löydät useampiakin eri viritelmiä.
Mun 120 litrainen kulma-allas 8 mm:n lasista (kork. 55cm) tuli maksamaan muistaakseni jotain 140 e. Oli tehtävä itse, kun paikka oli sellainen, ettei standardit mahtuneet.