Siis mikä olisi helppo ja varsin pieni kasvi, joka olisi miel. saman tyyppinen kuin anubis nana? En kuitenkaan anubisnanaa haluaisi... Voisi olla myös hieman korkeampia ja varsin helposti saatavissa. Punainen väri myös miellyttäisi! On siis tulossa 40 litran kotilo akvaarioon.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Ruskomelalehti (Cryptocoryne wendtii).
Se on varmaan kaikkein helpoimmin saatavilla oleva melalehtilaji. Jää kohtuu matalaksi. Tavismalli on punaruskea (saatavilla muutamaa eri muunnosta, ryppylehtistä Tropicaa ja vihreää ainakin). Anubias barteri var. nanasta päättelin, etä hämärään saisi sopia, sopii hämärään. Kuten melalehdet yleensä on helppo hoidettava kunhan tajuaa pitää näpit erossa, mutta lannoittaa juurille aina ajoittain.
millia kirjoitti:Kuten melalehdet yleensä on helppo hoidettava kunhan tajuaa pitää näpit erossa...
Nonni, nyt tiedän miksei mulla melat viihdy.
Jos valoa on hiukan enempi, voisi kokeilla kääpiö- ja suippomiekkakasveja, ovat kauniita ja jäävät melko pieniksi.
Mulla on mitä ilmeisemmin tota Ruskomelalehteä. Ja heti kupsahti roppakaupalla lehtiä mun "taimistani". Jotain tein varmaan väärin niitä hiekkaan iskiessäni...
Ei hätää melalehdistä yleensä sulaa reilusti lehtiä istutuksen jälkeen, voivat mennä kaikkikin.
Uusia lehtiä tulee kyllä, kunhan kasvis saa hetken sopeutua.
Oliskohan meillä tuota ruskomelalehteä..? Jokatapauksessa tuo on kasvi, jonka hankin meille yli kymmenen vuotta sitten, ja sain silloin kolme taimea. Ainoa kasvi, joka on kasvanut vaikka missä oloissa, kun muut kasvit on karisseet. Vanhassa akvassa kasvoi todella tiuhana mattona, oli upean näköinen.
Nykyään ositettu muuton jälkeen, ja näyttä tältä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=K ... d=48026662
klorofylli kirjoitti:Ei hätää melalehdistä yleensä sulaa reilusti lehtiä istutuksen jälkeen, voivat mennä kaikkikin.
Uusia lehtiä tulee kyllä, kunhan kasvis saa hetken sopeutua.
Kiitos tiedosta! Odotan siis kärsivällisesti, jos lähtis kasvuun.