Surviaiset

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jenskaliini
Starting Member
Starting Member

Surviaiset

Viesti Kirjoittaja Jenskaliini »

Ostin kaupasta (kalastustarvike osast.) surviaisen toukkia, siis eläviä. 8O Pitääkö ne pakastaa ennenku antaa kaloille vai mitä? :?
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

Meillä ainakin syödään kalastusliikkeestä ostettua elävää kärpäsentoukkaa, surviaista ja kastematoja oikein hyvällä ruokahalulla ja ilman ongelmia. Anna sinne vain. Saavatpahan kalat toteuttaa luontoaan ruoan kiemurrellessa pakoon. [;)]
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
Mandinka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Kyllähän ne kalat eläviä toukkia mässää, mielenkiintoisempaa ja haastellisempaakin varmaan kun kiemurtavat. Tosin itse kyllä pitäisin silmällä, että ne kaikki tulevat syödyksi ettei siitä toukka-asteesta kehity enempi... en tiedä surviaisen kehityksestä mitään, mutta parempi katsoa kuin katua. :mrgreen:
"Mä luin jostain..."
temule
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja temule »

Tämmöinen otus siitä voi kehittyä, mutta eiköhän kalat syö nuo toukat ennekuin ehtivät asettumaan koteloitumaan.
Mandinka
Member
Member

Hirvee piikki pempussa! 8O
"Mä luin jostain..."
temule
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja temule »

Mandinka kirjoitti:Hirvee piikki pempussa! 8O
:mrgreen: Jeps :mrgreen:
IceQueen
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

temule kirjoitti:Tämmöinen otus siitä voi kehittyä, mutta eiköhän kalat syö nuo toukat ennekuin ehtivät asettumaan koteloitumaan.
YÄÄK! mä nään varmaan painajaisia ens yönä.... [:I] :|
317 L (sekala)
Pirtsakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

Mä en ees odottanu että se kuva ois ehtiny latautua kokonaan, sen verran värisyttävä kokemus tällaselle ötökkäkammoselle tyypille kuin minä oli... 8O

mutta muuten toi eläviä survareita (yöööök...) kalastustarvikeosastolta oli kyllä kehittämiskelpoinen idea, täytyy vaan keksiä jotku ekstra-pitkät pihdit minkä kanssa voi sitä toukkapurkkia pidellä ja herkkupaloja fisuille annostella :mrgreen:
IceQueen
Member
Member

Pirtsakka kirjoitti:
mutta muuten toi eläviä survareita (yöööök...) kalastustarvikeosastolta oli kyllä kehittämiskelpoinen idea, täytyy vaan keksiä jotku ekstra-pitkät pihdit minkä kanssa voi sitä toukkapurkkia pidellä ja herkkupaloja fisuille annostella :mrgreen:
No kyllä mä niitä toukkia vielä pitelen, ja varmaan ihan innolla syöttelisinkin kaloille, ettei niistä vaan pääse tommosia hiiviöitä kasvamaan. :mrgreen:
317 L (sekala)
Pirtsakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

IceQueen kirjoitti:[No kyllä mä niitä toukkia vielä pitelen, ja varmaan ihan innolla syöttelisinkin kaloille, ettei niistä vaan pääse tommosia hiiviöitä kasvamaan. :mrgreen:
No mutta kun ne luikertelee niin inhasti [:I] Mut ehkä sit jos olis jotain kättä pidempää apuna..
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

temulen kuvassa on kyllä surviaisiin, eli päiväkorentoihin kuuluva otus. Surviaissääsket ja niitten toukat näyttävät ihan erilaisilta kuin päiväkorennot ja niitten toukat. Kummatkaan eivät kuitenkaan ole mitään pelättäviä otuksia, vaan aika söpöjä ja harmittomia.

Tässä surviaissääski. En tiedä sitten, että löytyykö surviaisten, eli päiväkorentojen toukkia/nymfejä myös kalastusliikkeistä, mutta niitä ei käytetä akvaariokalojen ruokana ainakaan.
Viimeksi muokannut rain-, 23:47, 06.12.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mandinka
Member
Member

Heh, punkkari. Ja kyllä, mulla on tylsää ja annan tänne tällaisia non-informatiivisia kommentteja. :roll:
"Mä luin jostain..."
IceQueen
Member
Member

Pirtsakka kirjoitti:
IceQueen kirjoitti:[No kyllä mä niitä toukkia vielä pitelen, ja varmaan ihan innolla syöttelisinkin kaloille, ettei niistä vaan pääse tommosia hiiviöitä kasvamaan. :mrgreen:
No mutta kun ne luikertelee niin inhasti [:I] Mut ehkä sit jos olis jotain kättä pidempää apuna..
Pinsetit? Kärkipihdit? ;) :mrgreen:
317 L (sekala)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Olittepas nopeita vastaamisessa kun ei ehtinyt enää edes pistämään lisää tietoa viestiini. :D

Tässä päiväkorennon nymfi. Tässä surviaissääsken toukka.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”