Eli mulla on 85-litrainen allas omistettu vain ja ainoastaan monnisen poikasille. Niitä on tällä hetkellä 5 kpl ja niistä neljä onkin jo myyntikokoisia, Tiitiäinen jopa täysikasvuisen oloinen. Vaan kun se yksi poikanen on pieni sintti, ei lähelläkään myyntikokoa. Ruokinta-aikaan se saattaa palloilla lähistöllä, mutta jättääkö se itse tabletille menon väliin pienen kokonsa takia (poikasia eri poikueista). Aion myydä kaikki kerralla pois, ja tätä yhtä sitten odotellaan...Annan niille aamuin illoin puolikkaan NovoTabsin, välillä shrimp pellettejä ja NovoFectoa. Aluksi annoin niille myös pakasteöttiäisiä, mutta en ole enää antanut. Olen myös alkanut antamaan niille päivisin ihan pienen ruokatabletin palasen. Siksi ruokin ehkä hieman varovasti, koska yhdessä vaiheessa ruokin niitä liikaa ja osa kuoli.
Vinkkejä siis...jatkanko samaan malliin vai mitä voisin tehdä?
Yksi monnisen poikanen ei syö kunnolla
Valvoja: Moderaattorit
Yksi monnisen poikanen ei syö kunnolla
-Chyental-
-
KingLittle
- Junior Member

Täplämonnisen poikasiahan ne ovat. Hanes osti nää poikaset, jotka mulla on nyt, ja hakee ne tällä viikolla, joten vähän myöhästyit.
Siellä tosiaan on nyt kutua, mutta koska allas on kotiloiden valtaama, ja niitä on jatkuvasti kudun päällä, veikkaan että se on niin vaurioitunut vähän ajan päästä, ettei poikasista mitään tule...toisaalta haluaisin kasvattaa monnisia vähän enemmänkin urakalla, mutta toisaalta onhan siitä vähän vaivaakin...joka tapauksessa alkuperäiset emokalat ovat tossa isossa purkissa, ja sahaavat takalasia tosi usein sen olosesti, että kuteminen kiinnostaa. Tosin siellä jos kutevat, niin se menee heti parempiin suihin. Voihan olla, että yritän niitä taas kudettaa tossa pikkuakvaariossa, kun se on saumattu uudelleen ja vaihdettu sora hiekkaan. Who knows...Mutta jos näin tapahtuu, niin ilmottelen kyllä. 
-Chyental-
Haluanpa minäkin jakaa "vaavikokemukseni" sillä 40 litraiseen ilmestyi jostain piskuinen täplämonnisen poikanen. Varmuuden, että se olisi monninen, sain vasta äskettäin sillä poikanen uiskentelee pohjalla ja sillä on monnisen ruumiinrakenne (jonkinlainen).
Parisen viikkoa se on sinnitellyt minun silmieni alla, tarkkaa ikää en siis tiedä koska se ilmestyi altaaseen vahingossa.
Olisihan noita saanut olla enemmänkin mutta en kutua ole koskaan nähnyt, joku on saattanut herkutella sillä.
Mitähän tuommoinenkin monninen, joka on koko varhaiselämänsä viettänyt yksin (olettaen että se pysyy hengissä ja kasvaa), tuumaa kun joutuu aikanaan muiden monnisien joukkoon?
Iskeekö paniikki ja stressi muista kaloista kun kaveri huomaakin ettei ole tässä maailmassa yksin?
Aina ei pitäisi pohtia liikaa..mutku mutku..
Ceres
Parisen viikkoa se on sinnitellyt minun silmieni alla, tarkkaa ikää en siis tiedä koska se ilmestyi altaaseen vahingossa.
Olisihan noita saanut olla enemmänkin mutta en kutua ole koskaan nähnyt, joku on saattanut herkutella sillä.
Mitähän tuommoinenkin monninen, joka on koko varhaiselämänsä viettänyt yksin (olettaen että se pysyy hengissä ja kasvaa), tuumaa kun joutuu aikanaan muiden monnisien joukkoon?
Iskeekö paniikki ja stressi muista kaloista kun kaveri huomaakin ettei ole tässä maailmassa yksin?
Aina ei pitäisi pohtia liikaa..mutku mutku..
Ceres
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*